קורונה גירסת הפלישתים

קורונה גירסת הפלישתים

אשדוד של שנת 2023 היא עיר ואם בישראל. אבל הרבה לפני המלחמות, הסכמי השלום, מסחר מקומי וקורונה – גם הפלישתים התמודדו עם מגיפה, רק שעם אופי קצת אחר.

באזור המאה ה12 לפני מניינם, היה בארצנו משבר פוליטי ואקלימי גם יחד והתשתיות של כנען היו בלשון המעטה, לא להיט.

הערים של כנען קורסות ומתפרקות, ולאזור מישור החוף הדרומי (אזור יוון) מגיעים פלישיתים, כל מכונים בתנ"ך. הפלישתים מקימים חמש ערים עיקריות – אשדוד, עזה, אשקלון וקרית גת, ומחליטים לחגוג עד הסוף ולהלחם מול בני ישראל.

למעשה הקרב המרכזי שלהם היה על האזור המכונה "ראש העין". הפלישתים שמביסים את ישראל פעם אחת (ישראל הגיעו מאזור שומרון) נערכים לעוד קרב, אבל הפעם עלי הכהן מציע לקחת את ארון הברית לקרב- 'ויֹשִׁעֵנוּ מִכַּף אֹיְבֵינוּ' (שמואל א' פרק ד', פסוק ג').

המורל גבוה, בקרב מעניין אך בני ישראל מפסידים- תבוסה גדולה ואיבוד ארון הברית.

הפלישתים שמיהרו לחגוג, איכסנו את ארון הברית במקדש דגון, הפסל נשבר והפלישתים לקו במגיפת ה"עפולים"  -"וַתִּכְבַּד יַד ה' אֶל הָאַשְׁדּוֹדִים, וַיְשִׁמֵּם. וַיַּךְ אֹתָם בעפלים, אֶת אַשְׁדּוֹד וְאֶת גְּבוּלֶיהָ" (שמואל א' פרק ה', פסוקים א'-ו')

בתמונה- אשדודים בני ישראל בימים בהם ניתן לשבת ללא תופעות הלוואי של ה"עפולים".

 

מגיפת העפולים לדעת חוקרים היא מגיפה שככל הנראה מאופיינת ב – טחורים.

דעת אחרים בנושא היא שהיא וטחורים אינן יכולים להיות מגיפה (לא מצב מדבק), היא שהמגיפה שלקו בה הפלישיתים אולי לוותה בתופעות לוואי הקשורות למערכת העיכול, מה שגרם לעוד תופעות לוואי.

 

דבר אחד בטוח – חיסון לא היה הנושא לויכוח.

קרדיט תמונות:

1. ביקשנו מהAIלצייר לנו פלישתי הסובל מתופעות הלוואי.

2. צילום אישי.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*