פרס גאון ע"ש רנה ונסים גאון לשנת תשע"ח הוענק למוטי מלכא

פרס גאון ע"ש רנה ונסים גאון לשנת תשע"ח הוענק למוטי מלכא

פרס גאון ע"ש רנה ונסים גאון לשנת תשע"ח הוענק למר מוטי מלכא בתחום הנחלת מורשת יהודי צפון אפריקה, בטקס מוכבד ומרגש שהתקיים ביום שלישי 29.08 בתיאטרון הקאמרי בתל אביב. בני משפחה, עמיתים לעבודה, אמנים, אנשי הפקה ויחסי ציבור וחברים רבים הגיעו לתת כבוד למלכא שהתרגש עד דמעות בערב ההוקרה ולא שכח להזכיר את החשיבות של הנחלת התרבות לדור הבא, באזכור של אחייניתו הדס מלכא ז"ל.

כל מי שהגיע לטקס הענקת פרס גאון למוטי מלכא יצא מהאולם עם עיניים נוצצות ולב מלא בגאווה על ההיכרות עם האדם- בין אם היא דרך עבודה, יצירה, אמנות, חברות קצרה או ארוכה וכמובן בני המשפחה. מלכא, פועל במשך שנים ובעל עשייה ניכרת ויצירתית ששמה את העיר אשדוד בפרט והתרבות של יהדות צפון אפריקה בקדמת הבמה ועושה זאת באהבה גדולה. בערב המרגש, זכתה עשייתו הרבה להוקרה מכובדת ששמה, אולי לראשונה, את הזרקורים על מלכא, שנטיית ליבו היא לפרגן ואחרים ולתת להם את הבמה והקרדיטים וגם זה, היה קטן ביחס לעשייתו העצומה.

מלכא, ללא ספק הוא מהאנשים שעוד ייזכרו שנים רבות כאיש שעשה ואולי יצר את המהפכה התרבותית בישראל עם שילובה של תרבות צפון אפריקה בתרבות הישראלית, זו ששנים שמה דגש על התרבות ה"אשכנזית", ההגמונית והצליח להביא דרך פסטיבלים רבים ופרויקטים עצומים כמו המרכז לפיוט ושירה, מטרוז, פרס תור הזהב והתזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד לאנשים רבים תשוקה לחזרה אל שורשיהם, ביתם ולהיות מלאי גאווה במורשת הנהדרת הטמונה בהם.

lasri

הקרן ע"ש רנה ונסים גאון, שמה לה למטרה לעודד את חקר המורשת של יהדות צפון אפריקה ואת היצירה והכתיבה בתחום. זו השנה השביעית שפרס גאון מוענק בשתי קטגוריות – האחד בתחום המחקר והשני, בתחום הנחל המורשת- הפרס בו זכה מר מוטי מלכא, זאת לאחר שוועדת הפרס בחרה בו פה אחד ואלו נימוקיה:

"בצד פעילותו החינוכית והחברתית מזוהה מלכא כמי שייסד את התזמורת האנדלוסית והביאה להישגים רבים ולזכייתה בפרס ישראל וזו, מביאה אל הקהל הרחב מעולם היצירה והתרבות היהודית, מן הפיוט, התפילה והרקע המוזיקלי הכללי של יהודי צפון אפריקה. בראשית דרכו הקים מלכא את המרכז לפיוט ושירה באשדוד שחינך עשרות חזנים ופייטנים שמתפקדים כיום כשליחי ציבור בבתי כנסת בארץ ובעולם.

motilasri

זאת מעל לחצי יובל שמוטי מלכא פועל ויוזם מפעלים תרבותיים מגוונים: שימור מסורת הפיוט, קידום המוזיקה האנדלוסית ושילובה בתרבות הישראלית בת ימינו, הפקת הפסטיבלים: תור הזהב, מדיטרנה, אושפיזין מוזיקלי, אשדודשירה, הקמתו של מטרוז' לוד, תחרות הנגינה הבינלאומית על עוד, פרס תור הזהב ומיזמים נוספים המארחים את גדולי האמנים מהארץ והעולם בעיר אשדוד שהפכה לעיר תרבות מרכזית, השמה דגש על המוזיקה הצפון אפריקאית כחלק מן התרבות הישראלית הכללית".

את הטקס הנחתה לבנת בן חמו בת העיר אשדוד ושדרנית גל"צ ובערב מרגש הופיעו על הבמה כל העת הופיע אנסמבל מטרוז' לוד שליווו את כל האמנים הגדולים שעלו זה באחר זה ויצרו מסע מוזיקלי – שורשי מעולמו האישי של מר מוטי מלכא. עם המעבד, המנצח והמוזיקאי שמואל אלבז הופיעו: הפייטן בינימין בוזגלו, אבי אפנג'ר, נועה בן שושן, החזן הראשי של רמת גן ישראל רנד וד"ר סובול, נסרין קדרי והפייטן זיו יחזקאל.

 

קמפיין באים בטוב - ספטמבר 2017

קמפיין באים בטוב – ספטמבר 2017

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*