שבע שנים לנחשון

שבע שנים לנחשון

"תכנית נחשון" המציינת כבר 7 שנים לקיומה, פועלת במרץ רב במספר מקיפים בעיר, במסגרת התוכניות להגברת ההתמדה ומניעת הנשירה של המחלקה לביקור סדיר במנהל החינוך, בהנהלתה של רויטל עמוס. גם ההורים נוטלים חלק בתכנית ומסייעים לצוות בעבודתו. השבוע היתה פעילות בכמה מוסדות ונבחרת התכנית נערכת כבר לטורניר הכדורגל שייערך בחודש הקרוב.

ל"תוכנית נחשון" הפועלת כבר 7 שנים באשדוד וזוכה להצלחה מרשימה, נבחרים כ-25 תלמידים משכבה ח' הנמצאים כתלמידים עם יכולות הצלחה, אך עם פערים לימודיים, חברתיים ורגשיים. קבוצת התלמידים בתכנית מתחלקת לשתי קבוצות, כאשר כל קבוצה מונה בין 12-13 תלמידים שלומדים בקבוצות קטנות ומקבלות יחס אישי עם המון חום ואהבה".

"אני גאה ב'סוללה' שמרכיבה את אנשי הצוות של התוכנית: מורים מיומנים, מתרגלים, סטודנטים לעבודה סוציאלית, יועצת השכבה והצוות החינוכי של המקיף, פסיכולוגיים ומדריכה צמודה אשר מלווים אותם לאורך כל השנה" אומרת גב' רויטל עמוס, מנהלת המחלקה לביקור סדיר, ומפרגנת לצוות שלה על עבודת הקודש שהם עושים עם הנערות והנערים בתכנית.

כחלק ממעטפת לימודית, רגשית וחברתית, משתתפים התלמידים בפעילות חברתית מעשירה ומעצימה, כגון: חוגים (כדורגל, אילוף כלבים, יוגה, (lacross, טיולים, ערבי גיבוש ועוד הרבה דברים שמתקיימים בתוך ביה"ס ומחוצה לו, אשר מעניקים להם תחושת שייכות ו"גאוות יחידה".

גם ההורים מהווים חלק בלתי נפרד ומשתתפים בסדנת הורים, המתקיימת אחת לשבוע.  במקיף ז', ההורים אף לוקחים חלק בפעילות חברתית ומתנדבים כל אחד בתחומו: אמא אחת שבמקצועה מדריכת יוגה, העבירה לבנות "נחשון" שעת יוגה. אמא של תלמידה אחרת הכינה סדנת שוקולד לכל קבוצת נחשון לרגל יום האהבה ועוד. "ההתנדבות גורמת להורים להיות שותפים מלאים בהצלחת התלמידים ובתחושת המעורבות כלפי מה שקורה עם ילדיהם" אומרים בבית הספר.

פעילות נוספת במקיף ז' היתה עם המדריכה דקל יספאי שיזמה פעילות מחנכת ומעצימה במסגרת שעת החינוך, כאשר בתחילת השיעור הקריאה להם את הסיפור "העץ הנדיב" והשוותה את "תכנית נחשון" ל"עץ הנדיב" שמעניק לתלמידים את מלוא הכלים להצלחה והגברת הביטחון העצמי. לאחר מכן, כל תלמיד קיבל בקבוק ממוחזר עם השם שלו והיה צריך לשתול בו את השתיל בו הוא בחר. כאשר סיימו נתלו הבקבוקים על הקיר ב"כיתת נחשון" והם אחראיים לגידול השתיל שלהם.

ומה אומרת על כך יספאי, המדריכה: "יש כאן תהליך למידה של לקיחת אחריות. כל תלמיד הוא סוג אחר של שתיל שצריך לטפח אותו ולהשקות אותו על מנת שיוכל לצמוח ולהכות שורשים". במחלקה אומרים כי בימים אלה מתכוננים תלמידי נחשון בכל העיר לטורניר כדורגל עירוני שייערך במרס במגרש העירוני, בהובלתו של ג'ייס רביבו. יש למה לצפות ובינתיים נאחל להם בהצלחה!!!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*