רקדן גדול,מסך קטן.

רקדן גדול,מסך קטן.

ההקרנה החגיגית של "הרקדן" סרט דוקומנטרי על סיפור חייו של  ואלרי פאנוב, אחד בדורו ומייסדה של קבוצת תיאטרון הבלט פאנוב באשדוד מעוררת הדים רבים-במוצ"ש שידור בערוץ הראשון.

התרגשות גדולה נרשמה בקרב הצופים הרבים ,שהגיעו להקרנה החגיגית באשדוד של "הרקדן", סרט דוקומנטרי העוקב  אחר סיפור חייו הייחודי והמרתק  של ואלרי פאנוב ,אישיותו המורכבת והחושף את בדידותו של האמן.ההיענות הגבוהה של הקהל המקומי הביאה את מארגני האירוע להחלטה להקרין את הסרט באולם בית "יד לבנים" ולצרף הקרנה נוספת במקביל ,נוכח הביקוש הרב באולם המופעים של מרכז מונארט לאמנויות הסמוך  .קודם ההקרנה   העניקו אורן טואיל,מנכ"ל החברה העירונית לתרבות הפנאי ודורון גכטמן ,מנהל בלט פאנוב אות הוקרה למר שמואל שבח, מוותיקי העיר ומי שכיהן כיו"ר חברת הפחם ולשעבר קצין בכיר בחיל הים על העובדה שהוא היה למי שהביא את פאנוב לעיר, לאחר פגישה אקראית בינהם בביתה של המשוררת והעיתונאית עופרה אליגון זכרה לברכה . שמעון אלקבץ,מנהל "קול ישראל" והעורך הראשי החדש של רשות השידור אמר בדברי ברכתו  כי ," העובדה שואלרי פאנוב ,שהיה מבכירי הרקדנים בעולם בחר את אשדוד מכל האפשרויות להקים בה קבוצת בלט היא מעשה של ציונות אמיתית ועוד התייחס בדבריו לחשיבותו של השידור הציבורי המספר את סיפורה האמיתי של ישראל ."

ואלרי פאנוב, רקדן בלט קלאסי, הופיע על בימות המחול החשובות בברית המועצות, בארה"ב ובאירופה ביותר ונחשב לאחד משלושת הרקדנים הטובים בעולם. ברחבי העולם ידעו להעריך את כישרון הריקוד המדהים שלו, אלא שהיה לו חיסרון אחד: הוא היה יהודי. בסרט  משובצים  קטעי ארכיון נדירים של ריקוד שזורים בסיפור אהבה ומסע מרתק של הגיבור ברוסיה. הסרט צולם במשך 4 שנים בשלוש יבשות ועוקב אחר התפתחות הקריירה של פאנוב , המאבק המתוקשר בעולם במלחמתו מול שלטונות ברית המועצות לעלות לישראל , כולל סיקור עיתונאי אותנטי מאותם הזמנים.בקשיים רבים הקים פאנוב להקת בלט וירטואוזית באשדוד, הסרט "הרקדן" עוקב אחר הישרדותם של פאנוב ורקדניו במציאות הישראלית  ומציג מסע מרגש וכואב של אמן נדיר, מרדף עקשני אחר חירות מוחלטת לרקוד ולחיות.  בין באי האירוע באשדוד נכחו  איתי לנדסברג, מנהל מחלקת התעודה של הערוץ הראשון וחלק מיוצרי הסרט: המפיקה- ליאורה עמיר ברמץ, העורכת- ברכה זיסמן, והצלם – דני גרשון,שהוזמנו אחר כבוד לבמה לאות הוקרה על יצירתם המשובחת.

"הרקדן" – מוצ"ש 14.11 ב-22:30 בערוץ הראשון וב-HD. במאי: אלכסנדר גנטלב ,מפיקה: ליאורה עמיר-ברמץ,תסריט: אלכסנדר גנטלב, ברכה זיסמן-כהן, צילום: דני גרשון,עריכה: ברכה זיסמן-כהן ,מוסיקה: דב אילון,עיצוב פס-קול: רוני קלדרון.מקור: רשות השידור, תל אביב.78 דקות, רוסית, אנגלית ועברית, תרגום לאנגלית ועברית.הופק בתמיכת מחלקת תעודה, חטיבת התכניות, ערוץ 1.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*