קידום בפייסבוק – עולם חדש לעסקים קטנים

קידום בפייסבוק – עולם חדש לעסקים קטנים

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה והמשפיעה בעולם, ואין כמעט מי מאיתנו שלא נכנס אליה לפחות פעם אחת ביום. אנחנו מתקשרים עם חברים, צופים בסרטונים ובתמונות שהם מעלים, עושים להם "לייק", מבקרים בדפים עסקיים שמעניינים אותנו ובכלל, רואים לא מעט את העולם דרך הרשת החברתית. מה שאנחנו פחות מודעים אליו הוא שזו הדרך של פייסבוק לאגור עלינו מידע, לדעת מי אנחנו ומה אנחנו אוהבים, מה העיסוק שלנו ומה קרוב לליבנו, כמה ילדים יש לנו ומהם הגילאים שלהם ועוד שלל דברים שבשביל הרשת החברתית הם מכרה זהב של ממש.

מה פייסבוק עושה עם כל המידע הזה?

מחלקת אותו למפרסמים. טוב, היא לא באמת מוכרת את המידע עלינו לכל המרבה במחיר, אלא מאפשרת למפרסמים לטרגט (מלשון target, מטרה) את הפרסום שלהם. זה אומר שמפרסמים יכולים לפרסם רק לגברים או רק לנשים, יכולים לפרסם מודעות לאנשים בעלי מצב סוציואקונומי גבוה לצורך העניין, יכולים לפרסם לאנשים שאוהבים תחום מסוים ולפרסם על פי פרמטרים רבים נוספים. פייסבוק יודעת את כל המידע הזה מהפרופיל של המשתמשים כמו גם כפי שציינו, מהפעילות שלהם ברשת.

קידום לפי מיקום גיאוגרפי

קידום בפייסבוק הוא לא רק לעסקים גדולים, לא רק לתאגידים ולחברות בעלי תקציבי ענק אלא גם ואולי בעיקר לעסקים קטנים שרוצים לפרסם באופן לוקאלי, מקומי. קידום בפייסבוק על פי מיקום מאפשר לעסקים הקטנים להיכנס לנעליים של הגדולים, ליידע את הציבור על הקיום שלהם בהתאם למיקום שלהם. כך לדוגמא אם יש לכם חנות תכשיטים ברמת גן, תוכלו לפרסם למי שהוא תושב רמת גן וסביבותיה, כמו גם לאנשים שיש להם נקודות עניין באזור ואפילו אנשים שנמצאים באזור ועדכנו את כולם על כך. הפרסום המקומי יכול להיות עוד יותר ממוקד אם עושים שימוש נכון באופציית הפרסום הזו. אם ניקח את דוגמת חנות התכשיטים, אפשר לטרגט את הפרסום לתושבי רמת גן, כאלו ששינו את הסטטוס שלהם לאחרונה ל"מאורסים", ספציפית לגברים ולכאלו שהמצב הסוציואקונומי שלהם גבוה.

עולם חדש של אפשרויות פרסום

אם יש לכם עסק קטן ואתם רוצים לפרסם אותו, עם פייסבוק תוכלו לעשות את זה, ולעשות את זה בגדול. פייסבוק מאפשרת גם לכם כעסק קטן להיות "על המגרש", מאפשרת לכם לפרסם על פי פרמטרים ספציפיים שמאפשרים לכם להיות מדויקים. יש לא מעט עסקים קטנים שהפכו לגדולים בזכות פייסבוק, עסקים שידעו לכתוב את הדברים הנכונים, לגייס אוהדים רלוונטיים וכמובן, לטרגט את המודעות שלהם למי שצריך.

אז אם אתם בעלי עסק קטן ואתם מחפשים להגיע ללקוחות ספציפיים, בפעם הבאה שתגלשו להנאתכם בפייסבוק שימו לב כמה מידע אתם "שופכים" למי שמעוניין בכך, וכמה אתם יכולים לעשות שימוש בכלים שפייסבוק מציעה על מנת לקדם את העסק שלכם.

צילום: www.gettyimages.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*