שביל מאכל – מיזם חדש באשדוד

שביל מאכל – מיזם חדש באשדוד

בזכות הפעילות של פעילי מינהלת רובע ב', גן הנריטה סולד ברובע מתהדר כעת בשביל מאכל חדש ומיוחד. ראש מינהלת הרובע: "פעילי המינהלת שוב מוכיחים כי איכפת להם מהסביבה ולא מפסיקים להפתיע."

יער מאכל כבר קיים באשדוד ובכל פעם מתבצעות בו נטיעות של עצי פרי חדשים. כעת יש גם שביל מאכל והוא נמצא בגן הנרייטה סולד הוותיק ברובע ב'. אורי סבח, ראש מינהלת הרובע מציין כי תחילת התהליך במיזם שהגישו פעילי הרובע וזכו לתמיכה של המשרד להגנת הסביבה ובסיוע של איגוד ערים לאיכות הסביבה ועיריית אשדוד.

"פעילי הרובע – ילדי מועדוניות הרווחה, תושבי הרובע ועובדי המינהלת החליטו להציג מיזם קהילתי בתחום הסביבה ובחרו לשדרג את גן הנרייטה סולד ע"י שביל חדש שיישתלו בו עצי פרי" אומר סבח ומבטיח כי "בעוד שנה, בע"ה, העצים יתנו פירות והתושבים יוכלו לקחת ולאכול."

מיזם שביל המאכל דומה בעיקרו למיזם יער המאכל. הוא מחבר בין התושבים לאדמה באמצעות מעורבות קהילתית ונטילת אחריות, כאשר התושבים עצמם נוטעים עצי מאכל, מטפלים ומטפחים את הגן ומנחילים לדורות הצעירים את הקשר המיוחד לטבע ובעיקר מחויבות לסביבה.

המיזם עצמו הינו חלק מתכנית משותפת של המשרד להגנת הסביבה, איגוד ערים ועיריית אשדוד המעודדת תושבים לפעול לטיפוח סביבת חייהם. המיזם שהגישו התושבים זיכה אותם בסכום של 30,000 ₪, ואפשר להם לממש את חזונם. השבוע נחנך השביל וסבח ביקש להודות לכל מי שהיה שותף במיזם וקורא לתושבים לבוא ולהיות חלק מהעשייה למען הרובע.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*