פסולת אסורה וכתב אישום

פסולת אסורה וכתב אישום

עובדי המחלקה לאכיפה סביבתית ממשיכים במאמציהם למיגור פעילות אסורה הפוגעת בשטחים ובמשאבים הציבוריים. עיקר הפעילות מכוונת באזורי התעשייה, כנגד נהגי משאיות המרשים לעצמם להשליך פסולת אסורה בשטחים ציבוריים ולבצע שטיפה למשאית, תוך השארת פסולת אסורה הפוגעת בסביבה. כנד העבריינים מוגשים מיד כתבי אישום המטופלים ע"י הלשכה המשפטית של העירייה.

השבוע, במהלך סיור באזור התעשייה הצפוני החדש, לאורך רחוב העוגן, זיהו עובדי המחלקה לאכיפה סביבתית כי מחוץ לאתר בנייה באזור הנדון, בוצעה השלכה של כמויות גדולות של בטון ופסולת מחוץ לשטח האתר. כאשר מפקחי המחלקה הבחינו כי בתוך האתר ישנה משאית בטון המבצעת יציקה, הם מיהרו לבצע פעילות יזומה שכללה מעקב אחר אותה המשאית ותיעוד האירוע.

"המתנו במקום בסבלנות רבה עד אשר משאית הבטון יצאה משטח אתר הבנייה המגודר" אומר אחד המפקחים וממשיך "משהבחנו כי נהג המשאית עוצר בסמוך לאתר והחל בשטיפת שוקת המשאית ברשות הרבים, וכשזיהינו מים ושארי בטון נשפכים על הקרקע, החלטנו לפעול ולעצור את הנהג".

אהוד מויאל, מנהל המחלקה, אומר כי פעילות המחלקה מתועדת היטב בחומרים מפלילים המוגשים יחד עם כתב האישום ומהווה ראייה ברורה כנגד העבריינים. "כך גם הפעם, נהג המשאית הוסרט ותועד לכל אורך הפעילות, וכנגדו יוגש כאמור כתב אישום למחלקה המשפטית" הוא אומר.

מפקחי המחלקה מציינים כי בנוסף לאמור הם זיהו כמויות גדולות מאוד של בטון ופסולת מחוץ לאתר, שהושלכו על גבי קרקע חשופה במרחב הציבורי. "נראה כי בעלי ההיתר הבונים את האתר מתירים לנהגי המשאיות לבצע שטיפה של משאיות הבטון הגורם לשפיכת שארי בטון ופסולת מחוץ לאתר" אומרים המפקחים ומיהרו להתריע על כך בפני מחלקת הפיקוח על הבנייה כדי שאלו ישקלו הוצאת צו הפסקת עבודה. "היות ומדובר בכמויות גדולות של בטון ופסולת שהושלכו במקום, יש לערב את מחלקת פיקוח על הבנייה, על מנת לשקול צו הפסקת עבודה לאתר עד לפינוי כל הפסולת מהמרחב הציבורי" נכתב בדו"ח המפקחים.

ראש מינהל התפעול מר שלמה רוטנברג שיבח את פעילות עובדי המחלקה ואת המעקב הסבלני שהם עורכים אחר מזהמי סביבה. "אנחנו משקיעים לא מעט על מנת לשמור על עיר נקייה, ולא נאפשר לעברייני סביבה לפגוע במרחב הציבורי ובמשאבים שהעירייה משקיעה" אומר הוא ומבטיח כי מגמה זו תלך ותתרחב עד למיגורה לחלוטין.

בתמונה: תפיסת משאית הבטון.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*