קידום התנהגויות של גלישה בטוחה לקהילת יוצאי אתיופיה

קידום התנהגויות של גלישה בטוחה לקהילת יוצאי אתיופיה

ערבי קהילה שונים לקהילת יוצאי אתיופיה בנושא "קידום התנהגויות של גלישה בטוחה באמצעות מגוון של פעילויות בקהילה״

במהלך חודש פברואר התקיימו מספר פעילויות מניעה והסברה בנושא "אינטרנט בטוח" למשתתפי התכניות של מהות הרשות העירונית הן בפרונטלי והן בזום בשיתוף עם חינוך מניעה והסברה, בית תרבות אדנת, חברה העירונית, ומוקד קליטה עירוני והשירותים חברתיים. את הרצאות העביר מר שחר כחלון, ההרצאות היו מעניינות ומחכימות וניתנו דגשים על היתרונות בשימוש באינטרנט ועל הסכנות הקיימות בגלישה לא בטוחה, על החשיבות של התערבות ההורים בנוגע לילדיהם והסברה על הסכנות הקיימות.

ישנן אפליקציות רבות בהם משתמש הנוער ואינו מודע לסכנותיו, חוסר הידיעה על התכנים המועלים לרשת וכל תמונה או סרטון אשר עולה לרשת נשאר שם ולא נמחק אף פעם, גם אם מי שהעלה את הסרטון מחק אצלו.

חשוב לדעת תמיד שיש מי שצופה מהצד השני ויכול לעשות שימוש בתכנים המועלים ולפגוע בנערים.

אחת הדרכים לשמירה על הילד הינה להושיב את הילדים במקום מרכזי בסלון או במסדרון על מנת שיהיה קל לעקוב אחריהם ושההורים יוכלו לוודא שהילד לא גולש ונחשף לתכנים היכולים להזיק ולסכן אותו, להגביל את ילדיהם על ידי ביצוע איכון בפלאפון הנקראת "ביקורת הורים" ולא לתת לילדים גישה לפרטי כרטיס האשראי של ההורה.

מתן מידע על הסכנות בחשיפת המידע על כל האדם באשר הוא על ידי שיתופים של תמונות ומקומות אשר ביקר בהם על ידי עברייני רשת למיניהם ולא חייב להיות ממוחה בידע משימושי הטכנולוגיה, חיפוש קצר וניתן לדעת על האדם הכל.

חשיפת המשתתפים בערבים על מוקדים אפשריים אשר ניתן לפנות אליהם ברגע של סחיטה ואיומים וכן הדלפת תמונות וסרטונים לא הולמים. כמו במקרה של פגיעה ניתן לפנות למוקד 105 וקבל מענה, מטרת  המוקד הוא הענקת הגנה לילדים ובני הנוער ברשת.

בערבים היו מאוד מעניינים ומוצלחים והמשתתפים התעניינו שאלו שאלות והיו מאוד מרוכזים בתכנים ששחר העביר.

אליהו גבייה רכז קהילת יוצאי אתיופיה במהות הרשות העירונית: ״תודה לגב' סימונה מורלי מנכ"לית מהות שמאפשרת לנו "לחלום ולהגשים חלומות" את האירועים ולמר למר שחר כחלון על הרצאות מרתקות ומתן ארז כלים לקהילת יוצאי אתיופיה״.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*