פתרונות חימום בטוחים לבית עם ילדים

פתרונות חימום בטוחים לבית עם ילדים

עם בוא החורף הקר, עם יותר זמן שכולנו מבלים בתוך הבית וכמובן הצורך לחמם את הבית באותם זמנים בהם אנחנו שוהים בו, עולה נושא בחירת פתרונות החימום בהם תשתמשו. לצד שיקולים של יעילות אנרגטית, עלות-תועלת, תקציב פנוי להשקעה בפתרון חימום וגם שיקולים גדולים יותר כמו האם מדובר על בנייה חדשה שאתם עושים או דירה חדשה שרכשתם או לחלופין דווקא על בית/דירה קיימים וחימום של חדרים מסוימים – יש נושא אחד שחשוב מאוד לתת עליו את הדעת והוא הבטיחות. זה נכון תמיד לגבי חימום, ביתר שאת כאשר יש בבית ילדים.

למרבה הצער, בכל חורף שומעים על מקרים שונים של פגיעה בילדים בגלל פתרון חימום כלשהו. לכן הכנו עבורכם סקירה של פתרונות חימום בטוחים לבית עם ילדים, עם דגש על פתרונות שהם גם בטיחותיים מאוד וגם יעילים אנרגטית וכלכלית. נציין שאנחנו מתרכזים כאן בפתרונות חימום שאינם מזגן – אשר הוא האמצעי הנפוץ והזול לחימום אבל הוא מייצר חימום מאוד לא נעים, מייבש וממש בלתי נסבל עבור אנשים וילדים רבים.

סיכונים מרכזיים של פתרונות חימום מסוכנים

לפני שניכנס לסוגי חימום עם רמת בטיחות טובה, בעיקר עבור ילדים, חשוב להסביר מהם הסיכונים המרכזיים של אמצעי חימום שאינם מספקים מענה בטיחותי מספיק.

  • שריפה: שריפה באמצעי חימום יכולה לקרות ממגוון סיבות, הנפוצות ביותר הן קצר חשמלי בעקבות עומס (לרוב מדובר על מכשירים הצורכים המון חשמל להפעלת גופי חימום בשטח קטן) או תקלת חיווט כלשהי או כמובן נגיעה של פריט דליק באמצעי החימום, מה שמוביל להתלקחות אש ובמקרים גרועים לתוצאות קטלניות.
  • כוויות: באופן מובן, אם מדובר על אמצעי חימום שבו יש חום גבוה וישיר, אז סיכון מרכזי ונפוץ מאוד הוא כוויות – מנגיעה ישירה באלמנט החימום, באש גלויה וכיוצא באלו. לעיתים בהחלט מדובר על כוויות בדרגות חומרה קשות.
  • נזקים לרכוש קרוב: אם מדובר על אמצעי חימום עם מקור חום ישיר וחזק (למשל תנור נפט, קמין עץ או גז), יש סיכון לנזק לרכוש הנמצא קרוב, החל בנזקים למכשירים אלקטרוניים, דרך פגיעה מבנית בחפצים מבוססי פלסטיק ועד סיכון שיכול לגרום לשריפה/כוויה דרך המסה או חימום יתר של צעצועים של הילדים.

פתרונות חימום שאינם בטוחים מאוד

כעת, נציין באופן כללי ותמציתי את אמצעי החימום אשר אינם מספקים רמה גבוהה או טובה של בטיחות, בעיקר למצבים בהם יש ילדים בסביבה.

פתרונות חימום אלו כוללים את ה"חשודים" המיידיים כמו תנורי נפט, תנורים חשמליים (ספירלה) וקמינים בהם בוערת אש (מבוססי עצים, גז או אפילו נפט במוצרים ישנים במיוחד) אך גם מוצרי חימום שיש להם כביכול מוניטין בטיחותי יותר, אך לאו דווקא מוצדק. הכוונה כאן היא למכשירים כמו רדיאטורים חשמליים שגם זוללים חשמל אבל גם כוללים סיכון לא מבוטל לכוויה ואף להתלקחות, מפזרי חום ניידים (לא אמינים, סיכון לכוויות ולקצרים חשמליים תחת עומס) וגם פתרונות חדשים יותר כמו קמיני גז שבהם שורפים שבבי עץ דחוסים – שוב, אש חיה ומקור חום ישיר וחם מאוד.

באופן כללי, כל פתרון חימום שבו החום ישיר וגבוה ויש אפשרות למגע ישיר עם החום המיוצר ו/או שהחום מיוצר משריפה של דלק כלשהו (מעץ ועד גז וסולר), יהיה פתרון שאינו בטיחותי בצורה מקיפה, במיוחד לילדים.

פתרון החימום הבטיחותי ביותר – הוא גם הנעים והחסכוני ביותר

אחרי כל ההקדמה הזו, ודאי תשמחו לשמוע שלמעשה קיים פתרון חימום מתקדם ואיכותי שהוא גם הבטיחותי ביותר אבל גם החסכוני, הנעים והמפנק ביותר מבחינת תנאי החימום שהוא מספק – אמצעי חימום שהוא באמת הטוב שבכל העולמות! הכוונה היא להסקה מרכזית מבוססת חימום מים באמצעות משאבת חום חשמלית, אופטימאלית ביישום של חימום תת רצפתי אך גם יישום של הסקה מרכזית עם רדיאטורים המותקנים בחדרי הבית מספק ביצועים חסכוניים ובטיחותיים במידה טובה.

כאשר מדובר בחימום רצפתי ומבוסס משאבת חום, הרצפה חמה וכל הבית מתחמם בצורה יציבה, אחידה, מפנקת מאוד וגם עם יעילות אנרגטית גבוהה במיוחד, אך זה גם בטיחותי במיוחד כי החימום הוא ללא מקור חום גבוה ישיר והמים המחוממים במערכת אינם מגיעים לטמפרטורות מסוכנות – אך בכל זאת מתקבל חימום מצוין. כמו כן, משאבת החום (נראית חיצונית כמו היחידה החיצונית של מזגן ומותקנת במיקום דיסקרטי) היא מוצר חכם ומתקדם, העובד על בסיס חשמל וללא כל שימוש בשריפת דלקים.

צילום: PIXABAY  

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*