ריטריט יוגה שיביא איתו תפנית בחייך

ריטריט יוגה שיביא איתו תפנית בחייך

מי שמוצא את עצמו מתעניין בתחומים כמו מדיטציה, בריאות נפשית ורגשית מאוזנת ומחפש סדנאות יוגה מקצועיות – יכול למצוא עניין רב גם בחופשות שהן ריטריט – התנתקות משגרת היומיום, התבוננות פנימה אל תוך הגוף והנפש, התייחסות לכל שריר בעת התרגול וכמובן ריכוז מוחלט בדרך הנשימה של האוויר. זה בדיוק מה שמציעים הריטריטים השונים. לרוב הם יתקיימו באתרים מעניינים ברחבי הנגב והמדבר, שם קל למצוא את הניתוק הדרוש והרצוי, להניח את הטלפון הנייד עמוק בתיק ולהתמסר לשקט, לרוגע ולעצירה של המרוץ היומיומי והשגרתי שכל אחד חווה בדרך שלו. לא בכדי אפשר להתרשם כיום מסדנאות או סופש יוגה שמוקדשים לתרגול, לנשימה, לשימת הלב לתזונה ולתחזוקת הגוף ועבור לא מעט אנשים הם אכן מספקים את הטענת המצברים הדרושה על מנת לחזור לאחר מכן לשגרה המבורכת.

סוגים שונים של ריטריט

יש סוגים שונים של ריטריטים והם נבדלים זה מזה במשך הזמן שלהם (כמה שעות, יום שלם או אפילו סוף שבוע), במטרות המוגדרות שמוצבות עבורם (התנתקות יזומה מהיומיום או שיפור הביצועים בתרגולי היוגה). יש ריטריט שיתאים למתחילים ויש כזה שפונה אל מתרגלי יוגה ותיקים ומנוסים. הניתוק מהשגרה הוא מה שגורים לאנשים להיפתח, לקבל על עצמם תכנים חדשים שייתכן והם פחות מכירים, המרחק מהבית לבטח עושה את שלו ויש משהו מאד ממריץ בהשארה מאחור של הבית, העבודה, המשפחה וכל עיסוקי היומיום שלמשך הריטריט לא רק שאינם נחוצים – אלא כלל לא קיימים. גם מי שלא מתחבר באופן יומיומי לנושאים כמו תזונה בריאה או תרגול גופני ימצא שימים מרוכזים של ריטריטים בארץ גורמים לו להסתכל אחרת על היומיום שלו ועל כל עצם הקיום שלו, מביאים אותו לכדי עצירה מתבקשת בשגרה ובעצם מסייעים לו לחבר בצורה טובה ביותר בין הגוף לבין הנפש, מה שידוע כדרוש וחשוב על מנת לחיות חיים מלאים ומגוונים.

מה עושים בזמן הריטריט?

כאשר הריטריט מתקיים במקום מסוים בנגב או ברחבי המדבר יש נסיעה לא קצרה אליו מאזורים רבים בארץ, מה שכבר מכניס את המשתתפים לאווירה המתאימה. הם מגיעים עם בגדים נוחים לשהייה נינוחה ועם בגדים ספורט צמודים יותר שמתאימים לתרגול במהלך סדנת יוגה. רוב הזמן יתקיימו סדנאות כאלה של תרגול מעשי, של תרגולי נשימה שונים ובין ובין אפשר יהיה להכיר את המשתתפים האחרים, לשוחח איתם, למצוא מכנה משותף וכמובן להעביר את הזמן בנעימים בחברה טובה ובין אנשים בעלי אותם תחומי עניין והעדפות אישיות. בדרך כלל לוחות הזמנים למשך הסדנה או סוף השבוע יהיו מפורסמים ובריאים, לעיתים המשתתפים יהיו אלה שיכינו את הארוחות ביחד וכתלות במיקום הסדנה אפשר יהיה לטייל בסביבה ולספוג את אווירה המדבר הממכרת.

איך בוחרים ריטריט יוגה בארץ?

אחד הפרמטרים החשובים, אם לא החשוב ביותר הוא החברה שמארגנת את הפעילות. לא כל אחד יהיה בקיא מספיק ברזי היוגה עד כדי הצבת המטרות המתאימות וקביעת לוח הזמנים או הפעילויות. חברת פליי סטייל היא חברת בוטיק שמתמחה בדיוק בארגון אירועים שכאלה ובעלת ניסיון רב בבחירת המיקום, המדריכים וביצוע תהליך ההרשמה המהיר והיעיל.

צילום: ניצן כץ
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*