קשה באימונים, משתלם בקרב

קשה באימונים, משתלם בקרב

השבוע התקיים תרגיל חוצה לילה לבדיקת מוכנות העירייה ויכולת מתן מענה לתרחיש חירום אפשרי על העיר. בתרגיל השתתפו כוחות מכל גורמי החירום והביטחון ונבחנו אפשרויות שיתופי הפעולה בין הגופים

במהלך התרגיל התמודדה העיר עם שני נושאים מרכזיים: זירת הרס וחילוץ נפגעים ופתיחת תחנה לריכוז חללים. בזירת ההרס נבחנו צוותי הסע"ר שהוכשרו לחילוץ נפגעים מתחת להריסות במבנים שקרסו ובמבנה אשכול פיס נבחנו כל הגורמים המטפלים בזיהוי וטיפול בחללים.

התרגיל היה חלק מסדרת תרגילים בלוח האימונים השנתי של פיקוד העורף שנועד לבחון את רמת המוכנות הרשותית ואת היכולת להתמודד עם תרחישי חירום מורכבים. שבוע קודם נערך תרגיל אזעקות לכל הציבור – בבתי הספר, במקומות עבודה ובמרחב הציבורי הפתוח, ואילו הפעם נבחנה הרשות עצמה ושיתופי הפעולה בינה לבין כוחות הביטחון וההצלה.

_TP_2158

על תפקודה של העירייה בכל המשימות בתרגיל והיכולת הארגונית של כל המכלולים, אגף הביטחון ומנכ"ל העירייה, זכתה אשדוד למחמאות של גורמי הביטחון החוץ עירוניים אשר ביקרו את התרגיל ובחנו את רמת התפקוד. "אתם ללא ספק ערוכים ומוכנים לכל תרחיש" אמרה אחת הבקריות ובקרית אחרת הכתירה אותנו בתואר "אלופים! אתם אלופים. שיתוף פעולה יוצא דופן ולא מובן מאליו".

התרגיל כלל פינוי "חולים" מבית הדר, ולכודים בבית במגדל דירות, באמצעות מנוף של כב"ה, פתיחת מרכז למשפחות, תרגיל בנמל ושני התרחישים שצויינו לעיל – טיפול בזירת הרס ופתיחת תחנה לריכוז חללים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*