קשר רב דורי

קשר רב דורי

תכנית הקשר הרב דורי בונה גשר ייחודי בין תלמיד לאזרח וותיק, באמצעות למידה הדדית וחוויה חינוכית-ערכית משותפת. התכנית מופעלת על ידי בית התפוצות, המשרד לאזרחים וותיקים ומשרד החינוך, ב-18 בתי ספר באשדוד – יסודיים ועל יסודיים.

יוזמה מקורית ומיוחדת במינה, בשיטת ה-Win Win, נפגשים תלמידים צעירים ותושבים ותיקים לסדרה של מפגשים בהם שני הצדדים נהנים ומרוויחים מהקשר החדש ביניהם. היוזמה מזכירה את סחר החליפין שבו כל צד מעניק דבר טוב שבו יש לו יתרון ומקבל בתמורה משהו החשוב לו.

כך גם בתכנית הקשר הרב דורי, המופעלת ב-18 בתי ספר באשדוד, בה נפגשים התלמידים עם האזרחים הוותיקים לסדרה של כעשרה עד ארבעה עשר מפגשים, לרוב בבית הספר, במסגרתם מלמדים התלמידים את המבוגרים מיומנויות מחשב, שימוש בדואר אלקטרוני וגלישה באינטרנט ובמקביל – בתהליכי למידת חקר – מתעדים את סיפורי המורשת של המבוגרים. הסיפור עולה לאתר בית התפוצות למאגר סיפורי המורשת ופתוח לקריאה, למתעניינים, ללומדים, לבני משפחה וחברים.

המפגשים מזמנים דיאלוג יצירתי מפרה בו כל צד תורם מיתרונותיו לחיזוק הקשר הבין–דורי. הלמידה ההדדית והחוויות המשותפות תורמים להבנה טובה יותר של בן הדור האחר. "באשדוד פועלת תכנית הקשר הרב דורי בעידוד ובתמיכה של מינהל החינוך, המחלקה לרווחת הזקן ויחידת המתנדבים בעירייה" אומרים בעירייה ומציינים כי "בשנת תשע"ה תופעל התכנית בשמונה עשר בתי ספר בעיר, כאשר בשנה שעברה גדלה התכנית לתשעה בתי ספר ואשדוד זכתה על כך לאות הוקרה".

בחלק מבתי הספר התכנית כבר החלה: ביסודיים – באמירים, אריאל, היובל   ובקרוב גם באשכול, ארזים, שז"ר וחופית. בהמשך יצטרפו צפרירים, צמח ואופק. בעל יסודי – החלה התכנית לפעול במקיף ד' ובתכנית מגשימים ובקרוב יצטרפו גם מקיף ב', מקיף ט' ומקיף י"א. גם בי"ס מפעיל את התכנית ובהמשך גם בי"ס אילנות. כך גם בבי"ס חב"ד.

בכל בית ספר יש בממוצע כ-10 מבוגרים, כאשר לכל מבוגר מוצמדים בדרך כלל שני ילדים או נערים שבחרו להשתתף בתכנית. התלמידים כאמור מתעדים את סיפוריהם של התושבים הותיקים ומעלים אותם לאינטרנט. את הסיפורים ניתן לקרוא באתר בית התפוצות: http://www.ravdori.co.il/Home.aspx

בתמונה: מפגש בין תלמידים לתושבים ותיקים בספרייה של אחד מבתי הספר באשדוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*