קניית פירות – בשוק או בסופר?

קניית פירות – בשוק או בסופר?

לצד יתרונות כמו חוויה אותנטית ויכולת להתמקח על מחירים, קניה של פירות בשוק עלולה להיות יקרה יותר והרבה פחות נוחה לעומת הסופר. אז מה גורם ליתרונות של רשתות השיווק ולאיזה שיקולים כדאי להתייחס? הנה הפרטים המלאים

ישראלים אוהבים פירות וירקות ומעל 80% מהאוכלוסייה הבוגרת צורכים אותם על בסיס יום יומי. יתרה על כך, מכון המחקר של הכנסת גילה שבשנת 2010 הייתה ההוצאה של משקי בית על צריכת מזון 67 מיליארד ש"ח, אך בתוך כך הוקדשו לא פחות מ-15 מיליארד לפירות וירקות בלבד. בנוסף, מדד התשומות בחקלאות עלה משנת 2006 עד 2011 ב-28.2% ונתונים מ-5 השנים האחרונות מצביעים על המשך המגמה. זה אומר שיש יותר פירות וירקות ורק צריך לדעת איפה לקנות אותם.

ההתלבטות של רוב האנשים היא בין קניית פירות בשוק או בסופר. על פניו יש לכל אפשרות יתרונות וחסרונות אחרים, אך סקירה לעומק של הרגלי הצרכנות ומה שקורה מאחורי הקלעים מגלה תמונה מעט שונה.

למה המחירים ברשתות השיווק זולים יותר?

המיתוס העיקרי שצריך לנפץ בהקשר של השוואה בין קניות בסופר, הזמנת פירות וירקות באינטרנט או קניות בשוק הוא שהאופציה האחרונה היא המשתלמת ביותר. קניות בשוק לא בהכרח יהיו זולות מאלו שבסופר ויש לכך סיבות שונות.

קודם כל, ברשתות השיווק יש דוכן אחד ומחיר אחיד לכל פרי. חלק מהרשתות מנסות להגביר את תנועת הקונים באמצעות הורדת מחירים על פירות וירקות, והן גם יכולות להרשות לעצמן למכור חלק ניכר מהסחורה כמעט ללא רווח במגמה להגדיל את היקף המכירות הכללי ביתר המוצרים. כך נוצר יוצר מצב שבו השווקים מתקשים לעיתים לעמוד במחירי רשתות השיווק והלקוח הוא זה שמרוויח.

שנית, בימים מסוימים של השבוע ובעיקר כאשר הביקוש עולה וההיצע נמוך, מחירי הפירות בשוק עלולים להיות יקרים בעשרות אחוזים בהשוואה לפירות מהסופר. מהבחינה הזו, הזמן היחיד שבו זול יותר לקנות פירות וירקות בשוק הוא יום שישי, שכן המלאי מתיישן וחלקו מיועד להיזרק.

אותנטיות וחווית קנייה מול נוחות וזמינות

בשווקים יש מספר דוכנים רב ויכולת המיקוח גבוהה. הפירות והירקות נמכרים בשוק במחירים שונים וטיבם משתנה בין הדוכנים. הבעיה היא שיש דוכנים שבהם נמכרת סחורה מעולה לצד דוכנים אחרים עם סחורה ירודה, בעוד בסופר זה לא קורה וקיים סטנדרט אחיד גם באספקה ממחסנים בעקבות קניות באינטרנט.

לבסוף, אכן קשה להתחרות בחוויה האותנטית של השוק. קניות בשוק מתאימות למי שרוצה לגוון בין סוגי מוצרים, למי שלא אכפת לו להיסחב עם שקיות ולמי שיש לו זמן פנוי. מצד שני, קהל היעד של קניות בשוק כולל רק את אלו שגרים לידו, כי אחרת אין סיבה לנסוע עם הרכב ולמצוא חניה באזורים פקוקים וצפופים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*