רגע לפני שהקיץ נגמר: מסלולי מים בצפון

רגע לפני שהקיץ נגמר: מסלולי מים בצפון

מרגישים את זה? הרוח הקרירה שנושבת לפתע בשעות אחר הצהריים, הטמפרטורות יורדות, חלקנו אפילו מרגישים צורך לשים על עצמנו ג'קט דק כשיוצאים בערב. אין ספק, הקיץ עובר מאיתנו הלאה וזה בדיוק הזמן לנצל את הימים החמים האחרונים ולמצוא מסלולי מים בצפון ששווה לבקר בהם, להשתכשך במים הצוננים וליהנות מהצפון והטבע המרהיב שמאפיין אותו.

מסלולי מים בצפון שמתאימים לכולם

כמו ביבשה, גם מסלולי מים בצפון מגיעים בדרגות קושי שונות, כך שכל אחד יוכל לבחור את הטיול שהכי מתאים לרמת הכושר שלו, לאופי הטיול (יש הבדל בין טיול רגלי של מבוגרים ובין טיול משפחתי עם ילדים קטנים), למגבלת הזמן ועוד. הנה כמה מהמסלולים הבולטים והפופולאריים ביותר:

  • עין חרדלית – שוכנת בגליל המערבי ונחשבת לאחד ממסלולי המים הפופולאריים ביותר על הישראלים. מרחק הליכה קצרצר מהרכב למים, מסלול קליל שאפשר ליהנות ממנו כמה שרוצים ולצאת כשמתחשק, ואף לבחור להימנע מהמים ולטייל דווקא בשביל העפר המקביל לנחל.
  • נחל כזיב – חובבי משחקי הכס, זו קריאה בשבילכם! תכירו את מבצר מונפורט, המשקיף אל הרים, גבעות ונחלים ומציע הריסות של מבצר אמיתי שהיה קיים כאן בישראל, ממש כמו בטיולים שלכם בחו"ל. לאחר מסלול קצר אל המבצר, תוכלו להמשיך מטה אל נחל כזיב העובר בתוך צמחייה ובסמוך לבריכות צוננות בהן אפשר להשתכשך רגע לפני שחוזרים בחזרה.
  • נחל תבור – לרגע אחד תשכחו שאתם לא נמצאים בתוך גלויה, אלא במציאות. קשה להאמין עד כמה ירוקה היא סביבתו של נחל תבור, עם שטחים חקלאיים רחבי ידיים, שדות, הרים ועוד. כדי ליהנות מכל הטוב הזה ההמלצה היא דווקא להגיע למקום בחורף או בתחילת האביב, כשהפריחה בשיאה.
  • נחל אל-על – המסלול פופולארי במיוחד בשל שתי אטרקציות מיוחדות בהן הוא עובר; המפל השחור והמפל הלבן, שקיבלו את שמם בשל חומרי הגלם בסביבתם. זהו מסלול נעים שמתאים לכולם, ומציע הזדמנות להציץ בשתי תופעות טבע מרהיבות במיוחד.
  • נחל עמוד מירון – לא משנה מתי מתחשק לכם לצאת לטיול מסלולי מים בצפון נחל זה תמיד יחכה לכם כשהוא מלא במים צלולים הזורמים אל בריכות קטנות, מבנים עתיקים, בעלי חיים ועוד. זוהי שמורת טבע מרהיבה ביופייה שתעניק לכם יום טיול מושלם בכל עונה.

לשלב את המסלול עם אטרקציות נוספות

אם כבר נסעתם עד לצפון, מדוע לא לשלב מסלולי מים בצפון עם מסלול טיול בצפון הארץ של כמה ימים? למצוא אכסניה או צימר נעים לישון בו במשך כמה לילות, ובכל יום לצאת לטיול אחר בסביבה; מסלול מים, יקב, מסלול הליכה, תצפיות, נקודות עניין היסטוריות ועוד. הצפון במלא בכל טוב ולכם רק נותר לצאת ולגלות אותו ואת השפע שבו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*