ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי: ״עלינו להתחיל בחשבון נפש עמוק״

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי: ״עלינו להתחיל בחשבון נפש עמוק״

ד״ר יחיאל לסרי ראש העיר הוציא היום פוסט שקורא לאחדות. ״אסון ה-7 באוקטובר גרם לערעור תפיסת הביטחון הלאומי שלנו, ופגע בתחושת הביטחון האישי של כל אחת ואחד מאזרחי המדינה.״ עיתוי הפוסט מגיע כ-20 יום לפני הבחירות, האם מדובר באקט פולטי או שראש העיר מדבר מדם ליבו, תקראו ותשפטו, לא נגענו:

תושבות ותושבי אשדוד היקרים, דברים היוצאים אליכם מדם ליבי.

אנחנו נמצאים באחת התקופות הקשות ביותר בתולדות מדינת ישראל. אסון ה-7 באוקטובר גרם לערעור תפיסת הביטחון הלאומי שלנו, ופגע בתחושת הביטחון האישי של כל אחת ואחד מאזרחי המדינה.

נכנסנו למלחמה הקשה הזו כחברה מפולגת ושסועה, ועמדנו בפני סכנה קיומית פנימית קשה וכואבת. אך מזה למעלה מ-4 חודשים, מאז השבת השחורה והנוראה, מדי יום ביומו, אנו עומדים נפעמים כולנו מול גבורתם של חיילי צה״ל וכוחות הביטחון בחזית, מול עוצמת האחדות האדירה והרוח הישראלית של האזרחים בעורף, זוכרים את הנופלים והנרצחים, מצדיעים למשפחות השכולות, ומתפללים להשבתם של כל החטופות והחטופים בריאים ושלמים לביתם.

יותר מכל, חובתנו העליונה היא לעשות הכל כדי להבטיח את קיומה ועתידה של המדינה האהובה שלנו. לשם כך, עלינו להתחיל בחשבון נפש עמוק – ברמה הלאומית, המקומית והאישית – ולקבל החלטות אמיצות: איננו יכולים להרשות לעצמינו לחזור למה שהיינו לפני ה-7 באוקטובר.חובת כולנו להבין ולהפנים שכוחנו ועוצמתנו נמצאים באחדותנו.

בעוד כשבועיים וחצי יתקיימו הבחירות המקומיות באשדוד, כמו ברוב הרשויות המקומיות במדינה. תקופת הבחירות טרם המלחמה הייתה קשה וסוערת. מהקשות והסוערות בתולדות אשדוד.

אך מאז החלה המלחמה עזבנו את הכל והתאחדנו. התייצבנו מאוחדים – תושבי העיר מכל התרבויות והקהילות בעיר, נבחרי ציבור, מנהיגי ציבור, מתנדבים ואזרחים מהשורה – כאיש אחד בלב אחד, כקהילה אחת מגובשת שתומכת האחד בשני ברגעי חרדה, מכאוב וקושי, למען חיילי צה״ל, תושבי עוטף עזה והמפונים, למען החטופות והחטופים, ולמען תושבי העיר שלנו אשדוד, אותם שירתנו כולנו באמונה, במסירות, ובמקצועיות, תוך דאגה לשלומם וביטחונם של כלל תושבי העיר.

הוכחנו חוסן עירוני מהגבוהים ביותר בישראל, שמנו את כל המחלוקות בצד, וראינו את טובת העיר והמדינה לפני הכל. כעת אנחנו נדרשים לשמור על האחדות הזו. להתאחד למען עתיד העיר ולמען האתגרים הביטחוניים שעדיין כאן. הקושי הכלכלי והחברתי יחייב את כולנו להיערך אחרת.

אני מבקש לשים את המחלוקות בצד. את כולן. את המחלוקות הפוליטיות ואת המשקעים האישיים, וננסה ביחד ובמאמץ משותף לתרום להשבת התקווה.

אני מבקש להיות הראשון שמושיט יד לאחדות. תהיינה המחלוקות אשר תהיינה, לאשדוד יש מטרות חשובות ומשותפות שהן גדולות יותר מכל אחת ואחד מאיתנו. חשוב מאוד לשקם, להשתקם, לחזק ולהתחזק. כולם רוצים בהצלחת העיר. כל אחד בדרכו. הפניה הזו ממני מיועדת לכולם ללא יוצא מן הכלל.

יש לנו אויבים מרים בכל החזיתות. על מנת להתמודד איתם אנחנו צריכים לעשות מאמץ עליון לגשר על המחלוקות ביננו. אני שב וקורא לכל מי שהעיר ותושביה יקרים לליבו, לשים את המחלוקות והיריבויות בצד ולהתלכד על מנת לשרת באמונה ומתוך שליחות את העיר ותושביה. אני כבר החלטתי לא לשוב למחלוקות העבר, ואני קורא לכולם להצטרף להחלטה הזו.

נתפלל לשלום כל נשות ואנשי כוחות הביטחון, המתנדבות והמתנדבים, ולמען שלומם וחזרתם המהירה של כל החטופים שלנו.

"מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ
אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב,
הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלֵי צְבָא הַהֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל
וְאַנְשֵׁי כֹּחוֹת הַבִּטָּחוֹן
הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱלֹהֵינוּ,
מִגְּבוּל הַלְּבָנוֹן וְעַד מִדְבַּר מִצְרַיִם,
וּמִן הַיָּם הַגָּדוֹל עַד לְבוֹא הָעֲרָבָה
וּבְכָל מָקוֹם שֶׁהֵם,
בַּיַּבָּשָׁה בָּאֲוִויר וּבַיָּם.

"יִתֵּן יְיָ אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ
נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם,
הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִשְׁמֹר וְיַצִּיל אֶת חַיָלֵינוּ
מִכׇּל צָרָה וְצוּקָה,
וּמִכׇּל נֶגַע וּמַחֲלָה,
וְיִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם.
יַדְבֵּר שׂוֹנְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם,
וִיעַטְּרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבַעֲטֶרֶת נִיצָּחוֹן.
וִיקֻיַּם בָּהֶם הַכָּתוּב:
כִּי יְיָ אֱלֹהֵיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם,
לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם אֹיְבֵיכֶם
לְהוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם,
וְנֹאמַר: אָמֵן".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*