פרס כספי לפורצי הכספת

פרס כספי לפורצי הכספת

תלמידי מגמת הפיזיקה במקיף ט' אשדוד אשר עמלו במשך חצי שנה על פיתוחה של כספת מיוחדת, שתהיה עמידה בפני ניסיונות פריצה, עלו לגמר תחרות הכספות הבינלאומית שהתקיימה במכון ויצמן. בתוך כך הם גם קיבלו ציון 100 בבחינות הבגרות במעבדה בפיזיקה.

כ-200 תלמידי מגמת פיזיקה מישראל ומאירופה, התכנסו במכון ויצמן כדי לפרוץ כספות. כן, זאת לא התחלה של בדיחה וגם לא מתיחת ה-1 באפריל. "מדובר בתחרות ארצית שמהווה חלק מפרויקט הסיום של מגמת הפיזיקה" אומרים במקיף ט' בהרבה מאוד גאווה ומציינים כי תלמידי בית הספר במגמת הפיזיקה עלו לגמר של תחרות הכספות הבינלאומית שמתקיימת במכון וייצמן.

ההישג המרשים הזה מקבל משמעות כפולה כאשר מתוך 133 כספות שהשתתפו בתחרות, תלמידי מגמת פיזיקה של מקיף ט', בהנחיית המורה לפיזיקה קובי נניקשוילי ומנחה פרויקטים אבי בלייכר, העפילו לגמר וישתתפו בתחרות הבינלאומית. התלמידים בנו כספת אותה ניסו משתתפי התחרות לפרוץ בעזרת חוקים פיזיקליים.

תחרות הכספות ע"ש שלהבת פראייר היא תחרות שמיועדת לתלמידי כיתות י"ב הלומדים 5 יח"ל פיזיקה, במסגרתה צוותים של עד חמישה תלמידים המתכננים ובונים במשך מספר חודשים מנגנוני נעילה לכספות המבוססים על עקרונות פיזיקליים. ביום התחרות מציגים הצוותים את המנגנונים שבנו, חושפים את הרעיונות המקוריים שלהם, את שיקולי הדעת ואף מדגימים אותם, מנסים לפרוץ את הכספות של הצוותים העמיתים ומעמידים את הכספת שלהם לפריצה.

צוות שופטים ממכון וויצמן מדרג את הכספות שבנו התלמידים ומעניק ציונים לתלמידים. השופטים בוחנים את הידע הפיסיקלי התיאורטי, את המקוריות של הכספות שבנה כל צוות, את היצירתיות ואת האתגר הפיסיקלי המחשבתי. כמו כן נבחן גם משך זמן פיענוח הכספות האחרות וזמן פריצתן.

"ככל שהמקוריות, היצירתיות והאתגר המחשבתי בבניית הכספת ובפיענוח היו גבוהים יותר, כך הניקוד היה גבוה יותר" אומרים בבית הספר ומציינים כי "קבוצות התלמידים נדרשו להשתמש בידע פיזיקלי שנלמד, עבודת צוות, זריזות ויצירתיות". אגב, אל התלמידים הצטרפו מדענים ודוקטורנטים ממכון ויצמן וכן מורים מומחים לפיזיקה, שניסו אף הם לפרוץ את הכספות.

תלמידי מקיף ט' בנו את הכספת במשך כחצי שנה, בסיוע דוקטורנט ממכון וייצמן, ובנוסף להישג בתחרות קיבלו ציון 100 בבחינת הבגרות במעבדה בפיסיקה. מנהלת בית הספר אוסנת מורדו: "היצירתיות, המחשבה והתכנון שהושקעו ביצירת הכספת מהווה אתגר עצום. זוהי למידה משמעותית שמזמנת אתגר וסקרנות, ומעניקה משמעות לתיאוריה". מורדו שבחה את תלמידיה וסיכמה "אנו מאוד גאים בהישג של התלמידים ומאחלים להם בהצלחה בתחרות הבינלאומית במכון וייצמן".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*