פתרונות הצללה למרפסת

פתרונות הצללה למרפסת

מרפסת היא חלק אינטגראלי בדירות ובתים רבים בישראל, ומקום המשמש אותנו למגוון מטרות שונות דוגמת הירגעות וצפייה בנוף או בגינה, אירוח אורחים, ארוחות משפחתיות ועוד. מאחר ובישראל ימים רבים של שמש וטמפרטורות גבוהות יחסית, פתרון הצללה טוב למרפסת הוא דבר שימושי ונחוץ כל כך, אשר יכול לשדרג משמעותית את אופן השימוש שלנו בשטח זה. מהם סוגי פתרונות ההצללה למרפסת הנפוצים והמומלצים ביותר בישראל כיום ומדוע?

פרגולת אלומיניום וסגירת מרפסת מסוגים שונים

פתרון הצללה למרפסת איכותי, עמיד ומומלץ ביותר כיום הוא פרגולת אלומיניום, ואפשרויות שונות המתווספות אליה.

מדוע דווקא פרגולת אלומיניום? ובכן, סוג זה של פרגולות הופך בשנים האחרונות לסטנדרט החדש בעולם פתרונות ההצללה, מפני שמדובר בסוג הפרגולה העמיד והאיכותי ביותר שבנמצא, בראש ובראשונה בגלל תכונות החומר ממנו הוא מורכב. אלומיניום היא מתכת עמידה ביותר אשר שומרת על צורתה ותכונותיה באופן מושלם לאורך שנים – היא אינה מחלידה גם לאחר חשיפה ארוכה וממושכת לרטיבות ולחות, אינה נפגעת מהמליחות שבאוויר המגיע מהים ואינה נשחקת כתוצאה מחשיפה ממושכת לקרינת השמש. לכן פרגולות אלומיניום גם אינן מצריכות תחזוקה שנתית שוטפת, ושיוף וצביעה מחדש מדי כמה שנים כמו במקרה של פתרונות הצללה מעץ, למשל. זה כמובן חוסך לא מעט כסף ומאמץ לאורך זמן, אך גם מאפשר לפרגולה לשמור על המראה האיכותי והחדש שלה תמיד, גם בעוד שנים מהיום.

בפרט, משמשות פרגולות אלומיניום במרפסות באינספור דירות ובתים בישראל, כמו גם בגינות וחצרות. במקרים רבים משמשת פרגולת האלומיניום גם לצורך סגירת מרפסת – הכוונה היא לסוגים שונים של תיחום של שטח המרפסת, במטרה להפוך אותה לחדר של ממש ולאפשר להשתמש בשטח זה במגוון צורות נוספות, ולא רק כמרפסת פתוחה. קיימות כאמור אפשרויות שונות של סגירת מרפסת, לחלקן נגיע מיד, ובמקרים רבים הבסיס לסגירה הוא פרגולת אלומיניום, אשר משמשת להצללה עליונה ולעיתים גם כקונסטרוקציה של קירות הסגירה ממש.

סגירת מרפסת זכוכית – הצללה למרפסת שהופכת אותה לחדר שמש

סוג מעניין במיוחד של סגירת מרפסת אותו כדאי להכיר הוא מה שנקרא – סגירת אקווריום (או סגירת מרפסת זכוכית). במקרה זה משתמשים בזכוכיות עבור הקירות הצדדיים של הסגירה, כאשר פרגולת אלומיניום מסוג זה או אחר משמשת כהצללה העליונה, כ"תקרה" של הסגירה. במקרים אחרים ייתכן והתקרה תהיה מסוג שונה, למשל במקרה של מרפסת בנויה בה התקרה עצמה כבר בנויה כהמשך של המבנה.

סגירת מרפסת זכוכית בעצם הופכת את המרפסת לסוג של חדר שמש, ומאפשרת ליהנות ממנו הן כחדר סגור והן כמרפסת כמעט פתוחה, במצב בו פותחים את כל הזכוכיות לצדדים. פתרון זה מאפשר לשדרג משמעותית כל מרפסת המתאימה לכך, ולהוסיף לנו חדר שימושי נוסף בבית, אשר גם ישמש כמרפסת שמש במידה ונרצה בכך…

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*