פסילת רישיון נהיגה מטעמים רפואיים, פסילת רישיון נהיגה

פסילת רישיון נהיגה מטעמים רפואיים, פסילת רישיון נהיגה

פסילת רישיון נהיגה מטעמים רפואיים מביאה לא מעט שאלות בפני האדם שקיבל אותה. האם זה יימשך לכל החיים? האם אפשר להימנע ממצב של פסילה שכזאת ובגדול האם כל פסילות הרישיון זהות לאחרות? בכדי לעשות לכם סדר בבלגן הצגנו כמה שאלות שנשאלות כדרך קבע ונענות כדרך קבע והנה הן לפניכם.

ש'  מהי פסילת רישיון נהיגה מטעמים רפואיים?

ת'  פסילת רישיון נהיגה מטעמים רפואיים משמע להקפיא את רישיון הנהיגה בעקבות בעיה רפואית שהתגלתה לאחרונה. כמו כן כאשר מדברים על בעיות רפואיות מדברים גם על ההיבט הנפשי המייחס מקום לעניין האישיות של האדם. אם כן, במצבים הנ"ל ייתכן ויוכל משרד הרישוי לאחר בחינת הדברים להקפיא את הרישיון עד להודעה חדשה או עד הבירור הרפואי הנדרש.

ש' פסילת רישיון מטעמים רפואיים – מהן הסיבות לכך?

ת' פסילת רישיון מטעמים רפואיים מתפרסת על כמה וכמה סיבות וזה יכול לקרות כתוצאה מעבירת תנועה שחוזרות על עצמן וכלה באשפוזים שמקורם במצבו הנפשי של האדם העלול לפגוע ולסכן חיי אדם על הכביש.

ש' מי רשאי לפסול רישיון מטעמים אלו?

ת' יש כמה גופים שתפקידם לפסול רישיון מטעמים רפואיים או יותר נכון להעביר את הדיווח ישירות אל משרד הרישוי. מבין הגופים אפשר למנות את הרופא המטפל, את בתי החולים, קב"ן במידה ומדברים על חייל בשירות צבאי ואפילו משטרה.

בסיכומו של דבר מי שיכול/ רשאי לפסוק את ההחלטה לפסילה החוקית יהיה משרד הבריאות והוא גם זה שידייק ויעביר למשרד הרישוי את המסקנות כי אכן מדברים על פסילה מטעמים רפואיים.

פסילת רישיון לצמיתות או לזמן מוגבל?

בתאוריה הפסילה היא ללא הגבלה ולעיתים נדמה שזה נצח, מאידך הידיעה אותה מנסים לחזק כאן מדברת על פסילה שאינה מוגבלת בזמן. במצב הזה חשוב ביותר לזום מדי פעם קשר עם משרד הבריאות ולבדוק האם הרישיון יכול לחזור אליכם- כאמור להסיר את הפסילה שמקורה במצבים רפואיים.

לצד זאת חשוב לציין כי אם רוצים להגיש את הבקשה במטרה להסיר את הפסילה מטעמים רפואיים הינה מוגבלת. כמו כן חשוב לציין כי עד שמשרד הבריאות לא מספק את תשובתו ומשחרר את הפסילה לא יהיה ניתן לחדש את הרישיון במשרד הרישוי או לקבל אישור לכך.

ניתן לומר כי כל פסילה ודרכה שלה, הפסילות אינן זהות ואולי יש בכך יתרון גדול. יש פסילות שמקורן הוא נוירולוגי, יש אנשים הסובלים מהלב ויש כאמור מטעמים נפשיים. כמו כן יש גם מצבים הקשורים בריבוי פסילות שמקורן בבעיות נפשיות חוזרות ונשנות.

בסיכומו של דבר אין זה משנה אם מדובר בפסילת רישיון מטעמים רפואיים כאלה ואחרים, המשותף לכל הדברים הנ"ל הוא עורך דין מקצועי וראוי שמתמחה בתחום ויכול בהחלט לזרז עבורכם את התהליך ולהוכיח יחד אתכם שאתם כשירים וראויים לרישיון הנהיגה בפרט בהיבט הרפואי.

צילום: CANVA PRO

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*