קוסמטיקה לגברים – תחום משגשג באשדוד ובישראל כולה

קוסמטיקה לגברים – תחום משגשג באשדוד ובישראל כולה

תחום הקוסמטיקה קושר מאז ומעולם יותר למין הנשי מאשר לגברי. נשים הן המין היפה, נשים נוהגות לטפח את עצמן ולהתאפר, הן משתמשות יותר במוצרי קוסמטיקה מגוונים ושונים מאשר גברים וכו'… אך במובנים רבים, קישור חד משמעי זה בין עולם הקוסמטיקה לעולם הנשי כבר אינו חד משמעי ורלבנטי באופן בו היה בעבר. בשנים האחרונות גם תחום הקוסמטיקה לגברים פורח ומשגשג בארץ, ובעולם המערבי כולו. במה בא לכדי ביטוי עולם הקוסמטיקה לגברים בארץ ובאשדוד ומדוע אין סיבה טובה לכך שתחום שלם זה ישויך אך ורק לנשים?

מטיפול אקנה לצעירים ועד מכון יופי לגברים

אפילו בגילאים צעירים יחסית ניתן לראות מודעות גבוהה יחסית לתחום הקוסמטיקה גברים בישראל. נכון, אין כאן סימטריה של ממש בין נשים לגברים, שכן נערות רבות מתחילות להתאפר ולהשתמש במוצרי קוסמטיקה כבר בגילאי העשרה, הרבה יותר מאשר נערים מתבגרים, אך המודעות למראה חיצוני ולשימוש במוצרי קוסמטיקה למיניהם קיימת גם בקרב לא מעט נערים וגברים צעירים בישראל. טיפול באקנה הוא הדוגמה הבולטת – הרבה יותר נערים פונים לטיפולים שונים בתחום זה כיום מאשר לפני עשרים או שלושים שנים. מעבר לכך, גם כמות מוצרי הקוסמטיקה לגברים הנצרכת מדי שנה בישראל על ידי נערים וגברים צעירים גבוהה בהרבה מזו של לפני עשרים שנים. החל מבשמים ועד למוצרי טיפוח לשיער או לעור הפנים – גברים ישראלים צעירים מודעים כיום לתחום הקוסמטיקה הרבה יותר מאשר בעבר.

בישראל אפילו נפתח מכון היופי הראשון המיועד לגברים בלבד, לא רחוק מאשדוד. כנראה שהמודעות בקרב גברים בישראל מספיק גבוהה על מנת להצדיק את קיומו של מכון יופי שלם אשר מטפל בגברים בלבד.

עידן המטרוסקסואליות ומגוון מוצרי קוסמטיקה מתקדמים

כאשר חושבים על הנושא לעומק, מגלים כי אין כל סיבה אמיתית או טובה לכך שרק אחד מן המינים יתעניין ויהיה מעורב בתחום הקוסמטיקה. הנראות החיצונית שלנו משחקת כיום תפקיד מפתח באינטראקציות החברתיות השונות, ומבחינות רבות בדור הנוכחי באה לכדי ביטוי תופעת ה"מטרוסקסואליות" (גברים מודרניים המודעים למראה החיצוני שלהם, מעודכנים בצו האופנה ומטפחים עצמם באופן אקטיבי). אם נשים מטפחות עצמן מבחינה קוסמטית ומוצאות חשיבות בהופעה חיצונית מטופחת, אין סיבה שרבים מן הגברים לא יפעלו באופן דומה.

בנוסף, מגוון מוצרי קוסמטיקה חדשים ומתקדמים אשר קיימים כיום בשוק מאפשרים לגברים רבים לשפר את הופעתם החיצונית, לטפל בבעיות קוסמטיות נקודתיות וכו'. מגוון המוצרים הרחב הקיים היום בשילוב עם השינויים החברתיים אשר נותנים לגיטימציה לטיפוח עצמי גם בקרב גברים, הופכים את תחום הקוסמטיקה לגברים לתחום משגשג וצומח, בעולם המערבי כולו כמו גם בישראל ואפילו ספציפית באשדוד. גם אם אין כאן עדיין מכון יופי לגברים בלבד, ניתן למצוא בעיר, ובערים רבות נוספות לישראל, גברים המודעים לעצמם מבחינה קוסמטית, ודואגים לטפח ולשמר את הופעתם החיצונית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*