רעיונות ליצירה עם ילדים בבית

רעיונות ליצירה עם ילדים בבית

בשיתוף רשת חנויות דל דיל

במהלך השנה האחרונה רובנו בילינו עם הילדים בבית יותר מאשר בכל שנה אחרת בהיסטוריה, בשל מגבלות הריחוק החברתי בגין מגפת הקורונה. למרות שהחיסונים כבר ממש כאן נראה כי לפנינו עדיין כמה חודשים טובים נוספים של מגבלות משמעותיות וזמן רב מהרגיל להעביר יחד בבית. להלן כמה רעיונות יצירתיים ובעלי ערך מוסף לפעילויות ויצירה עם הילדים בבית, אשר יכולים להפוך כל יום של סגר ליום פרודוקטיבי, מהנה, שמח ונעים יותר לכולם:

יצירה אקולוגית – את הזמן היקר שאנחנו מבלים עם הילדים בבית כדאי וניתן לנצל בחוכמה ולתעל לכיוונים שיהיו מועלים ופרודוקטיביים עבור הילדים, כמו גם עבורנו. אחד התחומים בהם מעניין לערוך פעילויות יצירה עם הילדים הוא התחום האקולוגי – למשל, שתילה ובנייה של גינה (הן בחוץ והן גינות קטנות וסמליות בפנים הבית), יצירה באמצעות ערכת שתילה אקולוגית המלמדת את הילדים בנוגע לנושאים חשובים אלו ועוד. תוכלו למצוא כיום מוצרי יצירה רבים המיועדים במיוחד לכך – ביצוע פעילויות יצירתיות שונות עם הילדים, בבית, ובאוריינטציה אקולוגית. ללמד את הילדים על צמחים, טיפול בגינה ואקולוגיה באופן כללי זה ללא ספק אחד השימושים הטובים ביותר לזמן הרב שנוצר לכם יחד בתקופה זו…

אפייה יצירתית – זמן איכות עם הילדים בבית מהווה גם הזדמנות מצוינת ללמד אותם להיות יצירתיים גם בכמה ממלאכות הבית הרלבנטיות לכולנו, דוגמת בישול ואפייה. ספציפית באפייה ניתן למצוא פעילויות רבות המתאימות לילדים, למשל באמצעות שימוש בעזרים כמו תבניות בצורות מיוחדות, חותכני פרחים או חיות לבצק ועוד. כך תוכלו ללמד את הילדים כיצד להשתמש בדמיון וביצירתיות שלהם גם לצרכי היומיום הבסיסיים ביותר, דוגמת אוכל. על הדרך, שניכם תיהנו ממאפים ומטעמים שונים שתאפו…

רקמה ומקרמה –  יצירה עם סוגים שונים של חוטים למטרת רקמה או סריגה יכולה להיות פעילות נפלאה עם הילדים בבית, אשר תעניק להם גם כישורים חשובים לחיים. באמצעות חוטי מקרמה, למשל, ניתן ליצור יצירות רבות ומרשימות ביותר, אותן ניתן ללמוד בקלות ביוטיוב וללמדן את הילדים. ילדים קולטים מהר מאוד – מספיק שתלמדו אותם כמה קשירות או טכניקות רקמה פשוטות, ובתוך כמה ימים בהם אין בית ספר הם יהפכו לרוקמים ויוצרים במקרמה מתקדמים ויצירתיים.

פלסטלינה – עבור ילדים קטנים יחסית פלסטלינה יכולה לספק שעות רבות של הנאה ופיתוח אפקטיבי של היצירתיות, כישורי מוטוריקה עדינה ושיפור הקשר בין העין ליד. ערכות יצירה בפלסטלינה כוללות הוראות מפורטות ליצירת דמויות שונות, אשר יכולות לשמש כבסיס אותו תלמדו את הילדים, וממנו הם יפרשו כנפיים וימשיכו ליצור בעצמם.

משחקי דמיון מודרך – יצירה אינה חייבת להיות בחומר, אלא יכולה להיות גם ברוח. דמיון מודרך מסוגים שונים המותאם לילדים יכול לסייע להם לפתח כישורים שונים ולהתמודד עם דילמות או פחדים בהם הם נתקלים, לסייע להקנות להם ערכים רצויים ולספק להם קרקע פורייה לפיתוח הדמיון והיצירתיות שלהם. חפשו אחר מדריכים שונים בנושא, אשר ילמדו אתכם, ההורים או האחים הגדולים, כיצד ליצור סיפור דמיון מודרך עשיר ומהנה עבור הילדים, וכיצד להעביר להם אותו.

היכנסו לחנות האונליין של דן דיל המציעה לרכישה באתר במשלוח עד הבית חומרי יצירה עם ילדים במחירים שאסור לפספס.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*