שאלה למומחי נדל"ן בארה"ב: על מה מצביע מחסור בדירות להשקעה בארה"ב?

שאלה למומחי נדל"ן בארה"ב: על מה מצביע מחסור בדירות להשקעה בארה"ב?

מחירי הדירות בארה"ב מתחילים לטפס. יש המעידים על מחסור בדירות, במיוחד באזורי הביקוש – ובדומה לתהליך שהתרחש בארץ, כאשר יש מחסור בדירות להשכרה – גם מחירי השכירות עולים. התייעצנו עם מומחי נדל"ן בארה"ב מחברות השקעה בנכסים מניבים, ושמענו סקירה קצרה על התהליך המתרחש כעת בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

טיפוס הדרגתי המעיד על כלכלה יציבה

מחירי הבתים החלו לעלות הרבה לפני שמישהו דמיין שטראמפ יגיע לכיסאו בחדר הסגלגל בבית הלבן. המחירים עלו לאחר משבר כלכלי שלווה במשבר המשכנתאות המפורסם. אלה שאיבדו את ביתם בעבר כבר התחילו לבנות את עתידם מחדש, ובעלי הממון שרכשו מהבנקים את הבתים שננטשו מרוויחים היום משוק שכירויות תוסס ופעיל.

עליית המחירים התבצעה בצורה הדרגתית ומתונה. המחירים לא עלו בתוך שנה-שנתיים לרמתם הנוכחית, אלא טיפסו מעלה ברמה של אחוזים בודדים בשנה. כיום, לאחר עשור, המחירים נמצאים ברמה של 40% ממחירם לאחר התפוצצות בועת הנדל"ן בארה"ב. עם זאת, עדיין ניתן לחוש בארה"ב מחסור בדירות להשכרה. מדוע?

שילוב של מספר מגמות

בארה"ב של היום, שיעור האבטלה נמוך מאי פעם. פיצוץ בועת הנדל"ן והמשבר הכלכלי של שנת 2008 יצרו מחסור במקומות עבודה. היום, לאחר קרוב לעשור, היצע העבודות גדול והצעירים מתמקצעים במהירות, כיוון שדרישות המעסיקים לתואר מלא הוחלפו בדרישה לבוגרי לימודי תעודה בלבד. העובדה כי בעלי מקצוע רבים שעסקו בתחום הבניה עשו הסבה למקצועות אחרים, לצד קנייה מאסיבית של דירות בהזדמנות על ידי משקיעים בעלי כיסים עמוקים לאחר המשבר הכלכלי, יצרו מחסור בדירות לקנייה ובדירות להשכרה.

יתר על כן, עם עליית מחירי השכירות זוגות צעירים רבים בארה"ב בוחרים לרכוש דירה או בית פרטי, וגורמים לשתי תוצאות בעלות השפעה הדדית – ירידה בהיצע הדירות למכירה, הגורמת לעליית מחירי הנכסים העומדים לרכישה.

כיצד המגמות הללו ישפיעו על המשקיע הישראלי?

עליית המחירים ההדרגתית בארה"ב והעובדה כי קיים מחסור חמור בדירות לקנייה ולהשכרה, יוצרים מצב אידיאלי עבור משקיעים שרוכשים נכסים בתקופה הנוכחית. מחד, מחירי נכסים הצפויים לעלות, ללא השבחה אקטיבית של הנכס, ומאידך – מחירי שכירות גבוהים שצפויים לעלות אף יותר. חברות ישראליות המציעות דירה להשקעה כיום מודעות לעובדה כי הנכסים ימשיכו ויעלו, ולכן דירה להשקעה ב- iintoo או באמצעות חברות אחרות לפני שהמחירים מגיעים לשיא הבא יבטיחו שכירות חודשית בטוחה, כמו גם נכס שערכו יהיה גבוה יותר בעתיד.

לסיכום, כפי שניתן לראות משינויי המגמה הנוכחיים בארה"ב, המקבלים רוח גבית מהנשיא הטרי שעיקר הונו נבנה מהשקעות נדל"ן, השקעות בנדל"ן בארה"ב בתקופה זו משפיעות באופן ישיר גם על משקיעי חוץ במדינה. כפי שמשקיעים רבים שהשכילו לראות לפני שני עשורים את עליות המחירים במרכז תל אביב ומיהרו לרכוש – וכיום מרוויחים משכירות ומעליית ערך הנכסים – כך המשקיעים בדירות בארה"ב יוכלו ליהנות אף הם מתשואה יציבה ומעליית ערך הדירות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*