פרס החינוך למקיפים ז׳ ו-ג׳

פרס החינוך למקיפים ז׳ ו-ג׳

את הידיעה הבא נאריך דווקא בגלל ערכה ועומקה: השבוע מקיפים ג' ו-ז' זכו בפרס יוקרתי על עשייה מתמשכת בתחום החברתי, אזרחי ואם יורשה במילה אחת – עתידי; הפרס על חינוך לעשיה חברתית והתנדבותית בקהילה, הוענק השבוע בערב ראשון לשני בתי הספר על תהליך ארוך, מוצלח ומעמיק להצמחת יוזמות חברתיות.

מנהלת מקיף ז' עליזה סבג, הרחיבה לשאלותינו:

"אם אפשר ראשית לפתוח דווקא בתודות – הפרס הוא של תלמידי, מורי וכלל צוות מקיף ז'. הפרס מגיע לאחר עבודה אמיתית של כולנו, מאנשי המנהלה ועד להנהלה בכל מה שקשור לעידוד יוזמות של מורים ותלמידים והתנדבות. אנחנו מאמינים שהצמדות לערכים ולמצויינות נושאת את הפרי הכי חשוב – הדור הבא. גאה לומר שמעורבות חברתית היא בדי.אן.איי של מקיף ז'. אמרתי ביום הזכיה – אין יום שבקבוצת המורים שלנו אין ידיעה על יוזמות של מורים, הורים, תלמידים  – והכל בשיתוף פעולה מושלם." עליזה מדברת ברצף מלא בטחון וגאווה בצוות המורות שלה, ודואגת להדגיש שהתענוג הוא מההבנה שמקיף ז' מייצא אזרחים מעורבים, נותנים וחושבים למדינת ישראל. קיבלנו את הפרס על פיתוח מיזמים העונים לצרכים קיימים שאין להם מענה, מגמ"ח ועד לשיפור איכות חיים."

 

 

לעליזה היה חשוב לספר על כל המיזמים, ובמיוחד על אחד מרגש במיוחד – "מכחול ברוח", מריה רוגובין, מורה לאומנות שהחליטה שלא רק הכנה לבגרות באומנות מספיקה – התלמידים של המגמה יוצאים לבתי האבות ומקשטים את הקירות. שיהיה ברור – תלמידים במגמת אומנות, שהלכה למעשה משלבים היכרות מעמיקה עם הדיירים הקשישים, יוצרים פורטרטים שלהם ומעניקים להם אותם – זה משהו שיוצר קשר קהילתי שאין שני לו. העלנו תערוכה, שניים מדיירי בית האבות בו ציירו התלמידים נפטרו והענקנו באהבה את הפורטרטים למשפחות. המשוואה פשוטה – כשילד נותן, ועוד בתחום הדעת – הוא לומד בהנאה.״

עליזה מספרת על אימוץ גני חינוך מיוחד וגנים עם לקויות תקשורת, ועבודה מול אוכלוסיה מיוחדת בוגרת של מעש ושח"ף. המפגשים, הפעילויות המשותפות וההפנינג המוקפד מייצרים נקודות מפגש בין התלמידים לחברה המגוונת, ולעליזה חשוב להצמיח את היוזמות מהמורים והתלמידים – "עבודת צוות של ממש, לכולם יש חלק בהצלחה הרב פעמית הזו – למורים, לתלמידים ולהורים. אין פרס לי – זה הפרס שלנו. ראשית, הרכזת החברתית שלנו, המדהימה – לי רזיאל, מודל ודוגמא אישית למעורבות חברתית, תכנון, פיתוח, היא ראש החץ המוביל את הנתינה בבית הספר. היא יחד עם המחנכים והמחנכות – שיוצאים ויוצאות עם 3 כיתות לפחות, לפחות פעם בשבוע לשלוש שעות התנדבות, כי טוב להם לקחת חלק. תודה ענקית לצוות ההנהלה היקר שלנו, צוות המורים כולו – אחד אחת, וצוות ההנהגה ההורית  – משה מועלם וזיוה אפריאט, שמרימים כל פרוייקט שצריך להרים מצידם. אנחנו עם משימה ושליחות, והפרס הוא מבחינתנו אישור שאנחנו צועדים כמו תמיד, בנתיב הנכון."

