פרסום עסקים בדיגיטל בשנת 2021 – מדריך קצר

פרסום עסקים בדיגיטל בשנת 2021 – מדריך קצר

עסקים קטנים ובינוניים מתקשים לא אחת, לשמור על מאגר לקוחות יציב בשל תחרות הולכת וגדלה, בעיקר מול חברות ענק בעלות תקציב פרסום גדול. בשנת 2020, משבר הקורונה העולמי פגע במאמצי הצמיחה של עסקים רבים ויצר שוק תחרותי אף יותר. כיום, השקעה בפרסום ושיווק חיונית על מנת לשמור על מאגר לקוחות קיים ולהביא לקוחות חדשים לבית העסק. פרסום עסקים בדיגיטל הפך לרלוונטי מתמיד בימים אלו שכן מרביתנו נמצאים בבית, עובדים מהבית דרך המחשב והנייד וחשופים יותר ויותר לעולם הדיגיטל. מהם אפיקי הפרסום הדיגיטלי המומלצים? כיצד כל אפיק פרסום שונה ממשנהו? התשובות לשאלות אלו ואחרות בהמשך.

פרסום עסקים בדיגיטל – גוגל Google

מנוע החיפוש הגדול ביותר באינטרנט נכון לשנת 2021 הוא ללא ספק גוגל. מעל 70% מהחיפושים במנועי חיפוש בעולם נעשים דרך גוגל. בארץ, באופן דומה לעולם, רובנו מחפשים מוצרים ושירותים דרך האתר. פרסום עסקים בדיגיטל דרך גוגל יכול להיעשות בשתי דרכים עיקריות:

  1. מודעות גוגל – פרסום בתשלום המופיע בראש תוצאות החיפוש. האתר או דף הנחיתה יופיעה בראש העמוד בהתאם למילות החיפוש שמוגדרות על ידי המפרסם. המודעה מופיעה עם הכיתוב "מודעה". בנוסף, גוגל מאפשרת הצגה של מודעות במגוון רחב מאוד של אתרים . המודעות מופיעות כמודעות פרסומיות במיקומים שונים באתר. התשלום לגוגל לנעשה על פי מספר הקלקות על המודעה.
  2. קידום אורגני – פרסום בדיגיטל דרך גוגל יכול להיעשות על ידי קידום האתר של המפרסם לדף הראשון בתוצאות החיפוש. המטרה היא לעודד גולשים להגיע לאתר דרך החיפוש של גוגל. כאשר גולשים יחפשו מילת חיפוש מסוימת למשל "מרפאת שיניים בתל אביב" גוגל יציג להם את האתר בדף הראשון.

היתרון בשימוש בפרסום וקידום בגוגל הוא כמובן שניתן להגיע למספר גדול מאוד של גולשים בקלות. יתרון נוסף הוא רמת הדיוק שהמערכת של גוגל מאפשרת. משווק דיגיטל מנוסה ומקצועי ידע לכוון את הגדרות הפרסום לקהל יעד מאוד מסוים. בדרך זו ניתן למקסם את ההשקעה של העסק המפורסם ולהניב תוצאות טובות יותר במסגרת תקציב הפרסום.

פרסום עסקים בדיגיטל – מנועי חיפוש מעבר לגוגל

למרות שמנוע החיפוש של גוגל אכן שולט על שוק מנועי החיפוש ביד רמה, ישנם מנועי חיפוש נישתיים וקטנים יותר שכדאי לשים אליהם לב. מנועי חיפוש קטנים הממוקדים באופן ספציפי לתחום מסוים כמו תחום המזון למשל יכולים לעשור לשווק עסק בתחום זה. דוגמא טובה לכך היא אתרים כמו rest שמוקדשים לתחום המסעדות. למעשה מדובר במנוע חיפוש לכל דבר ועניין המובנה התוך האתר אך מציג אך ורק תוצאות הכוללות מסעדות ושירותי הסעדה נוספים. שיווק עסקים בדיגיטל באופן זה מאפשר להגיע לקהל היעד הספציפי של העסק בקלות.

