קבלת טופס 4: עצות מומחים להתקנת מערכת סינון אב"כ בחדר הממ"ד

קבלת טופס 4: עצות מומחים להתקנת מערכת סינון אב"כ בחדר הממ"ד

האם ידעתם שמערכת לסינון אב"כ היא אחד התנאים לקבלת טופס 4? אם כן, מהי מערכת לביא וכיצד בוחרים את הטובה ביותר? כל המידע הנחוץ לכם נמצא ממש כאן!

קצת היסטוריה

אם אתם מהדור הרלוונטי, אתם ודאי זוכרים את ההסתגרות במקלטים ובחדרים האטומים במהלך מלחמת המפרץ. במהלך אותה מלחמה היה חשש גדול מפני מתקפת אב"כ ולכן לא היה אזרח בישראל שהסתובב ברחובות כשהוא לא חמוש במסכת אב"כ אישית ובכל פעם שהייתה מושמעת אזעקה, כולם היו מתקבצים במקלטים ובחדרים האטומים עם מסכות אב"כ על פניהם.

החידוש

מאז החדרים האטומים, שנאטמו בעזרת סמרטוטים לחים ויריעות פלסטיק, התחילו בארץ לבנות דירות חדשות עם ממ"דים ואף התחילו לבצע פרויקטים של תמ"א 38, בהם מוסיפים ממ"דים חדשים לדירות בבניינים ישנים. ממ"דים אלה, בשל היותם אטומים לחלוטין דורשים פתרון אוורור וכיום יש פתרון אוורור, שגם מסנן את האוויר מבחוץ ומכניס פנימה רק אוויר נקי – מערכת סינון אב"כ.

מהי מערכת לביא?

מערכת לביא היא מערכת לסינון אב"כ, המותקנת בתוך הממ"ד ותפקידה הוא לסנן את האוויר המגיע מן החוץ ולוודא, שרק אוויר נכנס פנימה ללא גזים רעילים במקרה של מתקפת אב"כ. מסכות האב"כ המוכרות לנו היטב, מאובזרות עם מסנן אישי לכל מסכה, שתפקידו הוא לסנן את האוויר שאנו נושמים. אם כן, באמצעות מערכת זו, ניתן לשהות בממ"ד ללא מסכות אב"כ גם במקרה של מתקפת אב"כ.

חשוב לדעת!

כיום, מערכת לסינון אב"כ היא איננה מותרות והיא אחד הפרמטרים הנדרשים לצורך קבלת טופס 4! טופס 4 הוא אישור להשתמש ולשהות במבנה מסוים על ידי וידוא, שהוא עומד בדרישות שונות של בטיחות. ממ"דים, בשל היותם מבנה שונה באופן בנייתו ובמהותו, הם בעלי דרישות ייחודיות משלהם, בשונה משאר החדרים בבית. כאמור, אחד הפרמטרים הייחודיים לממ"דים הוא ציוד הממ"ד במערכת איכותית לסינון אב"כ.

בזמני שגרה

גם בזמני שגרה מערכת לביא היא חשובה בממ"ד. זאת, משום שבמרבית הדירות הממ"ד מהווה חדר לכל דבר ונהוג להלין שם את בני הבית. היות שכך, מדובר על חדר, בו נמצאים בני הבית במשך שעות ארוכות בכל יום ויש לדאוג לאוורור תקין שלו. מערכת לביא של רב בריח מאפשרת שני מצבים בכל רגע נתון: מצב סינון בעתות חירום ומצב אוורור לעתות שגרה.

בחירת מערכת סינון אב"כ

בשוק ניתן למצוא מערכות שונות לסינון אב"כ, בעיקר בזכות הביקוש ההולך וגדל שלהן. היצע גדול זה מאפשר לכם לבחור לעצמכם מערכת לסינון אב"כ בהתאם לגודל שלה, בהתאם למראה שלה ובהתאם לביצועים שלה. כאשר אתם מחפשים מערכת כזו, רצוי להתחשב במשתנים אלו כדי לשמור על שטח הממ"ד והנראות שלו בעתות שגרה וכמובן, לשמור על השוהים בממ"ד בעתות חירום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*