 

גילה שמעוני עם לי רזיאל

 

מנהלת מקיף ג', גילה שמעוני מספרת  על בית ספר שלא מתבייש בתואר "מצטיין"

"מקיף ג' הוא מפעל לערכים ומצויינות. יש שפע מיזמים בקהילה כמו "אמץ קשיש" , "אמץ ניצול", התנדבויות משותפות של תלמידים עם מורים ואנשי צוות. אנחנו בית ספר שעבורו זו זכות לשאוף למצויינות לימודית לצד מצויינות חברתית. גולת הכותרת שאנחנו כל כך גאים בה במקיף ג' היא גמ"ח רפי. רפי חמאוי ז"ל, האיש היקר של המקיף שהיה איש חינוך מוביל ואהוב על כולם, השאיר אחריו מורשת של חסד וצניעות שחיה דרך הילדים וכלל אנשי צוות מקיף ג'. הצוות כולו, התלמידים והמורים מסייעים בהנחת מזון בפתח מי שזקוק לו בשקט, צנעה וענווה, כי זו מורשת רפי. זה מפעל חיים שלנו, חלק מהתפיסה שלנו. על המיזם הזה אחראים באופן ישיר הילה שגב, רכזת מעורבות קהילתית, חנה לוי ונטלי דנינו, המובילות מהצוות החברתי היקר, וכמובן יוני וקנין המנהלן שלנו, שגם עושים את החיבורים המופלאים בין הגופים והאנשים שזקוקים להתנדבות ובין המקיף עצמו, גם בתחום הנתינה של בית הספר הקשור לסלי מזון לנזקקים!"

שני מיזמים נוספים עליהם מספרת גילה עוסקים באוכלוסיות מיוחדות ושילובן בחברה; האחד הוא התנדבות קבועה של תלמידי בית הספר בגנים לילדים עם צרכים מיוחדים, וזה פרוייקט שיוצר אפקט מתמשך של סובלנות, הכלה וכבוד בקרב המתנדבים, ואני לא מדברת כבר על התועלת לילדים עם הצרכים המיוחדים. פרוייקט נוסף שאנחנו גאים בו הוא המקהלה הבית ספרית שלנו, בראשותו של המורה למוסיקה יובב שליט, אשר מאמצת תלמידים עם צרכים מיוחדים בעלי כישורי שירה, שאינם ממקיף ג', ויובב מעלה עם המקהלה המשולבת מופעים כל כך יפים, לאירועים משמעותיים בבית הספר.

גם לגילה, כמו לעליזה, היה חשוב להדגיש כי צוות בית הספר הוא התזמורת כולה: "הנהלת בית הספר – הסגניות ילנה רמניק, איריס מקיאס ורונית דנן, מנהלת חטיבת הביניים דניאלה בן נעים, צוות המנהלה האיכותי שבראשו יוני, יו"ר ועד ההורים קרן אלחרר והועד כולו, ואיך לא – המורים של מקיף ג' – הם האנשים שאני יכולה לומר שראויים להוקרה על עשיית לילות כימים, בענווה ובמסירות מעוררת גאוות יחידה. ככה, אמיתי ומהלב עם עשייה עיקבית לשמירה על המצויינות. אני גאה להיות חלק ממשפחת מקיף ג' שמביאה כבוד עם פרסים ראויים לעירנו. נכון יהיה לחזור על משפט שעבורנו הוא לא קלישאה – בית ספר, הורים ותלמידים זו קהילה".

 

 

גילה לא מתכננת תכניות ליום העצמאות, היא מנהלת כ-10 שנים וזכתה להיות כבר בארבע תחרויות גמר של חידון התנ"ך העולמי – "אני יודעת שביום העצמאות יש סיכוי שיש לי חידון". השנה זכה עמית אטל בסגן חתן חידון התנ"ך העולמי, והוא תלמיד אשדודי ממקיף ג'.  –

איך בית ספר חילוני מצמיח מתחרים ראויים המגיעים לשלבים מתקדמים כל כך?

"נתחיל בלציין את עמית שלנו, שעשה לכולנו תחושת גאווה אדירה! ולעניינינו, אין פה בכלל שאלה! התנ"ך הוא ספר הספרים, הוא המהות והוא הסיבה. זו זכות ללמוד בו, להעמיק בו ולחנך לאורו ולדרכו. גם מסורת טקסי ראש החודש העברי במקיף ג' הם חלק מהדגש שלנו על הזהות היהודית, וזה חלק בלתי נפרד ממצויינות. רכזת התנ"ך, יפה עוזיאל היקרה, שלנו מובילה את ההכנות לחידון, ואנחנו מאמינים ב"קינאת סופרים – תרבה חכמה", כלומר אנו מעודדים את התלמידים ללמוד ברצינות ומאהבה, ולא לוותר בשום שלב של התחרות. מודיעה לך מראש שאנחנו מכוונים עוד תותח קדימה"  – השם של המתמודד המבטיח הבא שמור במערכת, שתשהה הברכה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*