קינן אדריכלים – משרד אדריכלות ועיצוב פנים מקצועי

קינן אדריכלים – משרד אדריכלות ועיצוב פנים מקצועי

אחת הפעולות החשובות עבור כל עסק היא עיצוב פנים החלל, בין אם חנות, אולם תצוגה או משרד, עיצוב פנים משפיע על תדמית העסק ועל תפוקת העובדים. עיצוב עסקים נכון ימנף את העסק על פי הקונספט השיווקי והתדמיתי שלו, עיצוב שאינו נכון יכול להוות מכשלה אמיתית להצלחתו של העסק. על מלכת עיצוב עסקים מופקדים אדריכלים ומעצבי פנים, מה ההבדל בין השניים? מתי פונים לאדריכל ומתי למעצב פנים? האם יש צורך בשניהם ואם כן מתי?

כיצד עיצוב עסקים משפיע על הצלחתו של העסק?

טרם נעסוק בעייננו, חשוב להבין כיצד עיצוב עסקים או עיצוב משרדים נכון משפיע על אופי ותפוקת העסק. עיצוב שנעשה לאור צרכים שיווקים ותדמיתיים, בראיה קדימה ותוך לקיחה בחשבון של צרכי העובדים, אורחים ומבקרים במקום יתרום להצלחתו של העסק. עיצוב פנים פונקציונאלי ואסטטי, ימשוך לקוחות, ישאיר רושם חיובי ויעזור לעובדים לבצע את מלאכתם נאמנה. דוגמא לכך היא עיצוב של חנות בגדים למשל בה תאי ההלבשה ממוקמים באופן מזמין, הינם מרווחים ומוארים באור מחמיא לאומת תאי הלבשה שממוקמים בגב החנות ואינם מזמינים את הלקוח להיכנס לתוכם. במקרה השני, עיצוב תאי ההלבשה ירתיע לקוחות ויגרע מהצלחתה של החנות.

מה תפקידו של אדריכל בתחום של עיצוב עסקים?

אדריכל הוא למעשה מתכנן, במקרה של עיצוב עסקים, אדריכל יתכנן את המבנה, את חלוקת החדרים והקירות הפנימיים, תאורה ועוד. כאשר אנו עוסקים במבנה קיים בו יש צורך לשנות באופן מהותי או חלקי את המבנה עצמו או את החלוקה הפנימית שלו הרי שאדריכל הוא האדם המתאים למשימה. יחד עם זאת, חשבו להבין כי כיום עיצוב עסקים נעשה על ידי אדריכלים לא רק בכל הנוגע למבנה עצמו. אדריכלים ומעצבי פנים נפוצים כיום יותר מבעבר.

מה תפקידו של מעצב פנים?

בעוד האדריכל אמון על תכנון המבנה מעצב הפנים אמון על תכנון החפצים שימלאו את המבנה, הצבעים והאווירה העיצובית. מעצב פנים יתכנן את כל החפצים שימלאו את העסק כולל הריהוט, מתקניים שונים כגון מטבחונים ועוד. עיצוב פנים של עסקים ייקח בחשבון את האווירה בבית העסק, את הלקוחות ואת העובדים וירצה את שניהם. אדריכלים לא אחת עובדים בשילוב על מעצבי פנים על מנת לבנות קונספט עיצובי שלם ומלא במסגרת עיצוב עסקים.

עיצוב פנים – עיצוב בכל מיני תחומים

עיצוב פנים הוא תחום הכולל בתחום עיצוב בתים, משרדים וכל תחום פעילות אשר ברצוננו לתת ביטוי אסתטי. תחום עיצוב פנים הוא דינאמי המתאים עצמו לצרכים המשתנים של משרדים, עסקים ובתים פרטים. כיום עולם עיצוב פנים הופך לנגיש עבור כל אדם שיש לו זיקה לתחום.

בעבר נלמד עיצוב פנים במסגרת אוניברסיטה כמסלול אקדמי. כיום, ניתן להיחשף לתחום במסגרת קורס מקצועי דו-שנתי, או במסגרת קורסים מגוונים שעוסקים בתחום home styling , עיצוב חלל ספציפי לרבות עיצוב מטבחים, עיצוב חדרי ילדים, עיצוב משרדים וכדומה. המטרה, לאפשר לכל אדם באשר הוא לתת ביטוי לטעמו האישי. ככל שיותר אנשים נחשפים לתחום ולומדים אותו הם מסייעים לתחום להתפתח ולגדול עקב ריבוי רעיונותיהם.

בתחום עיצוב הפנים לומדים על עיצוב חללים על פי אילוצי בנייה. כמו כן, לומדים על חומרים בהם כדאי להשתמש עבור מטבחים, חדרי אמבטיה. אילו צבעים משתלבים ויוצרים מראה עיצובי עמוק ואילו צבעים מתאים לעיצוב קונספט. כמו כן נחשפים לסגנונות עיצוב כגון: קלאסי, מודרני, פרובאנס, יפני, עתיק וכדומה. כמו כן לומדים במסגרת לימודי עיצוב פנים אילו סגנונות כדאי לשלב ובאיזה חלל נכון יהיה לשלב אותם. איך ניתן לתכנן נכון עיצוב שבו יש אילוצים כגון: קירות נמוכים, נישות לא מתוכננות וכדומה.

אדריכל עובד בשיתוף פעולה עם מעצב פנים כיוון שאדריכל מוסמך על חתימה ושינוי תוכניות בנייה, בעוד שמעצב פנים כדי לחתום על תכניות בנייה, חייב ללמוד את תחום עולם הבניה. במסגרת לימודי עיצוב פנים ניתן להתמחות בנושאים כגון: עיצוב חדרי ילדים, עיצוב מטבחים, עיצוב אמבטיה, עיצוב חדרי שינה, עיצוב חדרי ארונות וכדומה.

הבחירה בהתמחות בתחום עיצוב הפנים היא חלק מתוך עולם התוכן האישי והעדפה לעסוק בחומרים מסוימים על פני חומרים אחרים. עיצוב פנים משלב תיאורטיות לצד יישומם בפועל. לצד תיאורטיות בתחום חומרים, הדפסים לומדים הסטודנטים להשתמש בהם בפועל. כאשר במסלולים שונים של תחום לימוד עיצוב פנים פרויקט גמר הוא חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים. פרויקט גמר מאפשר חשיפה בפועל לעולם עיצוב פנים שהוא עיסוק עיקרי.

נכתב באדיבות: קינן משרד אדריכלים

צילום: PIXABAY

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*