פרס קרן שלם לד״ר יחיאל לסרי

פרס קרן שלם לד״ר יחיאל לסרי

ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד נבחר עלידי קרן שלם לקבל את אות ההוקרה לראש רשות לשנת 2015 על פעילותו לפיתוח שירותים, שילוב ושיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בעיר אשדוד. טקס הענקת אותות ההוקרה והפרסים יתקיים ביום חמישי, 19.11.2015 במשכן לאמנויות הבמה באשדוד, במעמד שר הרווחה והשירותים החברתיים מר חיים כץ, חיים געש, ראש מועצת פרדס חנה –כרכור ויו"ר קרן שלם, ריבה מוסקל מנכ"לית קרן שלם, ראשי ערים ואישי ציבור. בטקס יוענקו פרסים מקטגוריות שונות על תרומה והוקרה לפעילים, מסגרות, חברות ואישי תרבות ותקשורת אשר בלטו בעשייתם לקידום אוכלוסיית אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית להסרת חסמים, דעות קדומות ושילובם בקהילה.

ד"ר לסרי פועל רבות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים בכלל ועם מוגבלות שכלית התפתחותית בפרט. מאז כניסתו לתפקיד קידם לסרי מספר רב של פרויקטים ושירותים עירוניים, ביניהם: הקצאת משאבים לקידום פרויקטים לרווחת האדם עם מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית) ומשפחתו, הקצאת קרקעות לטובת מבנים עבור מסגרות פנאי, תעסוקה ודיור לאנשים עם צרכים מיוחדים, מינוי ועדה לצרכים מיוחדים, ייחודית בארץ המורכבת מגורמי רווחה חינוך ותרבות הפנאי . תקצוב לפעילויות פנאי 700,000 ₪ , עבור חוגים ופעילויות העשרה ייחודיות, תקצוב עבור שחיה טיפולית לילדים עם צרכים מיוחדים למשפחות מעוטות יכולת, הקצאת קרקעות לבינוי מרכז יום טיפולי מעון יום שיקומי חדש מרכז למזדקנים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, מבנה לנופשון ופארק נגיש, קיום שבוע העלאת מודעות לאוכלוסיות מיוחדות המתקיים זו השנה הרביעית ועוד. כל זאת, במעורבות מלאה ויחס אישי.

ריבה מוסקל, מנכ"לית קרן שלם: "לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית

זכות בסיסית לחיים ככל האדם בכל תחומי החיים. פעילותו של ד"ר לסרי והובלתו אג'נדה לקבלת השונה כשווה בן שווים מהווה דוגמא לחיקוי עבור ראשי ערים ורשויות בישראל ולכן ראתה לנכון ועדת הפרס של קרן שלם לבחור בו כזוכה באות הוקרה מיוחד לראש רשות. ד"ר לסרי פועל יחד עם מחלקת הרווחה בעיר במשך השנה כולה לפיתוח שירותים וקידום יוזמות שמטרתן שיפור איכות החיים של האדם עם מוגבלות שכלית ובני משפחתו בעיר ופעילויות הסברה, שמטרתן הסרת חסמים ודעות קדומות ובכך מוביל לשילוב טוב יותר בחברה בכל תחומי החיים ובכלל זה מגורים, תעסוקה, תרבות ופנאי".

"אשדוד,זכתה היום בפרס קרן שלם שמוענק על תרומה והוקרה לפעילים ,מסגרות,חברות ואישי תרבות ותקשורת אשר בלטו בעשייתם לקידום אוכלוסיות אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית להסרת חסמים ,דעות קדומות ושילובם בקהילה .

הפרס שייך לכל העושים במלאכה בתחום החשוב הזה ומהווה הכרה חשובה למהפכה שעשינו כאן בעיר בנושא שילוב בעלי מוגבלויות בקהילה .

הפרס אומנם מוענק לראש הרשות אך אני מהווה רק הנציג של תושבי העיר הנפלאים ועובדי העירייה המקצועיים שפועלים מידי יום ברגישות גדולה במטרה להצליח .

היום אני יכול לומר שהצלחנו להפוך את הנושא כחלק מלא משגרת יומנו כמו כל הנושאים האחרים וזאת בעיני המהפכה הגדולה.

במטרה לקדם את השילוב של בעלי המוגבלויות בקהילה בכל תחומי החיים ללא יוצא מן הכלל ובאופן שוויוני ומכבד שירגישו שהם חלק מהעיר באופן מלא ללא שום הבדל בין כל סוגי האוכלוסיות האחרות כולל הקצאת משאבים גדולים ,בניית מבנים מותאמים ואין ספור פעילויות במהלך השנה .

האוכלוסיות בעלי המוגבלויות הם חלק מלא וטבעי מהחברה באשדוד וזאת המדיניות שלנו המוצהרת.אך למרות הפרס החשוב אנחנו רק בתחילת הדרך לפני שוויון שלא לבעלי מוגבלויות בחברה הישראלית. קודם שמדברים על שוויון כלכלי יש ליישם הלכה למעשה שוויון אנושי, כלפי כל מי שנמצא בצלם אדם.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*