שומרות ושומרי הסף  – בלניות טוהר בלב

שומרות ושומרי הסף  – בלניות טוהר בלב

אנשים רבים בקהילה הם בעלי מידע על תופעות שאנו רוצים למנוע ועל וצעירים המעורבים בהן.

עם זאת לרוב אין לאותם תושבים את הידע והכלים בהם רצוי או צריך להגיב כאשר הם נחשפים למידע. מודל שומר הסף הוא מודל המכיר בידע המצוי בידי אנשים  שונים בקהילה וכן בפוטנציאל הגלום ביכולתם להתערב ולמנוע התנהגויות סיכון.

שומרי הסף עשויים לשמש כלי יעיל במניעת אלימות במסגרת גישה מניעתית זו שומרי הסף עוברים הכשרה שמטרתה הקנית מיומנויות לזיהוי אנשים שנמצאים בסיכון.

תשאול ישיר על מחשבות או כוונות ולהפנייתם לשירותי טיפול וסיוע רציונל הפרויקט נשען על הנחה שלעיתים מי שחשוף להתנהגות סיכון כמו אלימות כנגד נשים  אינן בהכרח אנשי מקצוע שתפקידם הרשמי הוא להתערב ולתת מענה אלא  מדובר באזרחים עוברי אורח, שכנים  או אנשים שהמקצוע הרשמי שלהם אינו כולל בתוכו אחריות כלשהיא להתערבות במצבי סיכון.

הסתיים מחזור ראשון של שומרי הסף בקהילה בלניות טוהר בלב

התוכנית אשר התקיימה בעשרה מפגשים  דיברה בין היתר על תקשורת בין אישית, בעיות פוריות, דיכאון אחרי לידה, אלימות במשפחה ועוד.

התוכנית העניקה כלים לעבודה בשטח, העלתה נושאים מאתגרים ומיומנויות לתקשורת בין אישית ולזיהוי מצוקות.

בסיום הפרויקט הוענקו לבלניות תעודת השתתפות בהכשרה.

מארגני המיזם מבקשים להודות בראש ובראשונה למנכ"לית מהות סימונה מורלי שנלחמה שהתוכנית תצליח, לרב עובדיה דהן יו"ר מועצה דתית שלקח את הפרויקט ביד רמה ונתן לה מקום וחשיבות, לליאת דהן על נתינה ומקצועיות  וליווי הפרויקט, למוטי כהן ממהות  על סיוע ללא לאות  וקידום התוכניות, לשפרה שטרן על הרתמות לתוכנית  וסיוע ללא היכר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*