פיתוח מוצר – שלב ראשון: תכנון הקונספט

פיתוח מוצר – שלב ראשון: תכנון הקונספט

פיתוח מוצר נעשה בדרך כלל על בסיס רעיון או המצאה לפיתוח משהו חדש. יש סיבות רבות לפיתוח של מוצרים חדשים. העולם משתנה וגם הצרכים של החברה, ולכן כל דבר חדש שיכול להקל על חיים של אנשים, לגרום להם לנצל מוצרים חשמליים או אלקטרוניים ולחסוך להם זמן וכסף, עשוי להיות רעיון מועיל ולהוביל לפיתוח מוצר.

פיתוח מוצר נעשה בשלושה שלבים

שלב ראשון: קידום ההמצאה, חשוב לבנות קונספט עקרוני

זהו התכנון שמסביר מהי ההמצאה מבחינה עקרונית, כדי שהממציא יוכל לבחון את התועלת של ההמצאה שלו, על כל האפשרויות השמישות.

זהו שלב חשוב של מיצוי הפוטנציאל העסקי. לעתים רבות תכנון של הקונספט  יוצר את הערך המוסף של המוצר. אחרי השלב הזה מגיע השלב של התכנון ההנדסי הכולל שרטוטים לפני ביצוע הדגם הראשון.

שלב שני: מצגת וסרטון אנימציה

לפני יצירת הדגם מומלץ לבצע אחרי תכנון הקונספט מצגת המציגה את המוצר המתוכנן בתלת ממד. כך יוכל המשווק להבין את המוצר בצורה יותר ברורה ואת התפקיד והיישום שהוא ממלא. יצירת המצגת עוזרת בהצגת המוצר למתעניינים פוטנציאליים בהם יזמים אנשי עסקים שגם מתעניינים בהשקעה במוצר.

בנוסף אפשר ללוות את המצגת בסרטון אנימציה. זה דורש כתיבת תסריט שיווקי מראש, משום שהתפקיד של הסרטון הוא להמחיש את היכולת של המוצר וההצלחה השיווקית הצפויה לו בעקבות כך. זהו יתרון משמעותי, להציג את החוויה והפתרונות של המוצר. סרטוני האנימציה מלווים לעתים גם בשרטוטים טכניים.

שלב שליש: בניית אב טיפוס

השלב השלישי של פיתוח מוצר, אחרי שגויס כסף ראשוני להשקעה בו, הוא לבנות את אב הטיפוס שיציג את הדגם של המוצר. הוא צריך להמחיש כיצד יעבור המוצר, מאיזה חומרי גלם הוא יהיה עשוי וכן יקבע מהם חומרי הגלם שלו, משקלו, גודלו ועוד.

בשלב הזה יש שילוב של ידע הנדסי ועיצוב תעשייתי. המעצב התעשייתי אמור למצוא את "המעטפת" הכי נכונה עבור המוצר שמתאימה ספציפית למוצר הזה וכללית, שהעיצוב יהיה חלק מהנישה או הענף של המוצר. העיצוב חייב להיות עדכני, חדשני ואטרקטיבי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*