שבועות – לא רק עוגת גבינה

שבועות – לא רק עוגת גבינה

ארוחות ביניים שכל ילד ישמח לקבל – מאת דינה לוי, דיאטנית קלינית

שבועות חג הקציר בפתח ואיתו מגיעה מסורת עתיקת יומין שהולכת אחורה עד למאה ה-13 של אכילת מאכלי חלב ודגנים. המקור הקדום למנהג הגיע בעקבות הפסוק "דבש וחלב תחת לשונך" (שמות כד ז).

והנה אנחנו במאה ה-21, המנהג נשאר אבל מוצרי החלב והדגנים התפתחו והפכו מתוחכמים ומעניינים יותר.

קיימים שפע של מאכלים על בסיס חלב: גבינות, פשטידות, פסטות ולזניות, יחד עם זאת, כשמדובר בארוחות הביניים, בחטיפים והממתקים לילדינו, ניתן למצוא מגוון אופציות מתאימות ומאוזנות. אז קבלו חמש אפשרויות לארוחות ביניים לילדכם במיוחד לחג השבועות:

כוס חלב וכריך. החלב מספק רכיבים תזונתיים חשובים כגון סידן, אשלגן, מגנזיום אבץ ומספק מנת חלבון מצוינת לילדיכם ואילו הכריך מורכב מפחמימה מורכבת אשר מתפרקת לאט ומשביעה לאורך זמן. ניתן לשלב במקום הכריך גם עוגייה ביתית או 2-3 פתי בר.

מעדן חלבי על בסיס יוגורט. רצוי לא ממותק או במתיקות מעודנת. היוגורט כמו החלב מכיל רכיבי תזונה חשובים אך נוסף על כך מכיל היוגורט גם חיידקים "ידידותיים" המסייעים לתפקוד תקין של מערכת העיכול ו"תופסים" את מקומם של החיידקים המזיקים במעי. היוגורט גם דל בלקטוז היות והחיידקים הידידותיים מפרקים אותו ולכן יכול להתאים לילדים עם אי סבילות קלה ללקטוז. כתוספת ליוגורט ניתן להוסיף 2 כפות גרנולה, ולילדים מעל גיל חמש ניתן להוסיף פירות יבשים ואגוזים.

לביבות גבינה בהכנה ביתית. גם משלב כיף בהכנה עם ילדים, גם טעים ובעיקר נותן מענה טוב לארוחת ביניים מאוזנת. המתכון מצורף בהמשך.

חטיף דגנים עם 30% מילוי קרם חלב דוגמת סדרת חטיפי הדגנים לילדים של Corny – Corny milk, טעים מאוד ועם יתרון בריאותי על פני הממתקים הפשוטים. החטיף מספק לנו סיבים, עשיר בסידן (131 מ״ג סידן לחטיף כמות הדומה לכמות הסידן בשלושת רבעי כוס חלב), ללא שומן טראנסללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל.

וכמובן איך אפשר בלי, פרוסת עוגת גבינה טובה.

ובינתיים שיהיה חג שבועות שמח וטעים. בתאבון 🙂

 

ועכשיו כמובטח, מתכון לגביניות ביתיות:

מצרכים:

חצי כוס קמח

2 ביצים

500 גר' גבינה לבנה/ריקוטה

2 כפות סוכר (או לפי הטעם)

קורט מלח (או לפי הטעם)

 

אופן ההכנה:

לערבב הכל, להכין קציצות עם הידיים ולטגן קלות. ניתן גם לאפייה בתנור. אפשר גם להוסיף צימוקים להוספת סיבים וטעם מתקתק ללביבות.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*