פרסום עסקים בדיגיטל – יוטיוב

בדיוק כמו פרסום בגוגל, גם ביוטיוב ניתן לפרסם דרך מודעות. ההבדל כאן הוא שהמודעות של יוטיוב, בהתאם לאופי הפלטפורמה הן סרטונים קצרים. המודעות של יוטיוב מופיעות בתחילת או בתוך סרטונים באתר כאשר המפרסם משלם על פי זמן צפיה בהן. דרך המודעות ביוטיוב ניתן להגיע לקהל יעד מאוד מדויק הצופה בסרטון בנושא מסוים. למעשה ניתן לומר שמדובר בקהל שבוי שכן למרות האפשרות לדלג על מודעה ארוכה ולא לראות אותה עד הסוף, השניות הראשונות של כל מודעה ביוטיוב הן חובת צפיה של ממש. לא ניתן לדלג על מודעה מההתחלה – המפרסם מקבל את מלוא תשומת הלב של הגולש למספר שניות אלו.

פרסום עסקים ברשתות חברתיות

רשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, לינקדאין ואינסטגרם הן חלק בלתי נפרד מנוף השימוש הדיגיטלי שלנו. כיום, אין כמעט חתך באוכלוסיה שלא מבקר לפחות באחת מן הרשתות החברתיות הגדולות. פרסום עסקים בדיגיטל דרך רשתות חברתיות מתחלק לשני חלקים – האחד הוא פרסום בתשלום כמו שניתן לעשות למשל דרך המודעות של פייסבוק, והשני הוא פרסום תוך שימוש ברשת החברתית עצמה. הקמת פרופיל עסקי ברשת חברתית על מנת לפרסם בית עסק היא משימה שיש לבצע תוך ראייה שיווקית עמוקה והבנה של הפלטפורמה. הקמת ותחזוקת פרופיל עסקי בצורה נכונה חייבת לכלול זמינות של החברה ללקוחות הפונים בכל ערוצי המדיה החברתית, עדכונים שוטפים של העמוד העסקי ויצירת עניין סביבו. חשוב מאוד לקחת בחשבון שלכל רשת חברתית יש חוקים לא כתובים משלה ויש צורך בניסיון וידע מקצועי בכל רשת חברתית על מנת לדעת כיצד להקים ולתחזק פרופיל עסקי מקצועי. חברת שיווק שיווק דיגיטלי תגע להעמיד לרשות לקוחותיה מומחים בתחום הרשתות החברתיות שיוכלו לא רק להקים פרופיל עסקי מוצלח אלא גם לעזור לבית העסק לתחזק אותו.

פרסום עסקים בדיגיטל – מובייל

לא ניתן לדבר על פרסום עסקים בדיגיטל מבלי לציין ולו במעט את תחום המובייל. המכשירים הניידים גדושי האפליקציות שכולנו מחזיקים בכיסנו הם חלק בלתי נפרד מהחוויה היומיומית שלנו. פרסום עסקים בדיגיטל תוך שימוש בפלטפורמות מובייל יכול להיעשות באחת משתי דרכים – שימוש בפרסום באפליקציות קיימות למשל פרסום באפליקציות של אתרי חדשות או אפליקציות משחקים, לחלופין בית עסק יכול לפתח אפליקציה משל עצמו ולפרסם את המוצר או השירות שלו דרכה.

כפי שראינו, פרסום עסקים בדיגיטל הוא תחום נרחב וישנן מספר אופציות לפרסם שירות או מוצר ברחבי המרחב הוירטואלי. עבור עסקים בינוניים וקטנים, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיה של חברת פרסום ושיווק דיגיטלי על מנת לנווט טוב יותר בעולם האינטרנט והמובייל ולפרסם את העסק בצורה היעילה ביותר. משווק דיגיטלי מקצועי ידע לבחון את קהל היעד של העסק ולהתאים את אפיקי הפרסום והשיווק הנכונים לו, בהתאם לא רק לתקציב העומד לרשות בית העסק, אלא גם בהתאם לאופי הלקוח הפוטנציאלי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*