פסטיבל יידיש "מיין שטעטעלע"

פסטיבל יידיש "מיין שטעטעלע"

מיין שטעטעלע, העיירה היהודית, הפך זה מכבר לביטוי נוסטלגי המעלה על נס את ההווי היהודי במזרח אירופה כפי שסופר ע"י סופרים ומחזאים בשפה העברית ובשפה היידיש. דוברי היידיש נהנו לשמוע את שפתם מתגלגלת על הבמה באווירת געגועים המלווה בכליזמרים ובמוסיקה יהודית. התרגשות.

אוהבי תרבות היידיש התכנסו ב-20 בדצמבר באולם יד לבנים לפסטיבל השנתי "מיין שטעטעלע" – פסטיבל המציג את העיירה היהודית בתרבות היידיש המזרח אירופאית. הפסטיבל נערך באשדוד בפעם ה-12, על ידי המחלקה העירונית לעלייה וקליטה, ומושך אליו קהל אוהדים אוהד ונאמן.

סגן ראש העיר ולדימיר גרשוב, הממונה על העליה והקליטה בעיריית אשדוד, בירך את משתתפי הפסטיבל ושיבח את העושים במלאכה ואת המארגנים הדואגים לשמר תרבות כה עשירה, ולהנחילה לדורות הבאים.

ארקדי קרומר, במאי האירוע הססגוני והמרגש, הצליח לשחזר על הבמה אווירה בלתי נשכחת של עיירה יהודית, עולם שלם נוגע לב של מוזיקת כליזמרים, שירים ביידיש וריקודים מסורתיים באמצעות כישרונם ומיומנותם של האמנים: להקת כליזמרים "תפוח בדבש", כנר-וירטואוז סניה קרויטור ולהקה "אקוסטיק דרייב", בלט פאנוב, זמרים: פליקס ליבשיץ, לריסה גרשטיין, מרינה יעקובוביץ, גרה סנדלר ולהקת הריקודים "סבוטאז".

הפסטיבל הוא חלק מאירועי תרבות שעורכת המחלקה לעלייה ולקליטה ונותנת ביטוי לקהילות שונות המתגוררות באשדוד. בשבוע הבא יתארחו רבים באירועי פסטיבל "עולים על הגל" – פסטיבל המביא לידי ביטוי פולקלור, אמנות ומוזיקה של קהילות ישראל ומאפשרת הצצה אל עולמות תוכן אותנטיים. הפסטיבל הקרוב מציע מופע ענק "קלאסיקה על הגל" וערבי הכרות עם תרבות יוצאי קווקז, צרפת, אתיופיה ואמריקה הלטינית.

צילום: גריגורי רייכמן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*