רעידת אדמה: תרגיל ארצי במוסדות חינוך

רעידת אדמה: תרגיל ארצי במוסדות חינוך

מפקדת פיקוד העורף, בשיתוף הרשויות המקומיות, מקיימים ביום שני, 16/2/15, תרגיל רעידת אדמה במוסדות החינוך בישראל. התרגיל מתקיים מידי שנה בכל מוסדות החינוך, בתאריך שנקבע בתוכנית העבודה בתחילת השנה, ומטרתו לבחון את רמת המוכנות וההתנהגות הנכונה בהתאם להנחיות. הפעם, זה רק תרגיל!

בפיקוד העורף מקיימים בכל שנה תרגילי מוכנות לבדיקת רמת ההיערכות ברשויות המקומיות ובקרב האוכלוסייה. בתרגיל הקרוב שיתקיים ב-16/2/15, תיבחן מידת המוכנות של מוסדות החינוך בישראל, בהתמודדותם בעת רעידת אדמה. "אירועי העבר הוכיחו כי הכנה מקדימה והתנהגות על פי ההנחיות, בכוחן להציל חיים" אומרים בפיקוד העורף, בהסבירם את חשיבות התרגילים שהם עורכים.

התרגיל השנתי נועד לבחון את מוכנותם של מוסדות החינוך לחירום ואת יכולות ההתמודדות שלהם עם רעידות אדמה. כך גם תיבדק המוכנות של סגל המורים והתלמידים להתנהגות נכונה בעת אירועים מסוג זה. "השנה עוסק התרגיל בהערכות מוסדות החינוך, גני ילדים ובתי ספר, למוכנות לרעידת אדמה בזמן השיעור" אומרים בפקע"ר ומציינים כי "ביום התרגיל, בחלק מבתי הספר מתקיימים תרגילים מורחבים, בהשתתפות כוחות ביטחון ממשטרת ישראל, מגן דוד אדום, פיקוד העורף, שירותי כבאות והצלה והרשות המקומית".

התרגיל כאמור יתקיים ביום שני, 16/2/15, החל מהשעה 10:00, בכל מוסדות החינוך בארץ. אזרחים והציבור הכללי לא נוטלים בו חלק ולכן לא תישמע אזעקה. אזעקה או צלצול יישמעו רק בתוך מוסדות החינוך.

אריה איטח, קב"ט העירייה, מציין כי במסגרת התרגיל מתבצעת בקרה מדגמית בבתי הספר, שמטרתה לבחון את מוכנות המוסד והתנהגות הסגל והתלמידים. התרגיל הוא ייעודי למוסדות החינוך. תרגיל למוכנות האזרחים נעשית במסגרת אחרת, בתרגיל "נקודת מפנה". איטח מדגיש כי מדובר בתרגיל מתוכנן שמתבצע רק במוסדות החינוך, ולכן גם אם תורגש תכונה מסוימת בסמוך למוסדות החינוך, לא תישמע אזעקה או כל התרעה אחרת. בתוך כך, באגף הביטחון העירוני מציעים לציבור האזרחים לרענן את ההנחיות בקרב בני המשפחה. להיכנס לאתר של פיקוד העורף ולוודא שהם ערוכים ברמה האישית והמשפחתית, בהתאם להנחיות פקע"ר.

"סכנות ומצבי חירום עלולים להתרחש ללא זמן להכנה מוקדמת. ניסיון העבר מוכיח כי אנשים שהתכוננו וידעו כיצד להתמודד עם מצבי חירום, הצליחו לפעול בצורה נכונה והצילו את עצמם ואת בני משפחתם" אומרים בפקע"ר ומבקשים לאמץ את האמרה כי "פעולות פשוטות היום – יצילו את משפחתך בשעת חירום". לכן, הם ממליצים לבצע כבר היום את הפעולות הבאות: להכין את הבית לרעידת אדמה, להכין ציוד לחירום, להכין תוכנית חירום משפחתית ולהיערך לטיפול בקשישים ובאנשים עם צרכים מיוחדים.

לסיכום, פיקוד העורף בשיתוף עם משרד החינוך והרשות המקומית פועל כל הזמן בהעלאת המוכנות של כלל מוסדות החינוך לשעת חירום ובשיפור תמידי של המוכנות, כך שתרגילים מן הסוג הזה הם חלק מתוכנית העבודה הקבועה.

מידע נוסף באתר האינטרנט של פיקוד העורף, בכתובת: www.oref.org.il, במרכז המידע, בטלפון 104 ובעמוד הפייסבוק של פיקוד העורף.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*