קידום בגוגל של האתר שלכם – כלים מקצועיים שכדאי להכיר

קידום בגוגל של האתר שלכם – כלים מקצועיים שכדאי להכיר

בשיתוף תמי לב – קידום אתרים בגוגל

קידום אתר האינטרנט במעלה תוצאות החיפוש של גוגל הוא אינטרס מובהק ועיקרי של מרבית אתרי האינטרנט של בתי עסק או ארגונים שונים. זוהי הדרך הטובה ביותר לייצר חשיפה כיום ולהשתמש באתר האינטרנט לא רק בתור "הפנים של העסק", אלא גם לצורך שיווק מתקדם ויעיל במיוחד. במסגרת קידום אתרים אורגני נעשה שימוש במספר כלים מקצועיים יעילים ונוחים ביותר לעבודה, אותם כדאי מאוד להכיר.

אמנם ההמלצה הגורפת עבור כל בעל אתר המעוניין לקדם את האתר שלו ביעילות היא לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי, לפחות למשך מספר חודשים עד לבניית מערך הקידום של האתר בגוגל, אך בכל זאת מומלץ להכיר בעצמכם לפחות את הכלים העיקריים והאפקטיביים ביותר שזמינים כיום בתחום זה. מדובר לרוב בכלים חינמיים לחלוטין ופשוטים יחסית לתפעול, בהם יכול להיעזר כל בעל אתר על מנת להיות שותף לתהליך הקידום האורגני של האתר שלו, כמו גם להיות עם האצבע על הדופק ולוודא כי מקדם האתרים אכן עושה את עבודתו בצורה טובה.

להלן כמה מהכלים הבסיסיים והיעילים ביותר שחשוב להכיר בעולם של קידום אתרים אורגני בגוגל, כלים שיסייעו לכם להבין טוב יותר את התחום ולאבחן את המידה בה מומחה קידום האתרים ששכרתם אכן תורם לאתר ולעסק שלכם –

גוגל אנליטיקס – אולי השם הגדול והמוכר ביותר בכל הנוגע לכלים חינמיים ונוחים לתפעול (כלומר – כאלו אשר אינם בהכרח דורשים ידע מקצועי בקידום אתרים על מנת להשתמש בהם), ממנו ניתן להפיק המון מידע ותובנות חשובות בנוגע למצב האתר שלכם ולפוטנציאל הקידום שלו. כלי זה מהווה למעשה מערכת ניטור מקיפה ויסודית באמצעותה ניתן לבחון פרמטרים שונים ומהותיים בפעילות השוטפת של האתר, דוגמת ניתוח מעמיק של תעבורת הגלישה באתר (כמה גולשים מדי יום, כמה גולשים בכל דף, מאין הגיעו מרבית הגולשים לאתר שלנו, כמה זמן נשארו בכל דף וכו'). במערכת של גוגל אנליטיקס ניתן לייצר אינספור דוחות מפורטים שונים המאפשרים לנתח ולהבין טוב יותר את הפעילות המתרכזת באתר מדי יום, כמו גם להגיע למסקנות בנוגע לאפקטיביות של שינויים או פעולות שונות שמבצעים באתר או במערך הקידום שלו.

חשוב לציין כי אמנם הממשק של גוגל אנליטיקס הוא פשוט וידידותי ביותר למשתמש ואכן מדובר בכלי חשוב ומרכזי אותו לא מזיק להכיר במידה ואתם מנהלים אתר או אפילו רק חושבים על הקמת אתר, אך שימוש חובבני ומזדמן בכלי זה אינו יכול או צריך להחליף מקדם אתרים מקצועי שיעבוד על האתר שלכם באופן שוטף. גם בתוך המערכת של גוגל אנליטיקס עצמה מומחה קידום אתרים יכיר הרבה יותר ממה שבעל האתר הממוצע מכיר ויידע כיצד להשתמש בכלי זה בצורה מתוחכמת ומעמיקה יותר, במטרה להגיע לתוצאות טובות יותר בקידום האתר.

כלי להתאמת האתר לגלישה ממכשירים ניידים – במהלך העשור האחרון אחוז הולך וגדל מתעבורת הגלישה והחיפושים המבוצעים באינטרנט שייך לגלישה סלולארית – גלישה ממכשירים ניידים שונים, ובראשם כמובן סמארטפונים וטאבלטים למיניהם. בעוד מכשירים אלו שונים במהותם ובגודל התצוגה שלהם ממחשבים נייחים או ניידים, נדרשת גם התאמה של אתרים ברשת על מנת שגולשים ממכשירים ניידים יוכלו לגלוש בהם בנוחות.

בעוד התאמת האתר שלכם למובייל היא מטלה עבור המתכנתים שבונים ומתחזקים לכם את האתר (בשיתוף פעולה עם מקדם אתרים מקצועי…), אתם יכולים בכל רגע לבדוק בעצמכם ובקלות רבה עד כמה האתר שלכם כבר היום מתאים לגלישה מניידים. אחד הכלים הפשוטים והנוחים ביותר לצורך זה נקרא – Mobile Friendly Test, והוא מציע לסרוק את האתר שלכם במהירות ולדרג עד כמה הוא מותאם לגלישה נוחה ממכשירים ניידים, כמו גם לספק לכם פירוט של הבעיות הקיימות בהתאמה למובייל, וממש נקודות ספציפיות לשיפור. אלו יכולות להיות, לדוגמה, המרחקים והריווח שבין כפתורים ואייקונים שונים באתר (נרצה לוודא כי הכפתורים והלינקים השונים מרווחים מספיק על מנת שגם בגלישה מסמארטפון נוכל לנווט באתר בקלות), התאמת גודל הטקסט לקריאה ממסך של סלולרי, רספונסיביות של האתר (עד כמה הוא מתאים עצמו אוטומאטית לפעולות ולפקודות של כל גולש) ועוד.

מהירות פעולת האתר –  באמצעות כלי בשם Page Speed Insight תוכלו לבדוק את מהירות התגובה של האתר שלכם – כמה מהר הוא עולה, כמה מהר הוא מגיב לפעולות השונות שגולשים מבצעים בו (דוגמת ניווט בין דפים שונים) וכו'. כיום, אתר אשר אינו עולה במהירות רבה ואינו מגיב בצורה מהירה וחלקה לפקודות הגולשים פשוט אינו מצליח למשוך אליו גולשים ולהשאירם אצלו. מספיק שייקח לו יותר מכמה שניות בודדות לעלות על מנת שאחוז ניכר מקרב הגולשים יחליטו לגלוש לאתר אחר. לכן, מהירות ההתאמה והפעולה של האתר היא מדד קריטי שחשוב להיות עם האצבע על הדופק לגביו

בדיקת נתונים מובנים – נותנים מובנים ו"סכמות" הם ביטויים וכלים בהם משתמשים בעיקר מקדמי אתרים מקצועיים, אך חשוב שגם בעל האתר יכיר אותם. מדובר בכלים טכניים באמצעותם ניתן "לספר" לגוגל ישירות אודות התכנים בהם עוסק האתר, וכך לשפר משמעותית את האופן בו הוא יכול להתאים את תוצאות החיפוש שהוא מציע לתוכן שמציע האתר שלנו.

*** תמי לב – שירותי קידום אתרים נקודתיים בהתאם לצרכי בעל האתר.

צילום: Depositphotos

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*