פעילות ספורטיבית מתונה ויתרונותיה

פעילות ספורטיבית מתונה ויתרונותיה

לא אחת דובר על חשיבותה של פעילות גופנית ועל יתרונותיה. העיסוק בספורט לא משנה באיזה תחום מאפשר לגוף להתחזק, להתחטב ולהרגיש רענן ובמיטבו. לא כל פעילות ספורטיבית חייבת להיות מאומצת כדי שתהיינה תוצאות, אפשר לעבוד בקצב איטי, לעבוד על חזרות מרובות, לעסוק בגמישות וחיזוק שרירי הליבה ולהגיע לתוצאות מרשימות מאוד. במאמר זה נדון על החשיבות של פעילות ספורטיבית לנשים ומה היתרונות שלה.

פילאטיס

בתחום הפילאטיס ניתן למצוא שתי אפשרויות: הראשונה – פילאטיס מכשירים והשנייה פילאטיס רצפה. נרחיב עליהן מעט:

  • פילאטיס מכשירים – זהו שיעור המתבצע על גבי מיטה שיש לה חמישה קפיצים בצבעים שונים כשכל אחד מהקפיצים מסמל עוצמת חוזק מסוימת מן הקל אל הקשה. בנוסף, למיטה יש רצועות שניתן לעבוד איתן כרצועות ארוכות או קצרות בהתאם לסוג התרגיל ועוצמת הקושי שרוצים להגיע אליה. היתרון של הפילאטיס הוא חיזוק שרירי הליבה, חיזוק שרירי הגוף במקביל, חיטוב וגמישות. אם יש נשים שסובלות מבעיה רפואית מסוימת חשוב לציין זאת בפני המדריכה כדי שהיא תדע כיצד להתאים לכן תרגילים שעלולים להזיק או לגרום לכם לכאב. בנוסף, חשוב מאוד להישמע להנחיותיה של המדריכה, ללמוד כיצד לאסוף את שרירי הבטן והגב ולעבוד במנחים נכונים כדי להגיע לתוצאות המיטביות.
  • פילאטיס רצפה – זהו שיעור המתבצע על הרצפה. חשוב מאוד להשקיע במזרן איכותי שלא יאפשר לכם להחליק ממנו בעת ביצוע התרגילים. הפילאטיס הזה עובד על התנגדות הגוף ללא עזרה של רצועות ונחשב לקשה יותר אם מבצעים אותו בעצימות גבוהה. יתרונותיו זהים לזה של פילאטיס המכשירים וגם אם תבצעו אותו רק פעמיים בשבוע באופן קבוע תרגישו שיפור דרסטי בחיזוק הגוף והשרירים שלכן, הן הפנימיים והן החיצוניים.

יוגה

בתחום היוגה ניתן למצוא מגוון רחב יותר של סגנונות. יש איינגר יוגה, ביקראם יוגה, האטה יוגה, ויני יוגה, פאוור יוגה, שיבננדה יוגה, ויניאסה יוגה, קאלה ויניאסה, בריגה יוגה וקונדליני יוגה. לכל יוגה כזו יש סגנון וקצב אחר. יתרונה של היוגה הוא השילוב של רוחניות, מדיטציה, חיזוק השרירים בגוף, מדיטציה ועוד. אחד השיעורים המרתקים שיש ליוגה להציע הוא שיעור של תרגילים לחיזוק רצפת האגן על ידי חיזוק השרירים הטבעתיים של הגוף, נשימות נכונות ומנוחה. היוגה מציעה שלל תנוחות שונות שלא פעם מסייעות בהזרמת הדם בגוף, שחרור של שרירים תפוסים, נשימות עמוקות והיא משאירה את היוגיסטים מלאי אנרגיה וחיוניות.

קיגל

עוד תרגילי התעמלות שנחשבים מצוינים כתרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן הם קיגל. את התרגילים הללו ניתן לבצע על ידי כיווץ ושחרור השרירים של אזור שלפוחית השתן. מומלץ להחזיק את השרירים הללו כעשר שניות כאשר אתם במצב של ישיבה, ולחזור על כך מספר פעמים במהלך היום. נשים זקוקות לחיזוק שרירי רצפת האגן כיוון שהן יולדות. הרחם שגדל יותר מפעם אחת אם יש לאותה אישה מספר ילדים, השרירים שנרתמים בהחזקת הרחם ובהוצאת התינוק אל מחוץ לגוף, נמצאים תחת עומס רב ובעקבות ההריונות הם נחלשים עד מאוד. הדבר לא פעם גורם לבריחת שתן אצל נשים, תופעה מאוד לא נעימה שבהחלט ניתן למנוע על ידי חיזוק השרירים הללו. יתרונה של השיטה הוא שהיא מאוד ממוקדת לשרירי רצפת האגן ומסייעת בחיזוק שלהם באופן מאוד יעיל.

לסיכום, יש לא מעט פעילויות גופניות מתונות, שאינן מצריכות הזעה, מאמץ ואף כאב כדי להשיג תוצאות מקסימליות אשר ישפרו את חייכן מן הקצה אל הקצה. אל תוותרו על אף יום. אפילו אם לא יצא לכן לעסוק בפעילות כזו, צאו לסיבוב רגלי בשכונה, תשאפו אוויר צח והזיזו את הגוף.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*