רעידת אדמה – כיצד נערכים לה?

רעידת אדמה – כיצד נערכים לה?

אתמול הורגשה רעידת אדמה בישראל. מוקד רעידת האדמה שהיה בעירק, על גבול אירן, בעוצמה של 7.4, הסב נזק בנפש וברכוש. עשרות הרוגים ולא מעט עקורים מבתיהם. גם באשדוד היו כאלה שחשו ברעידת האדמה. זה הזמן לרענן את ההנחיות בנושא.

מומלץ להיכנס לאתר פיקוד העורף וללמוד על ההיערכות הנדרשת ברמה הפרטית.

הסטטיסטיקה מלמדת כי בישראל מתרחשת רעידת אדמה אחת למאה שנה. רעידת האדמה האחרונה היתה בשנת 1927 כך שאנו נמצאים בטווח 10 השנים. הסבירות אם כן גבוהה, אבל ללא קשר לסטטיסטיקה והסתברות, רעידות אדמה מתרחשות בכל רגע על פני כדור הארץ ובמקומות רבים בעולם נרשמו אסונות טבע שהביאו לחורבן ולהרס מוחלט.

את זאת יודעים כולם ואתמול קיבלנו תזכורת עם רעידת האדמה שהתרחשה בעירק, על גבול אירן. עשרות הרוגים מצאו בה את מותם ורבים נותרו ללא קורת גג. בישראל הורגשה רעידת האדמה במקומות מסויימים אם כי רוב הציבור לא חש בה בכלל. מכל מקום, רעידת אדמה עלולה להתרחש גם בישראל וטוב תמיד לרענן את הנחיות פיקוד העורף. "רמת המוכנות, ההיערכות המוקדמת והידיעה כיצד לנהוג בעת רעידת אדמה מפחיתה מאוד את היקף הנזקים ובעיקר מסייעת בהצלת חיים" אומרים המומחים לרעידות אדמה ומזכירים כי ממש לא מזמן נערך בישראל תרגיל ענק המדמה רעידת אדמה וכיצד על הרשויות והתושבים להתמודד עם האתגרים של רעידת האדמה.

גם אשדוד נטלה חלק בתרגיל הגדול וכזכור, בתרגיל רעידת האדמה שנערך באשדוד, בשיתוף עם משרד הקליטה, תרגלה העיר פינוי דיירים ממקבץ דיור ברובע ג'. במקבץ מתגוררים כ-250 איש ואישה, עולים ומבוגרים מאוד המתקשים לתפקד עצמאית, חלקם ברמה סיעודית הנסמכים על סיוע מלווה, ועל צוותי הביטחון היה לפנותם מהמבנה. בתרגיל לקחו חלק גורמים רבים ובהם גורמי ביטחון והצלה, עובדי עירייה ומתנדבים, אך היה חשוב שגם הציבור יהיה מודע וערוך למשמעויות הנגזרות מרעידת האדמה ומהאתגרים שהיא מציבה בפנינו.

להגברת המודעות, חשוב שהתושבים ידעו כיצד נערכים כבר כעת לרעידת אדמה. איזה ציוד יש להכין. חלוקת משימות בין בני הבית ומה ההתנהגות הנדרשת בעת רעידת האדמה. חומרים מפורטים נמצאים באתר פיקוד העורף (www.oref.org.il). מומלץ שכל תושב וכל הורה יבקר בו וילמד על רמת המוכנות הנדרשת ממנו וממשפחתו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*