ציוד לאופנוע שטח – מה זה כולל?  

ציוד לאופנוע שטח – מה זה כולל?  

למה אנשים צריכים קסדת שטח בכלל? ובכן, באם הם רכשו אופנוע שטח, באופן טבעי יש להם צורך בציוד מגן. וקסדה היא חלק מהמערך. למעשה סביר שאם אנחנו מכירים אנשים שרוכבים על אופנועי שטח, כנראה שאנחנו רואים אותם נוסעים בהם לבושים בקסדה. 

ציוד לאופנוע שטח: מה אפשר לכלול במערך? 

הסיבה שרוכבי אופנועי שטח יעדיפו קסדת שטח על פני שום קסדה בכלל, היא כי אפשר ליפול מכל דבר. מעצים, אבנים, בוץ ואפילו גבעות וצוקים.  לפיכך יש מעין ערך מאוד גבוה לציון מגן. כמו קסדת שטח, מגפיים, כפפות, משקף לקסדת שטח, הגנה לחזה ולצוואר וכיוצא בזה. וזה בעל ערך הן עבור רוכבים מתחילים והן עבור רוכבים מנוסים. 

יש שיגידו שאם למישהו יש כוונה להתפשר על חלק מציוד המגן (ובאותה נשימה הם יגידו שאין לעשות זאת), אז לכל הפחות להימנע מלהתפשר על הקסדה. שכן היא מגנה על הראש, המוח  איבר די חשוב. 

ציוד לאופנוע שטח  ההבדל בין קסדות רגילות לקסדות שטח 

קסדות שטח יכולות להיראות דיי אחרת מקסדות רגילות. זאת כי המבנה שלהן אחרת. הוא יכול לכסות את כל הראש ולהשאיר מקום גדול ורב יותר עבור החלק של המשקף. לקסדה יש חלקים שמיועדים להגנה על הסנטר, חלקי וויזור (VISOR), וחלקים לאוורור הקסדה. לקסדת שטח יש גם אפשרות נהדרת להסיר את הריפוד שלה כדי לנקות אותו בקלות. 

קסדות שטח ומשקף לקסדות שטח 

המטרה היחידה, או העיקרית לקסדה  היא הגנה. כשזה נוגע לאופנועי שטח,  הנסיעה יכולה להיות בשטחים. כן, הנקודה הייתה די ברורה מאליה. אלא שבשטחים אפשר שיהיה בוץ, אבק ושלל רכיבים שיכולים לעופף בזמן הנסיעה. כך שתפקידה של הקסדה הוא גם להוות מעין מעטפת מגן תוך כדי נסיעה מכל מה שמעופף באזור. זו הסיבה שלקסדה שכזו יש מקום גם עבור משקף לקסדת שטח. והמשקף אמור להיות בעל איכויות של אנטי-הידבקות. כלומר, לאפשר לחול ולאבק שבמקרה מוצאים את דרכם לקסדה בזמן הנסיעה  להשתחרר בקלות וביעילות מבלי להיאחז בחומר. 

יתרה מכך, באם רוכבים בכל מיני סוגים של מזג אוויר, קסדת שטח יכולה לספק מעין אמצעי בידוד ולשמור על אקלים יבש כשגשום, וחמים כשיורד שלג. מה גם שאפשר שתהיה לה פונקציה לסינון קרני UV מן השמש. יתרה מכך, וכהערת אגב  יש אפשרות לביטוי עצמי כאשר בוחרים אביזר ססגוני שילך עם האופנוע. כלומר, זה הזמן לבדוק מה מרגש, איך רוצים להיראות ולהרגיש ולבחור קסדה שתבטא ותתאים לכך. 

 קרדיט: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*