מחאה בטיילת אשדוד: פעילים למען בעלי חיים ייכלאו 24/7

מחאה בטיילת אשדוד: פעילים למען בעלי חיים ייכלאו 24/7

פעילים למען בעלי חיים יקיימו בטיילת אשדוד מיצג ייחודי במהלכו ייכלאו במתקן המדמה משאית הובלת בעלי חיים במשך 24 שעות ביממה למשך שבוע שלם. המיצג מוחה נגד המשלוחים החיים של עגלים וטלאים מאוסטרליה ואירופה לפיטום ושחיטה בישראל, ויתקיים החל מיום שישי 18.8, ועד ליום חמישי 24.8. 

פעילים מעמותות אנונימוס לזכויות בעלי חיים ותנו לחיות לחיות יקיימו מיצג ייחודי במסגרתו ייכלאו במשמרות בתוך מתקן המדמה משאית הובלת בעלי חיים במשך 24 שעות ביממה למשך שבוע שלם, מיום שישי 18.8.17 ועד ליום חמישי 24.8.17, במחאה על המשלוחים החיים של עגלים וטלאים מאוסטרליה ואירופה לפיטום ושחיטה בישראל. המיצג יתקיים על טיילת אשדוד, כשברקע נמצא נמל אשדוד, אחד משלושת הנמלים בהן פורקות אוניות המשלוחים החיים את בעלי החיים לאחר המסע הקשה בים, ובו הם מועמסים על משאיות הובלה דחוסות.

המיצג מתקיים זמן קצר לאחר שהעמותות רשמו ניצחון ביניים בעתירתן לבג"ץ נגד המשלוחים החיים: ביום 27.7.17 נתן בית המשפט העליון צו על תנאי בעתירת אנונימוס ותנו לחיות לחיות, המבקשות לאסור על המשלוחים החיים. בעתירה, ביקשו העמותות מבית המשפט העליון כי ייתן צו על תנאי המורה למשרד החקלאות לנמק מדוע לא יחדל מלתת רישיונות ליבוא בעליחיים המיועדים לשחיטה. העמותות אף רשמו הצלחה בפעילותן מול הוועדה המייעצת לממשלה לעניין צער בעלי חיים, אשר התכנסה ביום 18.7.17 וקבעה אמירה עקרונית לפיה "הוועדה סבורה שההובלות הבינלאומיות של בעליחיים כרוכות מעצם הווייתן בפגיעה ברווחת בעליחיים". לקראת הדיון בוועדה, הוציא השר גלעד ארדן מכתב בו הביע את עמדתו הנחרצת המתנגדת למשלוחים החיים.

פרה-2

מהעמותות אנונימוס לזכויות בעליחיים ותנו לחיות לחיות נמסר: "בחרנו לעמוד בהזדהות עם העגלים והטלאים במשך שבוע, פרק הזמן בו אורך המסע ממדינות אירופה לנמל אשדוד. יותר ויותר ישראלים בוחרים להפסיק לקנות בשר ולא לקחת חלק בהתעללות בבעלי חיים, אבל אפילו מי שעדיין אוכלים בשר מתנגדים להובלת בעליחיים מהקצה השני של העולם, על פני יבשות וימים, מתבוססים בהפרשותיהם באוניה צפופה ומיטלטלת. היום כבר ברור לכל שכמו פיטום האווזים, גם המשלוחים החיים ייפסקו, השאלה היחידה היא כמה בעלי חיים עוד ייאלצו לעבור את התופת הזו עד אז".

רקע:

על פי נתוני משרד החקלאות, במחצית הראשונה של שנת 2017 יובאו לישראל 268,172 עגלים וטלאים ב"משלוחים החיים" מאוסטרליה ואירופה, לצורך פיטום ושחיטה בישראל. מדובר בעליה של למעלה מ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה יובאו לישראל 223,102 בעלי חיים במשלוחים. בשנת 2016 כולה נרשם שיא בהיקף "המשלוחים החיים" עת יובאו 571,792 עגלים וטלאים (כמעט כפול בהשוואה ל-2015). העלייה במספר בעלי החיים במשלוחים היא חרף הצהרתו של החקלאות אורי אריאל במליאת הכנסת בשנה שעברה כי יפעל להגבלת המשלוחים החיים, ובקשתו מח"כ תמר זנדברג להקפיא את קידומה של הצעת החוק שהגישה במטרה לאסור את המשלוחים החיים.   

במקביל לניהול העתירה ולמחאתן מול שר החקלאות, עמותות אנונימוס לזכויות בעלי חיים ותנו לחיות לחיות פועלות גם מול שר האוצר משה כחלון בקריאה לשינוי מדיניות המכס לפיה יבואני המשלוחים החיים זוכים להטבות מכס נרחבות. המדיניות נותנת פטור גורף ממכס על יבוא עגלים וקובעת מכס נמוך על יבוא טלאים, ומהווה, לטענת העמותות, תמריץ כלכלי להתעללות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*