קריאת שפת גוף

קריאת שפת גוף

המצאת השפה הייתה המצאה גאונית. זו תקשורת שהתפתחה אצלינו במטרה לדייק את המסרים שאנחנו רוצים להעביר לצד השני, אבל לא תמיד זה היה ככה. בעבר הרחוק, המין האנושי השתמש בשפת גוף וטונציה (קולות וצעקות) כדי לתקשר, והיינו מסתדרים ככה. כולם היו יודעים מי ראש השבט, למי מגיע יותר אוכל ולמי פחות, וחיו להם בכיף. למקרה שתהיתם, זה תכף יתחבר עם הכוח של שפת גוף.

קריאת שפת גוף היא אומנות שהתנוונה אצלינו עם השנים. בעבר, האדם הקדמון שלא ידע לדבר, היה רגיש הרבה יותר למחוות הגוף, מהעיניים הגבות היציבה ועד הרגליים והתנועות הקטנות. מאז שפיתחנו את השפה אנחנו כביכול כבר לא צריכים את הכלים של קריאת שפת גוף בשביל לתקשר, אבל זה רק כביכול. הסימנים האלו עדיין טבועים עמוק ב-DNA שלנו, ואנחנו משתמשים בהם עם התת מודע של המוח שלנו. אלו התנהגויות ומחוות שיישארו עוד שנים והן באות לידי ביטוי בכל אינטרקציה שאתם יכולים לחשוב עליה, מהקלאסיות שתמיד מדברים עליהן כמו פגישות עסקיות, דייטים וזוגיות ועד למיני סיטואציות כמו להבין שמישהו התחבר למשפט שאמרתי, לטונציה מסויימת או למוצר שנמצא אצלי בחנות.

מה לגבי בעלי חיים? התקשורת שלהם מבוססת לחלוטין על שפת גוף וטונציה, הרבה יותר מאשר התקשורת שלנו. אין להם את היכולת לדבר ולתאר במדויק מה הם צריכים או רוצים לעשות ועדיין להקת ציפורים פועלת במבנה אחיד ויודעת לאן, באיזה חודש ובאיזה מבנה לעוף, בעלי חיים אחרים יודעים מי האמא מי האבא ומי ראש השבט שלהם, כלבים וחתולים שגרים בבתים שלנו מבינים שהם חיים אצלינו, מבחינתם אנחנו ראש השבט.

קריאת שפת גוף טבועה אצל כל היצורים החיים והיא תופסת נפח אדיר מהתקשורת שלהם. אצלינו, בני האדם, המלל תופס 7% בלבד מכל התקשורת שלנו. השאר הולך לשפת גוף בעיקר ומעט לטונציה. המסר הוא ברור: מי שיודע איך לקרוא שפת גוף מבין אנשים טוב יותר, יודע לדבר לאנשים טוב יותר, משפר את היחסים שלו בזוגיות ובעסקים, משפר את יכולת ההצגה העצמית שלו, התדמית, הנראות ועוד כל כך הרבה דברים שנמצאים בתת מודע של כולנו. היכולת לשלוט בשפת גוף תביא אתכם רחוק בכל תחום בחיים.

קריאת שפת גוף – איפה מתחילים?

אז באופן כללי אנחנו נוהגים לחלק בני אדם לשלוש קבוצות תקשורת עיקריות. ברגע שזיהיתם באיזה קבוצה נמצא האדם איתו אתם מתקשרים, בום! יש לכם נוסחה לתקשורת באופן כללי.

הרואים – 75% מבני האדם משתייכים לקבוצה הזו. תזהו אותם לפי המראה שלהם וקשר העין שהם יוצרים. הרואים נראים מטופחים, חשוב להם להיראות טוב והם לא יהיו מוזנחים. הם מתקשרים ומבינים בעזרת העיניים שלהם, הם צריכים לראות כדי להאמין ולכן דברו איתם בעזרת העיניים: "בוא תראה מה יש לי להציע, ראית מה היה אתמול בחדשות?" וכן הלאה.

השומעים – 20% מבני האדם מזוהים כאנשים בקבוצה הזו. תזהו אותם לפי מראה סביר ומבט מרחף. הקבוצה הזו רגישה מאוד לטונציה, כיף להם לדבר בטונים נעימים, הם לא כל כך יוצרים קשר עין ולכן גם אתם אל תיצרו איתם. תדברו איתם בצורה הזו: "בוא תשמע מה יש לי להציע, שמעת מה היה אתמול בחדשות?" וכן הלאה.

הנוגעים – 5% מבני האדם משתייכים לקבוצה הזו. הנוגעים הם אנשים חייכנים, אין להם בעיה לחבק כל אדם בשניה שהם רואים אותו וזה ירגיש להם הכי טבעי בעולם. הם לפעמים ייגעו לך ביד בזמן השיחה ולא כי הם חודרים למרחב האישי אלא כי ככה הם מביעים את עצמם. הם גם יישענו לכיוונך במהלך השיחה (השענות כזו שלרוב האנשים תרגיש קצת פולשנית). אם זיהיתם אנשים כאלו דברו איתם בתחושות: "מה שהיה אתמול בחדשות, גרם לי להרגיש נורא, זה מרגיש לך נכון?" וקבלו את המגע שלהם בצורה אמיתית. אתם לא חייבים לגעת בעצמכם אבל תתנהגו כאילו זה הכי טבעי בעולם.

לפני שאני שולח אתכם למקורות קריאה נוסף חשוב שתבינו לאיזה תחום הייתם רוצים לקחת את הכלים של שפת גוף. אפשר להגיע ולרצות ללמוד הכל על שפת גוף אבל מה שחשוב זה מה יישאר בסוף התהליך, אחרי שהלימוד נגמר החיים מתחילים, ולכן אני אומר, תדעו איפה אתם שמים את הדגש עוד לפני שאתם מתחילים ללמוד, איזה קשר הייתם רוצים לשפר? האם זה בין אחים? אולי בין קולגות? אולי בכלל עם הבוס. כל אחד חייב להתפקס על דבר או שניים פרקטיים שהוא היה רוצה להזניק למעלה.

לאחר המחשבה הזו צריך להבין ששיפור שפת הגוף שלנו מתחלק לשני חלקים: קריאת שפת גוף (כדי להבין את האחר) ויישום תנועות של שפת גוף (כדי להביע את עצמינו טוב יותר).

כדי לשפר את שפת הגוף שלנו לא מספיק לדעת תנועות כמו מילון, אנחנו צריכים לתרגל, לקבל פידבקים לראות מהצד בראיה ביקורתית וללמוד תוך יישום מהיר של החומר. ברגע שקראת משהו, למדת אותו, אתה צריך ליישם בעצמך, להסתכל מהצד לקבל פידבקים ולתת פידבקים.

בקיצור – צאו למסע של למידה על עצמיכם, תבינו מה התת מודע אומר לכם בכל סיטואציה, מה התת מודע של אנשים אחרים אומר לכם, ותגיעו למצב שאתם אנשים ברמה אחרת, אנשים שכשהם בסביבה כולם יודעים שהם מדהימים, זורמים, כיפיים, יוצרים אווירה טובה. תהיו ממגנטים בעזרת שפת גוף.

צילום: PEXELS

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*