שוכרים רכב בחו״ל? 5 טיפים קטנים שיעשו הבדל גדול

שוכרים רכב בחו״ל? 5 טיפים קטנים שיעשו הבדל גדול

xxxסגרתם נסיעה לחו״ל ומתחשק לכם להיות עצמאיים הפעם? לנסוע בין מקומות ואתרים מעט מרוחקים בכוחות עצמכם? מה חשוב לדעת לפני שמזמינים רכב לטיול בחו״ל

חנה שדה

פעמים רבות שאלת השכרת הרכב בכלל לא עולה כשמתכננים טיול בחו״ל. ביקור בערי-בירה ובערים גדולות במקומות רבים בעולם, אפשרית לרוב ברגל, באוטובוסים מאורגנים או באמצעות תחבורה ציבורית יעילה בצורה מעוררת קנאה. פעמים רבות נהיגה בערים הללו כלל לא אפשרית למי שאינו בעל תעודת-תושב, ובכלל – מי רוצה לבלות את החופשה שלו בחיפושים אחר חניה. אבל לפעמים מתחשק לצאת מהמרכזים הסואנים האלו, ולגלות מקומות אחרים ומרוחקים מעט מכל האטרקציות ההומות והעמוסות.

קחו לדוגמא את איטליה, שמצפונה ועד דרומה תמצאו ערים שוקקות, עתיקות, פסטורליות ונוחות לניווט ברגל או בתחבורה הציבורית; אבל גם כפרים קטנים על אם הדרך, חוות אורגניות, יקבים או סתם נקודת תצפית גבוהה על הים. בחלק מהמקומות עובר אוטובוס שלוש פעמים ביום, באחרים אפילו לא פעם בשבוע. השכרת רכב באיטליה, או בצרפת או בניו יורק, תאפשר לכם להגיע לאן שאתם רוצים, בזמן שאתם רוצים.

לפני שאתם מגגלים ״השכרת רכב במילאנו״, כי זה מה שעושה מי שרוצה לנסוע לאחד המקומות היפים והמיוחדים בעולם – אגם קומו, יש כמה דברים שאתם צריכים לתת עליהם את הדעת. מה לבדוק בסקר השוק? ממה להיזהר? האם יש יתרונות בהזמנה מחברה ישראלית? ומה חשוב לבדוק בעת קבלת המכונית? הנה חמישה דברים לחשוב עליהם לפני שמזמינים רכב לטיול בחו״ל.

אל תחכו לרגע האחרון

בעידן הלואו-קוסט אין דבר כזה ״מחוץ לעונה״, יש רק עונות חמות ועונות רותחות. אם תבחרו לבצע את ההזמנה רק כשתגיעו ליעד, אתם צריכים לקחת בחשבון את הסיכוי שאין מכוניות, או שיש מעט ובמחיר גבוה מהממוצע. לכן בצעו את ההזמנה כמה שיותר בסמוך לסקר השוק שעשיתם. השוו מחירים ותנאים בין החברות וקחו בחשבון פריסת סניפים, שירות לקוחות שזמין 24 שעות ובשפה שאתם דוברים, ושבכלל יש בצי כלי רכב שמתאימים לצרכים הספציפיים שלכם: מספר הנוסעים, כמות וגודל המזוודות, מושב תינוק, גגוןו לקשירת אופניים וכ'ו.

קראו את החוזה

חשוב לעבור בעיון על פרטי ההזמנה וחוזה השכרת הרכב. בדקו שכל המאפיינים שביקשתם מופיעים בהזמנה; שנקודת איסוף הרכב נגישה ופתוחה בשעה שאתם צפויים להגיע, וכך גם נקודת ההחזרה; מה כולל השובר?; אילו כיסויים ביטוחיים מוצעים לכם במסגרת ההשכרה?; האם הקילומטראז׳ מוגבל; והאם ישנן אותיות קטנות שמסתירות עלויות נוספות שלא לקחתם בחשבון.

תוצרת הארץ או תוצרת המדינה

בשאלת המחיר אין יתרון ברור לאף אחד מהצדדים, גם חברות מקומיות להשכרת רכב וגם חברות ישראליות מציעות לאורך כל השנה מבצעים שונים, לעיתים בפערי מחיר בולטים, ולא תמיד בהובלת השחקנית המקומית. בין היתרונות להתקשרות עם חברת השכרת רכב ישראלית ניתן מובילה כמובן למנות את השפה, זו שבעזרתה תתקשרו עם נציגי החברה בעת הצורך, ובאמצעותה תקראו את תנאי פוליסת הביטוח. זאת ועוד, בהיותכם לקוחות של חברה ישראלית, אתם מוגנים תחת חוק הגנת הצרכן הישראלי שאינו חל על חברות השכרה הפועלות בחו״ל.

ישורת אחרונה

כדאי ללמוד על חוקי התנועה ביעד הנסיעה וכמובן לבדוק האם רשיון הנהיגה שלכם תקף בה או שעליכם לטפל בהוצאת רשיון נהיגה בינלאומי. כשאתם מתכננים את מסלולי הנסיעה, סמנו לעצמכם תחנות דלק ונקודות התרעננות ובררו האם הכבישים בהם תחלפו כרוכים בתשלום אגרה. אנחנו ממליצים להחזיק גם במפת נייר של כבישי האזור בו תטיילו, היא אף פעם לא יוצאת מאזור קליטת רשת סלולרית.

המפתחות בפנים

בהגיעכם לסוכנות ההשכרה בדקו היטב את האוטו ביחד עם נציג החברה. הצביעו לו על שריטות, כתמים, פגמים או תקלות שאתם מבחינים בהם, ואם משהו לא ברור לכם בתפעול המכונית נצלו את נוכחותו במקום. אם אכן נתגלו ליקויים, מומלץ שגם אתם תתעדו אותם. פתחו וסגרו חלונות ודלתות, התניעו ובדקו את מד הדלק, ורשמו לכם את סוג הדלק הנכון.

זהו, אתם יכולים לצאת לדרך, וכשאתם חוזרים זכרו לבצע את הפעולות הבאות. אחרי שמילאתם את טנק הדלק בתחנה הכי סמוכה לנקודת ההחזרה, שמרו את החשבונית. התשלום על החזרת הרכב ללא טנק דלק במצב זהה לזה שלקחתם, יגבה מכם במעמד ההחזרה על פי תעריף של חברת ההשכרה. אם יש לכם אפשרות, כדאי להישאר במקום עד לגמר חשבון וסגירת חוזה. את החשבונית ביחד עם הדו״ח שממלא נציג החברה בעת ההחזרה, שמרו גם אחרי שובכם למקרה של בירור עתידי בעניין. סעו בזהירות ושובו בשלום.

תמונה: shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*