קרן בערבות המדינה

קרן בערבות המדינה

אם אתם זקוקים להלוואה בשביל העסק שלכם, אתם בטח כבר שמעתם את הביטוי "קרן בערבות המדינה".
הרבה מאוד בעלי עסקים גם קטנים וגם בינוניים שנקלעים אל קשיים קשים מגלים שקבלה של הלוואה היא אתגר בכלל לא פשוט. בגלל המשבר הכלכלי שנגרם בגלל הקורונה, הרבה עסקים מדווחים על קשיים תזרימיים, כשהאפשרויות לקבלת עזרה הן מאוד מצומצמות או כלל לא משתלמות. הקושי אפילו מחריף יותר כאשר שמדובר בעסקים חדשים שבכלל לא יכולים להציג את ההיסטוריה שלכם בפני כל הגופים המלווים. בשביל להקל על בעלי העסקים הוקמה הקרן בערבות של המדינה.

מה זה בעצם?

קרן בערבות של המדינה מתאימה לעסקים קטנים ובינוניים אשר רוצים לקבל את ההלוואה מהבנק והבנק שלהם מסרב או מפחד לתת להם את ההלוואה במחיר שהוא נורמלי. בעזרת ההלוואות מן הקרן בערבות של המדינה, הבנק מקבל את הערבות שלו מהמדינה בשיעור של שבעים אחוזים מהגובה של ההלוואה ובגלל זה הביטחון שלו גדל בצורה משמעותית, בזכות הערבות של המדינה, הלוואה מן הקרן יכולה להימשך גם מבנק אשר העסק לא עובד איתו בצורה שוטפת, בשביל לא להעמיס על האובליגו אשר קיים. הלוואה יכולה להגיע גם מבנק אחר במקרה אשר בו בתוך החברה המבקשת יש שעבוד שוטף אל בנק שאיתו היא עובדת.

למי הקרן מתאימה ?

הקרן בערבות המדינה שמה לה דגש לעודד מתן אשראי בשביל עסקים אשר בדרך כלל הגיעו אל הקצה של מסגרת האשראי אשר עומדת לרשותם בטווחי מחירים הוגנים של 4%-5% שנתיים. ידוע שהתחום של העסקים מוטה ותלוי כמעט ברובו בתזרים המזומנים, בגלל זה המון עסקים יכולים לקרוס בגלל כשל בניהול של התזרים מזומנים והיכולת של גיוס האשראי ולא בהכרח בגלל ההפסדים התפעוליים. היכולת של העסק להתפתח מבוססת על המון גורמים אשר תלויים בעיקרן בכל היכולות התזרימיות והיכולות הכלכליות. כאשר לעסק אוזלת לגמרי היכולת התזרימית אז מדובר בעסק אשר נמצא בנסיגה ועלול להיכנס לחדלות פירעון.

 

אם לא עומדים בהתחייבויות מה קורה?

הקרן להלוואות בערבות מדינה מעניקה את הערבות שלה לבנק בשביל ההלוואה שלכם, זאת אומרת שאם אתם מאיזה שהיא סיבה מגיעים אל מצב שאתם לא מחזירים את ההלוואה שלכם כמו שנדרש, הקרן תעביר לבנק את כל ההחזרים של ההלוואות במקומכם, העניין הוא שזה לא ממש פוטר אתכם מהחובה שלכם. במצב רגיל, אם אתם לא הייתם מחזירים את ההלוואה כפי שנדרש, הבנק היה פותח נגדכם שורה של צעדים משפטיים בשביל להפעיל עליכם סנקציות שונות, כמו לדוגמה הוצאה לפועל. כאשר לוקחים הלוואה של הקרן להלוואות בערבות של המדינה, את אותן הסנקציות ואפילו יותר לפעמים, המדינה תפעיל עליכם בעצמה ולמדינה כמובן יש הרבה יותר כלים מכל גוף אחר כמו המון קנסות מנהליים, ובגלל זה חשוב מאוד לזכור שעצם העובדה שהמדינה בכלל נותנת לכם את הערבות שלה, לא אומרת שהיא פוטרת אתכם לגמרי מחובתכם.

 

רוצים לשמוע עוד על הלוואה בערבות המדינה? כנסו לאתר GLS פיננסים

הכתבה בחסות Aramapp בניית אתרים קידום פרסום.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*