פתרונות מחשוב לעסקים – מודל 2015

פתרונות מחשוב לעסקים – מודל 2015

בשנת 2015, ניתן למצוא אין ספור פתרונות מחשוב מעולים לעסקים, ובמגוון תחומים. בין אם המדובר בפתרונות אחסון, פתרונות אבטחת מידע, פתרונות ניהול רשתות או פתרונות הקשורים לאינטרנט, כל עסק קטן, בינוני או גדול חייב לאתר את הפתרונות המתאימים לצרכים שלו ולהשקיע בהם. אחרת – העסק יישאר הרחק מאחור והמתחרים שכן דאגו לפתרונות מתקדמים יעקפו אותו ובגדול. בכתבה זו נפרט על אודות מספר פתרונות מחשוב לעסקים שמתאימים לתקופה בה אנו חיים בה הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מסחרר.

אילו שירותי מחשוב צריכים עסקים?

באמצע העשור השני של המאה ה- 21, אין כמעט עסקים ללא מחשבים ואפילו רשתות מחשבים. כל עסק שמכבד את עצמו זקוק למספר מחשבים ואם המדובר בעסק בינוני או גדול אפילו למאות או אלפי מחשבים. את כל המחשבים הללו יש לנהל בצורה יעילה ולשם כך יש צורך בשירותי מחשוב שונים ומגוונים. מעבר לשירותי המחשוב הגדולים שיפורטו בהמשך, כל עסק זקוק גם לאביזרי מחשוב "קטנים" יותר (וגם זולים יותר), כגון סורקים, מדפסות, פקסים, מערכות שמע למחשבים, מצלמות מחשב ועוד. אלה הם אביזרים שכמעט ולא ניתן להסתדר בלעדיהם ויש אותם גם לעסקים מאוד קטנים (אפילו של אדם אחד). בין שירותי המחשוב המרכזיים המקובלים כיום בקרב עסקים מסוגים שונים, ניתן למנות את השירותים הבאים: שירותי ענן, שירותים מתחום אבטחת המידע, שירותים של גיבוי מרחוק, שירותי ניהול רשתות, מרכזיות מסוגים שונים (מרכזיות IP, מרכזיות וירטואליות ועוד), שירותים הקשורים לדואר האלקטרוני, שירותי אינטרנט וזוהי רשימה חלקית בלבד. על מנת לרכוש את השירותים הללו או את חלקם, יש צורך בתקציב לא קטן ולכן כדאי לקבוע סדר עדיפויות (כלומר מה העסק שלכם יותר צריך ומה פחות) ולקבוע מהו התקציב העומד לרשות העסק לצורך שירותי המחשוב המתקדמים המתאימים לשנת 2015. וכמובן, כדאי מאוד לבצע סקר שוק מקיף ומעמיק על מנת לחסוך בעלויות.

שומרים חומרים בענן ומשקיעים באבטחת מידע

בין הפתרונות שתפסו תאוצה רבה בשנים האחרונות ניתן למנות את הפתרונות הקשורים לשמירת חומרים בענן, כלומר – שמירה מרחוק. אם בעבר רוב החומר של החברה (סודות מסחריים, נתונים, קבצים, משכורות ועוד) היה נשמר במחשבי החברה עצמה, כיום הכיוון הוא להשתמש בפתרונות של שמירה מרחוק בענן מחשוב. המדובר בעצם  בשירותי מחשוב אותם קונה החברה, אשר ניתן באמצעותם לשמור חומר של החברה במחשב מרוחק, ולשלוף חומר רלוונטי בכל רגע ומכל מקום באמצעות האינטרנט. למעשה, ניתן לשמור את כל החומר השייך לחברה ב"ענן" הזה, ובוודאי יותר חומר מאשר ניתן לשמור על גבי משרדי החברה. שירות זה לא נחשב ליקר במיוחד וכל חברה (גם קטנה) יכולה להצטייד בשירות ענן. גם תחום השרתים הווירטואליים התקדם מאוד בעשור האחרון, וכדאי להשקיע גם בו במקביל לשירותי ענן או במקומם. גם התחום של מרכזיות איי פי ומרכזיות וירטואליות התקדם מאוד בעשור האחרון וכדאי לשקול את הצורך של החברה בתחום זה. וכמובן, אסור לשכוח את התחום של אבטחת מידע! יש כיום בשוק אין ספור פתרונות לשמירה מיטבית של החומרים של העסק מפני גניבה, השמדה, נזק, וירוסים או כל דבר אחר. חברה שלא שומרת בצורה מושלמת על החומר שיש לה במחשבים עלולה לקרוס ולפשוט רגל, ולכן זהו תחום חשוב מאוד שיש להשקיע בו רבות (במיוחד בקרב חברות בינוניות וגדולות). כל העבודה של החברה עלולה לרדת לטמיון אם אבטחת המידע לא תהיה ברמה הגבוהה ביותר האפשרית במסגרת התקציב.

לסיכום, שירותי מחשוב מתקדמים יכולים לשדרג את העסק ולהפוך אותו למצליח יותר, וזה גם אומר כמובן גם רווחים גבוהים יותר. בסופו של דבר, אם עושים זאת נכון ובתבונה, הכסף שמשקיעים בשירותי מחשוב, גם היקרים יותר, מחזיר את עצמו ובגדול. לכן, כדאי להתייעץ עם מומחים, לבצע סקר שוק מקיף, לקבוע תקציב, ולרכוש שירותי מחשוב מתקדמים המתאימים לצרכים של העסק שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*