קולות שופר במקום הצלצול

קולות שופר במקום הצלצול

חודש תשרי בפתח ובבתי הספר עסוקים בלימוד על החגים המיוחדים לתחילת השנה, על משמעותם היהודית ועל מורשת העם והארץ. בבית ספר רעים אירחו את הרב מרדכי לאופר ששוחח עם התלמידים ועמד על הערכים החשובים הקשורים בחגי החודש.

ימים נוראים, חשבון נפש, תפילה, צדקה, תרועה, שופר, אגרות ברכה, הם חלק מרשימת מושגים הקשורים בחגי תשרי. עליהם אפשר להוסיף ערכים הקשורים ביחסים שבין אדם לחברו, כבוד ועזרה הדדית, אחדות ואהבת האחר. לכולם מכנה משותף – כולם נטועים חזק במורשת היהודית ומובילים את עם ישראל בכל דורותיו.

לקראת חגי תשרי מקיימים בבתי הספר שיעורי לימוד מיוחדים הנוגעים בנושאי החג. בבית ספר רעים אירחו את הרב מרדכי לאופר אשר בחר לדבר על ערכים הקשורים בחג ועל משמעויותיהם במורשת ישראל. הרב לאופר ריתק את התלמידים בסיפורי משלים ובהדגשת המסרים החשובים מענייני החגים המוכרים לנו כחגים של חשבון נפש ותיקון המידות. כן דיבר הרב על משמעות החגים, הסמלים המתלווים אליהם והאופן שחוגגים אותם.

שיאו של המפגש היה דווקא בסיומו. תקיעת השופר שבאה בתום ההרצאה (הדרשה) השאירה חותם על התלמידים. לאחר צלילי השופר באו הברכות והרב דאג לברך את כל  התלמידים, ההורים ואת מורי ביה"ס בברכת שנה טובה ומוצלחת ושנת לימודים פוריה.

מנהל בית הספר מר ירון שניידר: "פעילות מבורכת זו תעמיק את הידע והחיבור אל המסורת ומורשת ישראל והיא עולה בקנה אחד הן עם תוכנית הלימודים לזהות יהודית של משרד והן עם הקו החינוכי של בית הספר". מר שניידר הודה כמובן לכבוד הרב על המפגש המרתק ובירך גם אותו בברכת שנה טובה ומבורכת.

בתמונות: מפגש ערכי של הרב לאופר עם תלמידי בית ספר רעים.

here

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*