פרופ' אריה ורדי כבש את המשכן

פרופ' אריה ורדי כבש את המשכן

פרופ' אריה ורדי – מנצח, מנחה, מציג ומארח את התזמורת הסימפונית רשות השידור ירושלים, קונצרט 2/8.

ביום חמישי האחרון 26.11.15 הגיע למשכן לאמנויות הבמה אשדוד, הקונצרט המדהים בניצוחו של המאסטרו פרופ׳ אריה ורדי אשר הנחה את הערב  ואירח את התזמורת הסימפונית רשות השידור ירושלים במסגרת העונה הרביעית של מנוי הסדרה "הקלאסית הגדולה", קונצרט מס' 2 מתוך שמונה קונצרטים.

ורדי הגיע לראשונה לאשדוד והציג לראשונה בעולם את הופעתן המשותפת של שתי "ילדות הפלא", עלמה דויטשר (בריטניה/ישראל) בת ה-10, טניה ז'יו (גרמניה/סין) בת ה-12, שהן תחת פיקוחו וליוויו של ורדי.

בחלקו הראשון של הערב:
*באך – קונצ'רטו ברה מינור לשני כינורות ותזמורת.
*באך – קונצ'רטו בדו מינור לשני פסנתרים ותזמורת.

דויטשר וז'יו תלמידותיו של ורדי הינן כנריות ופסנתרניות יוצאות דופן ששברו קופות בכל העולם, ויחד עם התזמורת הפנטו את הקהל בשני כינורות ובשני פסנתרים על הבמה.

ניתן להבין את גודל כישרונן של הילדות בכך שרבים לא מצליחים לנגן בשלמות בכלי אחד והרי שהן שולטות בשני כלים ברמה גבוה, שאפילו מבוגרים מתקשים להגיע לרמה שכזו.

בחלקו השני של הערב: רחמנינוב – את קונצ'רטו מס' 3 ברה מינור לפסנתר, עלתה לנגן עם התזמורת פסנתרנית צעירה, יול אום סון (דרום קוריאה), שהתארחה כבר בעבר במשכן לאחר זכייתה בתחרות רובינשטיין ובתחרויות בינלאומיות נוספות וכבר אז גרמה לרבים לדבר על ניגונה בין הדברים נאמר כי: "זה מרגיש כמו ריחוף, כמו מגע מלטף, כל כך יפה, מסתורי ועדין".

יול אום סון גם היא תלמידתו של פרופ' אריה ורדי בבית הספר הגבוה למוסיקה ותיאטרון בהאנובר.

הקהל באולם היה מגוון ומורכב מצעירים, מבוגרים מאשדוד ומחוצה לה וחובבי מוזיקה קלאסית כך שאין צורך לנסוע לירושלים או לתל אביב כדי ליהנות מקונצרט קלאסי ברמה שכזו.

המשכן רוצה להודות לכל אלו שלקחו חלק בערב מיוחד זה ושולח ברכות על קונצרט נפלא.

צילום:ODREY לירון מולדובן

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*