פסלים חיים ברחובות

פסלים חיים ברחובות

הפסטיבל לפסלים חיים ברחובות מתקיים זה שש שנים. כ-200 אמנים נטלו בו חלק והציגו פסלים חיים – דמויות מרתקות וססגוניות המזכירות פסטיבלים דומים בערים הקלאסיות של אירופה. בין האומנים היו גם אמנים אורחים מחו"ל.

מה כל זה קשור לאשדוד? ובכן, אשדוד מיוצגת ע"י קבוצת נוער מתיאטרון ברמוזה המפורסם, שהעלו שני מופעי רחוב וזכו לביקורות אוהדות מאוד. מר ג׳רום הרוש, מייסד והרוח החיה של תיאטרון ברמוזה, נמנה על צוות ההפקה של פסטיבל רחובות ומשמש עוזר מנהל אומנותי.

בפסטיבל פסלים חיים שהתקיים בשבוע שעבר ברחובות, נטלו חלק קבוצת נוער מתיאטרון ברמוזה אשדוד, בראשותו של ז'רום הרוש. לפסטיבל מגיעים עשרות אומנים מהארץ ואומנים בינלאומיים וקבוצת ברמוזה אשדוד בלטה בשני מופעים מרשימים שהעלו בפסטיבל. קבוצת הנוער האשדודית ייצגה אותנו בכבוד כאשר הם בחרו לטפל בנושאים המדברים אל לב כולנו וכיום הם נחשבים לטרנד עולמי. הנושא שנבחר ע"י הנוער מאשדוד, לקוח מעולם הקיימות וערכי הסביבה, מה שנקרא בפינו "ירוקים", והוא משתלב היטב עם פסטיבל המתקיים ברחוב, תחת כיפת השמים וקרוב להמונים.

המיזם המיוחד הזה שהפיקו בני הנוער מאשדוד התאפשר הודות לשיתוף פעולה ייחודי ומקומי בין ז'רום הרוש – מנהל תיאטרון ברמוזה, מזל שאלתיאל – ראש תחום הנוער, ד"ר ענת רוזן ומרב יגר – מאיגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה וד"ר רננה אילן – מהמשרד להגנת הסביבה.

קדמה להתארגנות האומנותית גם פעילות חינוכית ערכית כאשר בני הנוער שהצטרפו למיזם, עברו במהלך השנה האחרונה תהליך הכשרה חוויתי בנושא תיאטרון רחוב ואקרובאלאנס, ובמקביל למדו קיימות מהי וכיצד ניתן לשלב בין עולם הקרקס לקיימות. לקראת הפסטיבל בני הנוער בנו דמויות ייחודיות והדמויות השתלבו יחד למופעים מיוחדים וחדשניים.

"המופע הראשון, מופע תיאטרון רחוב – מופע נודד בשם "איזה יום יפה יום ירוק", משלב אקרובאלנס עם מסרים של הפרדת פסולת" מספרת גב' מרב יגר מאיגוד ערים לאיכות הסביבה ומוסיפה בהתלהבות "המופע השני, משלב בין עולם הקומיקס לעולם הקיימות, כאשר דמויות ססגוניות פורצות מתוך ציור קומיקס ומעבירות לצופים מסר חשוב של שמירה על הים והחוף".

מר ז'רום הרוש, שהיה הרוח החיה מאחורי המיזם ציין שמדובר בהפקה מיוחדת במינה- "השתתפות של בני נוער בהפקה המשלבת את עולם הקרקס ותיאטרון הרחוב יחד עם ערכים של חינוך לקיימות ומסר ברור של שמירה על הסביבה, היווה אתגר אמיתי לכל השותפים". עוד הוסיף ז'רום כי הוא מבקש להודות לחברה העירונית לתרבות על תמיכתה בתהליך.

גב' מזל שאלתיאל, ראש תחום הנוער ציינה "אין לי ספק שהמיזם התאפשר תודות לשותפות מקומית מיוחדת ולהתגייסות לתהליך, הן של הגופים העירוניים והן של בני הנוער"

ד"ר ענת רוזן, מנכל"ית איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה, הוסיפה כי "מיזמים מסוג זה הינם מיזמים חדשניים ופורצי דרך והשותפות המקומית עליה דיברה גב' שאלתיאל אינה ברורה מאליו. אנו באיגוד רואים את החשיבות בהקצאת משאבים רבים לקידום נושא החינוך לקיימות ונמשיך בדרך זו".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*