פריצת דרך בעולם הנמלים בישראל:

פריצת דרך בעולם הנמלים בישראל:

דירקטוריון חברת נמל אשדוד החליט על השקעה ישירה בסטארטאפים נבחרים במסגרת החממה הטכנולוגית שמקים

דירקטוריון נמל אשדוד החליט על השקעה ישירה במגוון סטארטאפים שיבחרו במסגרת החממה הטכנולוגית שמקים. צעד זה מהווה פריצת דרך בקרב נמלי ישראל ויהווה מנוע צמיחה עתידי לחברה, הנערכת לתחרות המתעצמת עם פתיחת שני הנמלים חדשים.
החלטה זו מאפשרת להשקיע בחברות טכנולוגיות בתחום הבלו-טק והפיכת נמל אשדוד לבעל מניות בחברות הסטארטאפים בהתאם לגובה ההשקעה. דירקטוריון החברה אישר בשלב הראשון השקעה בסטארטאפים בסכום של עד 10 מיליון שקל בשנת 2022.
מטרת נמל אשדוד היא להשקיע בחברות סטארטאפ בשלב מוקדם . הנמל יבצע השקעות בחברות המציעות פתרונות טכנולוגיים אסטרטגיים ולוגיסטיים אשר ישרתו את נמל אשדוד בתחומי התפעול, הסייבר, האנרגיה, האבטחה ועוד.
חברות ממשלתיות בארץ ובעולם כבר הבינו את חשיבות הטמעת חדשנות וטכנולוגיה בפעילות היומיומית והחיבור בין סטארטאפים לחברות ממשלתיות מהווה אינטרס לאומי וחלק ממהלך כולל המייצר ערך עסקי-חברתי משותף. חברות הסטארטאפ נהנות מלבד השקעה כלכלית בפלטפורמה לבחינה והטמעת הטכנולוגיות שלהן, בעוד החברות והציבור למעשה יתוגמל מהתועלת שתצמח מהן.
התנאים העיקריים בתכנית אשר אושרה על ידי דירקטוריון נמל אשדוד כוללים החזקה אפשרית של עד 20% והשקעה בחברה שתחום פעילותה ומטרותיה נמצאים בליבת פעילות הנמל ועומדים בהלימה עם תכנית החדשנות של הנמל. עוד נקבע כי על החברה להחזיק במוצר או טכנולוגיה קיימת או כזו שלכל הפחות בשלבי פיילוט, וכן שמטרת ההשקעה היא הטמעת הטכנולוגיה בסופו של דבר בנמל אשדוד. כל חברה אשר תיבדק תעבור הערכת שווי ותיבחן כדאיות כלכלית בהשקעה בחברה.
אורנה הוזמן-בכור, יו"רית דירקטוריון נמל אשדוד, הוסיפה: " אנו חשים כי פרצנו את הסכר לעולם טכנולוגי, חדשני ומתפתח ואנו ממשיכים לשעוט קדימה, תוך שאנו מאשרים השקעה ישירה של 10 מיליון שקל  בסטארטאפים נבחרים. דירקטוריון נמל אשדוד אישר מהלך יוצא דופן של הטמעת טכנולוגיות בפעילות השוטפת של הנמל, תוך מתן הזדמנות לעשרות חברות סטארטאפים להיות הסיפור החם של המחר.   הפכנו לפורצי דרך ביחס לנמלים האחרים ואנו שואפים לעמוד בחזית החדשנות הטכנולוגית.  השקעה ישירה בסטארטאפים, הינה צעד נוסף במימוש האסטרטגיה אשר תביא את נמל אשדוד לתחרות כנמל חדשני ויעיל, המעניק סטנדרט שירות בינלאומי."
בשונה מנמלים אחרים בארץ ובעולם, תחום החדשנות והטכנולוגיה לא זר לנמל אשדוד אשר פועל במרץ בשנתיים האחרונות, ושילב למעלה מ-40 סטארטאפים בפעילות היומיומית של החברה. לאחרונה אף יצא במכרז לבחירת אקסלרטור בינלאומי. הזוכה יהווה חממה לעשרה סטארטאפים נוספים. זרוע ההשקעות התאגידית תהווה נדבך נוסף לתכנית החדשנות השאפתנית אשר מביאה את נמל אשדוד בנקודת פתיחה טובה לרגל פתיחת שני הנמלים הפרטיים ופתיחת השוק לתחרות.

 קרדיט: רונן אקרמן

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*