פסגת הקפה הביתי – מכונת קפה טוחנת

פסגת הקפה הביתי – מכונת קפה טוחנת

לקפה מאז ומתמיד היה שמור מקום של כבוד בתרבות הישראלית – מרבית הישראלים הם אוהבי קפה מושבעים ואינם מוכנים להתפשר על פחות מהקפה האיכותי והטוב ביותר. בעשור או שניים האחרונים חלה עלית מדרגה נוספת ביחס של הישראלים אל קפה, עם הכניסה הנרחבת של מכונות קפה ביתיות לאינספור בתים, משרדים ומקומות עבודה בארץ. גם בתוך עולם מכונות הקפה הביתיות ניתן למצוא פתרונות איכותיים יותר מהשאר, ובראשם ניתן למנות את מכונת הקפה הטוחנת. במה בדיוק מדובר ומדוע ניתן לשייך מכונות אלו לפסגת עולם הקפה הביתי, ובכלל?

לטחון פולים טריים לקבלת הקפה הטרי והאיכותי מכולם – מכונת קפה טוחנת

מכונת קפה טוחנת, כשמה כן היא, מכילה מטחנה אשר בנוסף לשאר הפונקציות של מכונת הקפה, גם טוחנת את פולי הקפה במקום, באופן מיידי לפני שמכינים מהם קפה. לרוב, מדובר במטחנות מתקדמות בעלות מספר מצבים שונים המאפשרים רמות שונות של טחינה – טחינה דקה ועדינה יותר לעומת טחינה גסה יחסית, ומנעד שלם ורחב של רמות טחינה באמצע.

מכונות קפה ביתיות (או משרדיות) בעצם יצרו סטנדרט חדש של שתיית קפה בארץ ובעולם, שכן הן הביאו את האספרסו האיכותי מבתי הקפה והמסעדות (בהן ניתן למצוא מכונות קפה גדולות ו"מסחריות", אשר היו היחידות בשוק לפני עידן המכונות הביתיות), לבית ולמקום העבודה. במרבית מכונות הקפה הביתיות ניתן למצוא מספר פונקציות ואפשרויות שונות, כמו גם מספר טעמים וארומות שונות, למשל באמצעות קפסולות קפה בטעמים שונים. מכונת קפה טוחנת בעצם מוסיפות "פונקציה" חדשה ומשמעותית עבור חובבי קפה ובעצם עבור כל מי שאוהב קפה איכותי ומשובח, בדמות הטחינה במקום (המספקת טריות חסרת תחרות), והוספת מגוון רחב של אפשרויות, שכן רמות שונות של טחינה מספקות סוגים שונים ומגוונים של קפה.

ניתן כאמור למצוא מגוון רחב של מכונות קפה טוחנות כיום, ביניהן מכונות אוטומאטיות או ידניות, מכונות בעלות מצבי טחינה רבים (עד שניים עשר) או בעלות מספר מצבים מצומצם בלבד וכו'. בכל מקרה, בכל אחת מהמכונות הללו מתקבל קפה איכותי וטרי מאין כמוהו.

יתרונות משמעותיים למכונת קפה טוחנת

כפי שציינו לעיל, רבים רואים במכונת הקפה הטוחנת את פסגת עולם הקפה הביתי, ומסיבות טובות. בין אם אתם אוהדים של המכונות הטוחנות ובין אם לא, הן מתאפיינות בכמה יתרונות משמעותיים עימם קשה להתווכח –

כבר הזכרנו את הטריות חסרת התחרות, וגם את מגוון רמות הטחינה השונות בהן ניתן לטחון את הפולים. אך יתרון משמעותי נוסף נוגע גם למגוון סוגי הפולים עצמם – במכונת קפה טוחנת אתם יכולים לטחון אילו סוגי פולי קפה שאתם רק רוצים, וכך אתם חופשיים לקנות איזה פולים שאתם רק רוצים, להתנסות בטעמים וארומות חדשות וגם להתחשב במחיר ואולי למצוא פולים יחסית זולים, שגם טעימים עבורכם. כל זאת בניגוד למכונות המשתמשות בקפסולות או מכונות בבתי קפה, שם מבחר האפשרויות בנוגע לסוג וזן הפולים הספציפי שאנחנו שותים הן מוגבלות יותר.

למבחר מכונות קפה איכותיות ומוצרי קפה נוספים הכנסו לאתר קפה ורו.  

צילום: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*