שוק קיימות ליום אחד

שוק קיימות ליום אחד

כנס המועצות הירוקות שהתקיים בחווה לחינוך חקלאי, היה שונה מהכנסים שהיכרנו בעבר וזכה להרבה מאוד מחמאות. למעלה מ-400 תלמידי המועצות הירוקות, מ-24 בתי ספר בעיר, התכנסו ביום חמישי האחרון ל"שוק קיימות" בחווה, ערכו פעילויות בתחנות שונות, ביצעו רכישה ומכירה של מוצרים ונהנו מכל רגע. התמונות אומרות הכל.

כמיטב המסורת הירוקה באשדוד, התקיים ביום חמישי האחרון (11/5), בחווה לחינוך חקלאי, כנס שנתי של המועצות הירוקות הפעילות במתווה איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה. בכנס השתתפו למעלה מ-400 תלמידים, חברי המועצות הירוקות מ-24 בתי ספר יסודיים באשדוד, אשר הציגו תוצרים מדהימים אותם פיתחו וייצרו, ולבסוף התקיים "שוק קיימות" – יריד של תחנות ודוכנים עם פעילויות מגוונות בנושאי קיימות ואיכות סביבה.

היקף התלמידים ותוכנית הכנס מלמדים יותר מכל על המיזם שקנה לו כבר מקום של כבוד בלוח האירועים של מערכת החינוך, כאשר הוא מביא לידי ביטוי את שיאו של תהליך למידה והכשרת מנהיגות ירוקה בבתי הספר. "למעלה מ-400 תלמידים, 24 מועצות ירוקות מ-24 בתי ספר יסודיים, הם בהחלט סיפור של הצלחה" אומרים באיגוד ערים לאיכות הסביבה ובאגף חטיבה צעירה של מינהל החינוך, ומציינים כי תלמידים אלה פעלו כל השנה במתווה איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה ועסקו בערכים ובנושאי סביבה המשפיעים על כל אחד ואחת מאתנו.

אל הכנס, שהתקיים בסיוע מינהל החינוך והתארח בחווה החקלאית, הגיעו התלמידים נרגשים וסקרניים ונהנו להשתתף באירוע מיוחד במינו – כנס מועצות ירוקות. הכנס נפתח בפעילות כתב חידה – "המרוץ לירוק" שעסק בנושא הפחתת זיהום אויר. במהלך כתב החידה למדו המשתתפים מהם הגורמים לזיהום אויר, כיצד מנטרים את איכות האוויר ומה כל אחד מאתנו יכול לעשות על מנת להפחית את זיהום האוויר. לאחר מכן פעלו התלמידים בתחנות חווייתיות בשיתוף רשות הטבע והגנים, שעסקו בחיות בר. ערכו הכרות עם המגוון המקומי בפארק החולות באשדוד, למדו מהו פקח טבע צעיר ונחשפו לפעילות "חי-בולנס" –  בית חולים לחיות בר ומה המקרים השכיחים והנפוצים המגיעים לשם. נושא חשוב נוסף עליו למדו התלמידים בכנס הוא נזקי המגבונים הלחים – השפעתם על מערכת הביוב המקומית וכתוצאה מכך על איכות המים הן בנחל והן בים.

הכנס הסתיים במסיבת קיימות גדולה או כמו שצוות איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה ציין: "שוק קיימות". מרב יגר, רכזת חינוך והסברה של האיגוד, סיפרה כי "כל שנה אנחנו מסיימים את הכנס בהצגה סביבתית. השנה, לרגל חגיגות ה-15 לכנס החלטנו לעשות משהו אחר ומיוחד והפקנו שוק סביבתי. כל תחנות הפעילות בשוק עסקו בנושאי סביבה שונים והדגש בכולם היה מינימום צריכה ואפס פסולת". ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה ציינה- "מאז הכנס אנחנו לא מפסיקים לקבל תגובות ומיילים מבתי הספר ומהתלמידים. היה אירוע מקסים ומיוחד ואין ספק כי התלמידים יצאו נשכרים". מרטין עובדיה, מנהלת אגף חטיבה צעירה במינהל החינוך, סיכמה: "אני גאה להיות חלק מתהליך של למידה חווייתית מעמיקה. אנו במינהל החינוך מחויבים לסביבה ולתהליכי החינוך לקיימות ואין לי ספק כי יחד עם האיגוד אנו מציבים רף חינוכי גבוה".

ד"ר רוזן ביקשה להודות לכל השותפים לתהליך ובמיוחד לאריה מימון, מרטין עובדיה ומיטל אליאס ממנהל החינוך, על שיתוף הפעולה ההדוק. לחדווה אליעד, מנהלת החווה החקלאית, על השותפות לדרך וכמובן לכל צוות החינוך באיגוד- מרב יגר, אורי מורלי, קרן קיזלשטיין, נועם ואן דר האל, מירית קשלס מהחברה להגנת הטבע וגליה פלג ושני מהרשת הירוקה.

בתמונה: אפיית פיתות בטבון מבצק שילדים הכינו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*