פירסינג טראגוס והליקס- לקשט את האוזן מכל הכיוונים

פירסינג טראגוס והליקס- לקשט את האוזן מכל הכיוונים

האוזן היא אחד האזורים הפופולאריים ביותר לעיטור ולקישוט. היא נמצאת במקום אסטרטגי בצידי הפנים ואצל חלק גדול מהאנשים היא חשופה ולא מוסתרת. כיוון שיש שתי אוזניים יש לכך אפקט כפול וישנן עוד אפשרויות לקישוט ועיצוב ממש שלהן.  יתרון נוסף של האוזניים הוא שלפחות בחלקים גדולים מהן לא עוברים הרבה כלי דם ועצבים כך הן נוחות יחסית לחירור (כן, נשמע קצת דרמטי…). היום יש לא מעט אפשרויות לקישוט האוזן ואזורים שבעבר לא נגעו בהם אבל התגלו כנותנים מראה וסטייל מגניבים.

 אוזן היא לא רק תנוך

קישוט האוזן נחשב לעתיק מאוד, אך בעבר האזור המרכזי שקושט היה תנוך האוזן, בין אם אלה עגילים נתפסים ובין אם אלה עגילים עם חור. היום יש אפשרויות רבות אחרות. אחת האפשרויות היא טראגוס, אותם עגילים אשר ממוקמים באזור שנקרא, כמה מפתיע- טראגוס. אזור הטראגוס נמצא במרכז האוזן, סמוך לתעלת השמיעה ולכן צריך לנהוג איתו בעדינות כדי שלא יתפתחו זיהומים. שימוש בטראגוס עשוי זהב או חומר איכותי כבר מקטין מאוד את הסיכוי לכך, מעבר לזה שהוא נראה יפה ומוסיף.

מה המראה של עגיל טראגוס?

אזור הטראגוס הוא בעל מבנה כזה שמתאים לו יותר עגיל ישר ולא צורת פרסה או חישוק, לפחות בהתחלה. אפשר גם להתחיל עם עגיל שצורתו חישוק אך כדאי שהמידות שלו יהיו גדולות יותר מעגילי חישוק הליקס או כאלה לנחיר. מעבר לכך, הכל פתוח מבחינת המראה והעיצוב. כאמור, מומלץ מאוד לקנות לפחות להתחלה עגיל העשוי זהב. נכון, זו השקעה קצת יותר גדולה, אך זהב ידוע בעמידות שלו, בכך שלא מחליד או מזדהם כל עוד מטפלים באזור כמו שצריך והוא יתן לכם תחושה נעימה יותר. ניתן למצוא טראגוס מזהב המשובצים ביהלום. ישנן צורות שונות, בין אם זה עיגול, ריבוע או לב. ניתן למצוא גם את הפשוטים יותר.

מה הטיפול שמומלץ לפירסינג טראגוס?

את האזור צריך לנקות עם מי מלח שלוש מפעמים ביום לפחות בשלב ההתחלתי. אז גם חשוב לא לישון על הטראגוס אלא להיות במנח שלא ייצור עליו לחץ. חשוב גם לשים לב לניקיון הבגדים או המגבת שבאים במגע עימו. אל תדאגו, מדובר רק על ההתחלה. אח"כ הכל נוח יותר. עדיין אל תבחרו עגילים שהם זולים מדי. אם לא מזהב, בחרו חומרים איכותיים אחרים כמו טיטניום, סרג'יקל סטיל וביופלקס, וגם לאחר שהכל כבר התקבע, החלים ונרגע אל תתעסקו עם האזור אם אין לכך סיבה, פשוט תניחו לטראגוס ותסתכלו עליו מדי פעם כשאתם מתגעגעים…

ולסיום- מה ההבדל בין טראגוס והליקס?

ההבדל בין השניים הוא בעיקר האזור אליו הם מיועדים. טראגוס כאמור נמצא באזור הסמוך לתעלת השמיעה, קרוב לפאות הלחיים. הליקס נמצא בצד השני בעיקר, השפה החיצונית של האוזן, אי שם מעל העגילים שעל התנוך. הליקס מגיע לרוב כחישוק קטן או צורת פרסה. גם ההליקס דורש טיפול לפחות בהתחלה, ניקוי עם מי מלח ובידוד מעגילים אחרים. אחרי תקופת ההחלמה הכל פתוח וחופשי יותר. גם כאן לזהב יש יתרון הן מבחינת העיצוב והן מבחינת העמידות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*