שבוע "רב ידע" של בית ספר "היובל"

שבוע "רב ידע" של בית ספר "היובל"

מצוינות בחינוך אינה רק עניין של הישגים אלא גם ביטוי של דרכי הוראה, חדשנות ועניין שמעוררים בלב התלמידים. בבית ספר היובל הציגו בפני התלמידים טכניקת הוראה חדשה. באמצעות מצלמה ומיקרופון יכלו התלמידים להאזין למרצה הנמצא הרחק מהם, לשאול שאלות וליהנות מחוויית צפייה חדשה.

"אנו גאים לספר על פעילות חינוכית ייחודית ומשמעותית המהווה המשך לטיפוח מצוינות והקשר עם הקהילה הבית ספרית" אומרים בבית ספר היובל ומתארים את "שבוע רב ידע" שהתקיים בבית הספר, אליו הוזמנו הורים מתנדבים שהרצו בפני התלמידים ובמסגרתו יצאו הילדים לסיורים לימודיים ונהנו מחבריהם שהרצו בפניהם בתחומי ידע שונים.

שבוע "רב ידע" שהתקיים בבית הספר היובל הציג שבוע פעילות אינטנסיבי בו ניתן היה לראות שימוש בטכנולוגיות, הרצאות מומחים, סיורי תלמידים ואפילו הרצאות של תלמידי כיתות ו' בפני תלמידי כיתות א'-ב'. "היה מאוד מעניין להאזין להרצאות מומחים ולהשתתפות סינכרונית, "און ליין", באמצעות מצלמה ומיקרופון שהועברה בשידור חי ממקום אחר" אומרים התלמידים אשר ישבו בכיתותיהם ויכלו להשתתף באופן פעיל בהרצאות שעסקו בנושאים כגון: "מנהיגות מתוך הקהילה", "אסטרונומיה" ו"יזמות". בבית הספר אומרים כי "באמצעות טכנולוגיות פשוטות ניתן כיום לייצר כיתה וירטואלית שבה המרצה נמצא במקום רחוק, נושא את הרצאתו ומשיב לשאלות הילדים שמן הסתם התרגשו מאד מהחידוש ומהחדשנות".

גם הורי התלמידים השתתפו בשבוע "רב ידע". הם הרצו בכיתות במגוון תחומים, איש איש על פי תחום מקצועו או ידיעותיו, כדוגמת ההרצאות בנושאי: חוק ומשפט, התמודדות עם לחצים, תקשורת וטלפוניה. כמו כן, אנשים העומדים בקשר עם בית הספר והקהילה השתתפו באירוע ובהם שוטר קהילתי שהרצה בנושא אינטרנט בטוח ומניעת אלימות, ונציגה מחברת מקורות הרצתה בנושא "מים".

פעולות נוספות במהלך השבוע כללו: סיור של תלמידי בית הספר במפעל לייזר ביבנה וביקור במוקד העירוני של עיריית אשדוד. הרצאות של תלמידי שכבה ו', "נאמני ניקיון" הבית-ספריים, בפני שכבות א'-ב' על חשיבות הניקיון האישי ושמירה על ניקיון הסביבה. הרצאה מרתקת של המדען והיזם ארז ליבנה אשר  הרצה בפני ההורים ותלמידי שכבה ו' בנושא יזמות ואיך יראה העתיד של ילדינו? האם ניתן לצפות מהם מקצועות העתיד? ואיך נכין את ילדינו לעולם המתחדש?

"אין ספק ששבוע 'רב ידע' היה חוויה מעצימה לכל קהילת "היובל" שזכתה, שוב, להיות שותפה פעילה בעשייה החינוכית. תלמידנו זכו להרחיב את הידע שלהם בתחומים מגוונים, זכו לראות ולחוות שיתופי פעולה עם הוריהם, להאזין למרצים שונים מהקהילה הרחבה, להיות שותפים ב'הוראת עמיתים', ולהשתתף בלמידה סינכרונית שהנה חדשנית ומגוונת" אומרים בבית הספר ומסכמים "ברור לנו ששבוע 'רב ידע' מהווה תחילתה של מסורת נוספת בה נמשיך ונקיים את עקרונותיו של השבוע, בדרכים שונות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*