רישום סימן מסחר מקוון: אל תתחילו לפני שקראתם את זה

רישום סימן מסחר מקוון: אל תתחילו לפני שקראתם את זה

הליך רישום סימן מסחר נועד להגן על זכויות הקניין הרוחני של בעל עסק בכל הנוגע לשם העסק/המוצר שלו מפני מתחרים שלו או עסקים אחרים (שאינם מתחרים שלו) שעלולים אף הם להשתמש בשם העסק/המוצר בצורה כזו שעלולה להוות הטעיה של הציבור.

הליך רישום סימן מסחר מעניק לבעליו בעלות וזכות שימוש בלעדית בסימן המסחר וזאת תחת הסיווגים ופרטת הסחורות והשירותים תחתן רשם את סימן המסחר. סימן מסחר ניתן לרשום על: טקסט, לוגו, עיצוב או שילוב של כולם יחד.

רישום סימן מסחר – שלבים מקדימים

טרם הגשת בקשה לרישום סימן מסחר, שעלותה לא קטנה וטומנת בחובה תשלום אגרות (עליהן נפרט בהמשך), חשוב לבצע חיפוש סימן מסחר אונליין. מה הוא בעצם חיפוש סימן מסחר?

במדינת ישראל סימני המסחר רשומים במאגר סימני המסחר של רשם סימני המסחר במשרד הפטנטים. מדובר במאגר אשר רשומים בו כל סימני המסחר הרשומים במדינת ישראל, כולל כאלה שהוגשה לגביהם בקשה אך טרם אושרה סופית. חיפוש במאגר סימני המסחר מאפשר לנו לקבל מידע בנוגע לשאלה האם רשומים כבר סימני מסחר עם השם/לוגו שאנחנו מעוניינים לרשום או האם הוגשו בקשות לרישום לגביהם.

חשוב לציין, חיפוש סימן מסחר במאגר סימני המסחר אינו מכסה את כל האפשרויות והעובדה כי אין סימנים דומים רשומים, אינה מבטיחה את אישור הבקשה.

רישום סימן מסחר – הגשת הבקשה

מעולם לא היה פשוט יותר להגיש בקשה לרישום סימן מסחר. כיום, ניתן לבצע רישום סימן מסחר אונליין בפשטות, בקלות ובמהירות.

בעת הגשת הבקשה לרישום סימן מסחר, עליכם לפרט את הסחורות והשירותים (ע"פ רשימה של 45 סיווגים) שתחתם תרצו לרשום את סימן המסחר.

לאחר הגשת הבקשה אונליין, היא עוברת לבחינה ע"י בודק מטעם רשם סימני המסחר. הליך רישום סימן מסחר לוקח סביבות 14-15 חודשים, כאשר ניתן לבצע הליך רישום מהיר שלוקח סביבות 3-4 חודשים בלבד (בתוספת תשלום אגרה). מרגע שהבקשה הוגשה, יכול הרשם לסימני מסחר להגיש השגה נגד הבקשה (בהליך רגיל הרשם יכול להגיש ההשגה תוך 3 חודשים, ואילו בהליך מהיר הרשם יגיש השגה תוך 4 ימים בלבד).

באם הוגשה הבקשה והרשם לא הגיש השגה לבקשת הרישום, הרי שההליך ממשיך ובסופו סימן המסחר יירשם. במידה והרשם כן הגיש השגה לבקשת הרישום, הרי שעל מגיש הבקשה להגיב להשגה ולנסות לשכנע את הרשם מדוע כן לרשום את סימן המסחר המבוקש.

רישום סימן מסחר – עלויות

במסגרת הליך הרישום יש לשלם אגרת רישום סימן מסחר. כפי שפורט לעיל, בבקשה עצמה יש לפרט את הסחורות והשירותים תחתם תרצו לרשום את סימן המסחר שלכם. קיימים 45 סיווגים שונים של שירותים וסחורות. בכל בקשה, יש למנות לפחות סיווג אחד. עבור כל סיווג תחתיו תרצו לרשום את סימן המסחר, יש לשלם אגרה בגובה של 1604 ש"ח, כאשר בעבור כל סיווג נוסף באותה הבקשה, יש לשלם אגרה בגובה של 1200 ש"ח. כמו כן, באם תרצו להגיש את הבקשה בהליך מהיר, יש לשלם אגרה נוספת בסך של 756 ש"ח.

ניתן לראות כי עלות רישום סימן מסחר אינה זולה, אך יחד עם זאת, העובדה כי שם העסק שלכם או המוצר שלכם מוגנים ע"י רישום סימן מסחר, מהווה הגנה על הקניין הרוחני שלכם, ומונעת אפשרות לשימוש בלתי הוגן והטעייה של הציבור ע"י מתחרים.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*