פתרונות טבעיים לנשירת שיער

פתרונות טבעיים לנשירת שיער

נשירת שיער הינה תופעה נפוצה שמקורה בגנטיקה, שימוש בתרופות מסוימות, מחלות וכו'. אם הבחנתם בנשירה, חשוב שלא תלחצו- לחץ הוא אחד הגורמים לנשירה. במקום להילחץ  תוכלו להשתמש במגוון מוצרים טבעיים שמסייעים במניעת נשירת שיער.

דרכים טבעיות למניעת נשירת שיער:

  1. שמפו טבעי – מומלץ להשתמש בשמפו טבעי כמו למשל: נטודרם, שמפו של חברת פולטן פארמה, אלגון ועוד, בניגוד לשמפו הכימי שמכיל חומרים שפוגעים בשיער יסייע השמפו הטבעי בשיקום השיער – יחזק את השורשים, ישפר את המראה וימנע נשירה.
  2. חלב קוקוס – חלב קוקוס מכיל חומרים שתורמים לשורשי השיער, ניתן להשתמש בתערובת שכוללת קוקוס טחון עם חלב קוקוס, למרוח על השיער, להמתין כ- 20 דקות ולשטוף.
  3. חינה – החינה מחזקת את השורשים של השיער ומסייעת במניעת הנשירה. ניתן לרכוש את האבקה בחנות תבלינים. לחינה יש להוסיף מים חמים ולערבב, לאחר שמתקבלת עיסה יש להוסיף שמן זית וביצים. אחרי שהעיסה מוכנה יש למרוח אותה על השיער, לחכות כמה דקות (לא יותר מידי כדי שהשיער לא יצבע) ולשטוף היטב כך שלא יישארו שאריות.
  4. מיץ אזדרכת הודית – צמח הנים- הנים שייך לקבוצת עשבי התיבול המוכרים בהודו וניתן להשתמש בו כדי לצור משחה שמטפלת נשירת שיער. כדי להכין את המשחה יש להרתיח כמה עלים במים ולהמתין עד שכמות המים תפחת למחצית. לאחר שהמים התקררו יש להשתמש בהם כדי לשטוף את השיער.
  5. ג'ל אלוורה – האלוורה מכילה ויטמינים שיכולים להזין את השיער ולעודד את צמיחתו. ניתן להשתמש באלוורה בדרכים שונות- ניתן לחתוך עלה ולמרוח את האלוורה על הקרקפת ואפשר למרוח ג'ל אלוורה. יש לשטוף את הראש לאחר כמה שעות.
  6. תזונה נכונה ותוספי תזונה – תזונה שמכילה מינרלים וויטמינים יכולה למנוע או לפחות להאט את קצב נשירת השיער, לכן חשוב לצרוך סידן, אבץ, ברזל וכו'. את הסידן ניתן לצרוך דרך מזון או באמצעות תוסף תזונה. הסידן יזרז את הפעילות של הביוטין- האנזים שאחראי על הצמיחה של השיער הבריא. מעבר לזאת, יש להקפיד על איזון בין מגנזיום וסידן- במידה וכמות הסידן תהיה רבה מידי ביחס למגנזיום עלול השיער להיחלש. נוסף על כך, יש לצרוך ויטמין D, ויטמין B12 וויטמין C.
  7. הכירו את הקרקפת – קשקשים בשיער עלולים לגרום לנשירה. כדי לטפל בקשקשים יש לחפוף את הראש באמצעות שמפו נגד קשקשים. גם קרקפת שמנונית יכולה לגרום לנשירה-במקרה זה יש להשתמש בתכשירים (מרכך, שמפו או מסיכה) שמתאימים לטיפול בקרקפת שמנונית. השיער יכול לנשור גם במקרים בהם הקרקפת והשיער יבשים- במקרה זה יש להזין את הקרקפת בלחות.
  8. שיבולת שועל – שיבולת שועל היא דגן בריא שמכיל פחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים שמסייעים לתחושת השובע, מפחיתים את הכולסטרול ותורמים לתהליך העיכול. נוסף על כך, מכילה שיבולת השועל כמות רבה של ויטמין B- לכן היא תורמת בהפחתת מתחים שעלולים לגרום לנשירה (כאשר האדם לחוץ חלה פגיעה בזרימת החמצן לקרקפת והפעילות העצבית באזור של הזקיקים גורמת לשיער לנשור).

אלו היו 8 דרכים טבעיות שעשויות לסייע במניעת הנשירה. בהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*